וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב איום נשלח למשרד ההסברה: "בטלו טקס המשואות"

טל שלו

25.4.2012 / 0:01

בעקבות האסון בהר הרצל, בו קרס גשר תאורה ונהרגה סגן הילה בצלאלי, נשלח מכתב למשרד הדורש לבטל את הטקס ולהעבירו למקום סגור "לפני שבכירי המדינה ייפגעו", כפי שנכתב

במשרד ההסברה והתפוצות התקבלה אתמול (שלישי) מעטפה ממוענת לשר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, ובתוכה גזיר עיתון ועליו הכיתוב: "בטלו את הטקס והעבירו אותו למקום סגור לפני שבכירי המדינה יפגעו!!!". אנשי משרד ההסברה והתפוצות הגישו תלונה במשטרה והעבירו את החומר שהתקבל לידיה לצורך חקירה.

דובר משטרת ירושלים, שמוליק בן רובי, אישר את הדברים ואמר כי "הגיע מכתב איום שהזהיר כי אם ייתקיים הטקס מחר, ייפגעו באי אלו אנשים". הדובר ציין כי נפתחה חקירה ו"כרגע אנחנו לא מעוניינים לפרט מעבר לכך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתב האיום שנשלח למשרד ההסברה והתפוצות/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד ההסברה והתפוצות מופקד על הפקת טקס הדלקת המשואות ביום העצמאות, שבמהלך ההכנות לקראתו התרסק גשר תאורה, הרג את סגן הילה בצלאלי ופצע שישה נוספים. החזרה הגנרלית לטקס בוטלה אך למרות האסון, גורמים במשרד ההסברה הודיעו כי הטקס עצמו יתקיים בהר הרצל, במתכונת צנועה יותר. "מי שרואה את הקריסה הזאת צריך לחשוב מה עושים כדי שהטקס יעבור בשלום. זה עניין של שמונה-תשעה חודשים עד שאפשר להרים את העסק הזה", אמר מנכ"ל משרד ההסברה והתפוצות, רונן פלוט, לאחר שהגיע להר הרצל בעקבות האירוע.

שלשום שחרר בית משפט השלום בירושלים למעצר בית את המעורבים בקריסת גשר התאורה. המהנדס, אורן ורשבסקי, ויועץ הבטיחות איציק צוקר, ישוחררו למעצר בית בן עשרה ימים. מפיק האירוע, אלכס סלע, יישאר בביתו למשך שבעה ימים. על כולם גם נאסר ליצור קשר עם המעורבים הנוספים בפרשה למשך 30 יום.

בנוסף, שוחרר למעצר בית גם אלעד לביא, שנעצר אף הוא בחשד למעורבות בגרימת האסון, זאת בהסכמת הצדדים ועד ה-31 באפריל. התנאים שנקבעו לשחרורו הם הפקדה כספית בסך 75 אלף שקלים, ערבות עצמית של עשרת אלפים שקלים, וערבות של צד שלישי בסך 5,000 שקלים. כמו כן, על לביא נאסר ליצור קשר ישיר או עקיף עם יתר המעורבים למשך 30 ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully