וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז במאהל: "צה"ל לא יכול להיות צבא המיעוט"

יו"ר קדימה והרמטכ"ל לשעבר הגיע לתמוך בפעילי המאבק למען שוויון בנטל הצבאי ב"מאהל הפרייארים" בירושלים. "אנחנו יוזמים חקיקה שתוביל לשוויוניות. המצב הנוכחי לא יימשך"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: אמיר קוטיגרו)

יו"ר קדימה והרמטכ"ל לשעבר, שאול מופז, הגיע היום (ראשון) ל"מאהל הפראיירים" בגן הוורדים בירושלים, שם פעילי המאבק למען שוויון בנטל הצבאי קוראים להשלמת ביטולו של "חוק טל", אותו פסל בג"ץ בחודש פברואר האחרון. אל המאהל הגיעו היום גם הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, השר לשעבר צחי הנגבי וחברת הכנסת נינו אבסדזה (קדימה).

מופז הכריז כי מפלגתו יוזמת חקיקה שתוביל לשוויוניות בחלוקת הנטל, שתוצג בפתיחת מושב הקיץ של הכנסת. "המצב הנוכחי לא יימשך. צה"ל לא יכול להיות צבא המיעוט. המציאות הנוכחית בלתי מתקבלת על הדעת", הבהיר מופז, וציין כי החקיקה החדשה אינה מכוונת נגד אף גורם, לא הציבור הערבי ולא הציבור החרדי.

"בעיני צריך להחזיר את הממלכתיות לישראל וחוק אחד לכולם" המשיך יו"ר קדימה והדגיש כי מהלך החקיקה יעשה בהידברות. "נעמוד על כך שהחוק יחוקק בתהליך של השנים הקרובות נגיע לשוויון. נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, נתנה הזדמנות היסטורית לתקן עיוות".

מופז מבקר במאהל הפראיירים. עומר מירון
מופז חותם על העצומה בירושלים/עומר מירון

באירוע אתמול השיקו "הפורום לשוויון בנטל" ותנועת "המחנה המשותף" עמדת החתמה לעצומה הקוראת לחקיקת "חוק שירות לכולם", שבין עקרונותיו יכללו: הנהגת חובת שירות צבאי או אזרחי לכל אזרח מעל גיל 18, קביעת מכסה מצומצמת ל"עילויי תורה" שיקבלו פטור משירות וצמצום הטבות ל"משתמטים". "עד עתה חתמו כמה עשרות אלפי בני אדם, ואנחנו מקווים שתוך שבועיים נגיע לכמה מאות אלפים", סיפר לוואלה! חדשות עידן מילר, יו"ר תנועת "המחנה המשותף".

מטרת המארגנים היא להשיג כמות חתימות שתאפשר להם להציג דרישות לממשלה. "נוכל לבוא לממשלה ולהגיד לה: 'ממשלת ישראל היקרה, הגיע הזמן שתעשי היסטוריה, תנצלי את פסיקת בג"ץ שביטלה את חוק טל, ותסדירי את סוגיית השירות במדינה", אמר מילר. מהתנועות נמסר כי לא מדובר בהצעה לחוק "אנטי חרדי או אנטי ערבי. מטרתו לשלב את כל האוכלוסיות המרכיבות את הפסיפס הישראלי בתוך מרקם החיים המשותף".

מופז מצטרף לשורה של פוליטיקאים, אנשי צבא ובכירים שונים שצפויים לבקר ב"מאהל הפראיירים" בימים הקרובים. אתמול ביקר במאהל הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, אשר חתם על העצומה, ואמר: "יש צורך לאומי שכל אזרח במדינה ישרת או בצבא או בשירות אזרחי. מי שמשרת לא פראייר, אבל כולם יכולים וצריכים לשרת".

עוד בנושא:
אשכנזי במאהל הפראיירים: "כולם צריכים לשרת"
בינואר - מילואמיניקים הקימו "מחנה פראיירים": "חוק טל - קומבינה"
ברק: "אני 'הראשון שזיהה' כי יש לשנות את חוק טל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully