וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקבוקי תבערה הושלכו לעבר בתי פליטים בתל אביב

נזק נגרם לשתי דירות וגן ילדים בשכונת שפירא בתל אביב, לאחר שאלמונים השליכו לעברם בקבוקי תבערה שגרמו לשריפה, אך לא היו נפגעים. "מישהו תכנן את זה וידע לאן הוא מכוון"

ארבעה בקבוקי תבערה הושלכו לפנות בוקר (שישי) לעבר שתי דירות של פליטים מאריתראה ומסודן ולעבר גן ילדים המיועד לפליטים בשכונת שפירא בדרום תל אביב וגרמו להצתתם. למבנים נגרם נזק קל, אך בשלושת האירועים לא היו נפגעים. כוחות כיבוי האש שהוזעקו למקום הצליחו להשתלט על האש, ובמשטרת תל אביב פתחו בחקירת האירוע ונבדקים כל כיווני החקירה.

"שותפים שלי העירו אותי כי הייתה שריפה בקומה מתחתינו, איפה שיש פליטים ששוכרים דירת חדר. נשרפו להם המזרונים והספות והיה ריח חזק של דלק באוויר", סיפר לוואלה! חדשות עד ראייה שביקש להישאר בעילום שם. "כשהמשטרה הגיעה גילינו שזה לא היה המקרה היחיד ושהשליכו לא רחוק משם בקבוק תבערה לעבר מבנה נוסף".

בקבוקי תבערה שהושלכו לעבר דירות של פליטים וגן ילדים בדרום תל אביב. אפריל, 2012. יותם רונן
נבדקים כל כיווני החקירה. מבנה גן הילדים, הבוקר/יותם רונן

בעוד המשטרה מנסה לחקור את האירוע, התקבלה קריאה נוספת, בסביבות השעה 2:00 על אירוע דומה נוסף. "ליוויתי את השוטרים", סיפר עד הראייה, "והגענו לעוד בית שפשוט פתחו מבחוץ את החלון וזרקו פנימה בקבוק תבערה שנתקע בסורגים". הוא ציין כי מדובר בקומפלקס של דירות בהן מתגוררות משפחות, בהן גם משפחות ותיקות, ובשתי הדירות שנפגעו השתכנו פליטים מאריתראה ומסודן.

"לפתוח חלון ולזרוק בקבוק תבערה כשאתה לא יודע אם יש שם ילדים שישנים – זה פשוט נורא", הוסיף עד הראייה. "מישהו תכנן את זה, הוא ידע לאן הוא מכוון. בשכונת שפירא דווקא אין רוב של פליטים – הוא ידע איפה הם".

אורית מרום מארגון הסיוע לפליטים א.ס.ף אמרה כי היא חושדת שמאחורי התקיפות עומדים ישראלים המתנגדים לנוכחותם של מבקשי המקלט בשכונות דרום תל אביב. "זה היה רק עניין של זמן", אמרה, "יש כאן הסתה נוראית כנגד מבקשי מקלט, ישראלים יורקים עליהם כשהם עוברים ברחוב".

בתגובה לאירועים, בשעה 13:00 יקיימו תושבי השכונה ברחוב ישראל מסלנט פינת מסילת ישרים עצרת מחאה לתמיכה בפליטים המתגוררים בה.

בקבוקי תבערה שהושלכו לעבר דירות של פליטים וגן ילדים בדרום תל אביב. אפריל, 2012. יותם רונן
"מי שתכנן את זה ידע לאן הוא מכוון". הנזק שנגרם, הבוקר/יותם רונן

נושא מגוריהם של פליטים ומבקשי מקלט רבים בדרום תל אביב הוא מוקד למחלוקת גוברת במספר השנים האחרונות. חלק מתושבי שכונות הדרום אף טוענים כי בעקבות הגעת הפליטים לשכונות מגוריהם ישנה עלייה בפשיעה, אולם טענה זו טרם גובתה בנתונים.

לפני כשנתיים פתח "ועד השכונות" של תושבי דרום תל אביב, בהנהגתו של חבר מועצת העירייה שלמה מסלאווי, בקמפיין הקורא לגרש את הפליטים מהעיר. הקמפיין כלל הודעות שנשלחו לעיתונות בהן נכתב כי "המלחמות באפריקה כבר נגמרו וזה הזמן להחזיר את המסתננים האפריקאים לביתם". בנוסף, קיימו חברי ועד השכונות מספר הפגנות וממשיכים לפעול, באמצעות חבר המועצה, על מנת לסיים את שהותם של הפליטים באזור.

ברוך מרזל הקים לפני למעלה משנה, יחד עם חלק מתושבי אותן שכונות, את סיירת "משמר השכונות" שמטרתה המוצהרת הינה "להראות לסודנים מי בעל הבית". המשמר מונה כמה עשרות מתושבי דרום תל אביב, אשר החלו בשנה שעברה לקיים סיורים, כאשר הם לבושים במדים הייחודיים לסיירת, בשכונות בהן קיימת אוכלוסייה רחבה של מהגרי עבודה ומבקשי מקלט ממדינות אפריקה.

לקריאה נוספת:
ראיון מיוחד: פליטי דרום סודן מדברים על עצמאות
פליטים מחוף השנהב הפגינו: "רק מבקשים עוד זמן"
הפליטים הפגינו בירושלים: "מסוכן בדרום סודן"

לפנייה לכתבות:
ענת שלו: anat.shalev2184@walla.com
מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

בקבוקי תבערה שהושלכו לעבר דירות של פליטים וגן ילדים בדרום תל אביב. אפריל, 2012. יותם רונן
שרידי גן הילדים השרוף, הבוקר/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully