וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תבקש מבית המשפט לדחות פינוי גבעת האולפנה

טל שלו ויהושע בריינר

24.4.2012 / 0:25

בתום ישיבת שרים מיוחדת למציאת פתרון משפטי שימנע פינוי השכונה בבית אל, הוחלט שהפרקליטות תבקש דחייה בפינוי שתוכנן ל-1 במאי. במהלך התקופה תוקם ועדה שתמצא הסדר לסוגייה

שרי פורום השמינייה ושרים נוספים קיימו אמש (שני) ישיבה מיוחדת בנושא פינוי גבעת האולפנה שבהתנחלות בית אל. בתום הישיבה הוחלט כי פרקליטות המדינה תפנה בימים הקרובים לבית המשפט על מנת לקבל דחייה של מועד ביצוע הפינוי, שבג"ץ הורה למדינה לבצעו עד ה-1 במאי. עוד הוחלט כי במהלך התקופה, אותה תגדיר מראש המדינה בפנייתה לבג"ץ, תוקם ועדה שתבחן את הסוגייה.

שכונת אולפנה בבית אל, אפריל 2012. ישראל וונדי, ספק 500
בישיבה חזרו השרים על עמדותיהם: ברק בעד פינוי ואילו נתניהו ושרי הליכוד נגד. גבעת האולפנה/ספק 500, ישראל וונדי

במהלך הישיבה, בה השתתפו כל שרי השמינייה, מלבד שר החוץ, אביגדור ליברמן, השוהה באזרבייג'ן, וכן שר המשפטים יעקב נאמן, שר החינוך גדעון סער, ושר התחבורה ישראל כץ, לצד גורמים משפטיים וביטחוניים, חזר שר הביטחון אהוד ברק על עמדת מערכת הביטחון התומכת בפינוי השכונה ומציאת קרקע חלופית בתחומי המועצה בית אל. מנגד, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, חזר גם הוא על עמדתו לפיה יש לפעול למציאת פתרון משפטי שיאפשר להשאיר את תושבי השכונה בבתיהם, וגם שרי הליכוד המשיכו להדגיש התנגדותם לפינוי. "צריך למצוא פתרון שמונע פינוי. לא הגיוני ולא צודק לפנות את השכונה", אמר השר משה (בוגי) יעלון וחזר על עמדתו התקיפה אותה השמיע בסוף השבוע, כשאמר שפינוי השכונה עשוי להוביל לפירוק הממשלה.

בכירים בהתיישבות: גם ברק מעוניין בהסדר

בתוך כך, בכירים בהתיישבות אומרים שגם שר הביטחון ברק מעוניין למצוא הסדר משפטי שישאיר את חמשת הבניינים על כנם כך שלא יאלצו לפנותם, ועל כן גורמים רשמיים בהתיישבות מנסים להימנע ממתקפה ישירה עליו. למרות זאת נראה כי יהיה קשה לקבל את הסכמת בית המשפט למהלך של הממשלה ולניסיונותיה להכשיר את המבנים ובהתיישבות חוששים מאוד שבג"ץ ידחה כל ניסיון להכשיר את השכונה כפי שדחה את הניסיון להגיע להסדר עם תושבי המאחז מגרון.

פרקליטות המדינה החלה כבר בגיבוש הבקשה שתוגש לבג"ץ מיד לאחר יום העצמאות , בה גם יקבע כאמור פרק זמן מוגדר שבסופו יובא הסדר בנושא לאישור בית המשפט. בפרק זמן זה תעבור הסוגייה לעיונה של ועדה מיוחדת. בעניין זה אמר גורם גורם מדיני כי בדיון הועלו שתי אפשרויות לגבי הוועדה – הראשונה היא העברת הנושא לבחינתו של הצוות המשפטי לבחינת ההתנחלויות בראשות שופט העליון בדימוס אדמונד לוי שראש הממשלה הקים בתחילת השנה, או שתוקם ועדת שרים מיוחדת, ?אד הוק?, לבחינת הנושא.

לצד זאת, מוקדם יותר אמש החליט צוות השרים שהסמיכה הממשלה להסדיר את מעמדן של שלוש ההתנחלויות סנסנה, רחלים וברוכין, וכן לאשר את תכנית בניין העיר המתוכננת להן. רק אתמול הודיע ראש הממשלה כי יפעל לאישורים של שלושת היישובים, ולשם כך יצר צוות הכולל מלבדו גם את שר הביטחון, אהוד ברק, את השר לעניינים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון, והשר בני בגין, שיכשיר את המהלך – וכבר אמש הגיש הצוות את תוצאותיו.

עוד באותו נושא:
"אם יפנו בבית אל, מחר זה יהיה אריאל וירושלים"
השר סער: "הריסת הבתים בבית אל - דבר הזוי"
תוך יום: צוות השרים הכשיר שלוש התנחלויות
נתניהו הורה לווינשטיין: מנע הריסת שכונה בבית אל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully