וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוגה באסון בהר הרצל: סג"מ הילה בצלאלי

בצלאלי, בת 20 ממבשרת ציון, שירתה כקצינת ארגון רפואה בחטיבת הבקעה. כמה רגעים לפני האסון פגשה את אימה, שעבדה בהר הרצל. מפקדה, סא"ל שלום אייזנר: "הייתה קצינה מדהימה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, טל אנגלנדר וקובי נתן, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

סגן משנה הילה בצלאלי היא הצעירה שנהרגה אתמול (רביעי) כתוצאה מקריסת גשר התאורה, בעת חזרות לטקס יום העצמאות בהר הרצל. בצלאלי, תושבת מבשרת ציון בת 20, שירתה כקצינת ארגון רפואה בחטיבת הבקעה. באסון נפצעו עוד שני חיילים נוספים באורח בינוני וחמישה חיילים באורח קל. הפצועים פונו לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק.

הלווייתה של הקצינה התקיימה אמש בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. בשבועות האחרונים התאמנה בצלאלי בהר הרצל, יחד עם חבריה הדגלנים, לקראת טקס הדלקת המשואות השנתי של יום העצמאות שייערך בשבוע הבא. אחיה צח סיפר על ההתרגשות שאחזה בה: "היא כל כך רצתה להתקבל לטקס יום העצמאות בהר הרצל, אבל היא שמרה את זה בסוד עד שלא הודיעו לה סופית".

אבל כבד נפל על משפחתה עם הודעת הרשויות על מותה. "כששמעתי על האסון מיד צעקתי 'איפה הילה שלי'. ידעתי שאם יש אירוע עם פצועים היא מבצעת החייאה, ואם הילה שלי לא עונה אז כנראה שאת ההחייאה עושים עליה", סיפרה סיגלית בצלאלי, אמה של הקצינה. האם עובדת כמנהלת אדמינסטרטיבית במוזיאון בהר הרצל, ולכן שהתה סמוך מאוד למקום התאונה.

הילה בצלאלי. דובר צה"ל
סג"מ הילה בצלאלי בעת ההכנות לטקס/דובר צה"ל

זמן קצר לפני האסון הכבד ביקרה הילה את אמה על מנת להחליף נעליים. "בשיחה האחרונה היא אמרה לי: 'אל תהיי לחוצה, אמא. קחי את האוטו ואני כבר אלך לטקס ביד ושם ואסתדר'. איך זה קרה שהיא לא נהרגה בקרב ולא בתאונה אלא דווקא בהר הרצל, בבית של אמא שלה?".

"כולנו עדיין בהלם טוטאלי שהילה לא איתנו", אמר קרוב משפחתה, אביחי בצלאלי. "הילה הייתה ילדה טובה ומצטיינת, שהתנדבה כחובשת בעברה וכל כך התרגשה אחרי שהתקבלה לצעוד בטקס יום העצמאות. אנחנו עדיין מתקשים לעכל". בן דודה ליאור בצלאלי תיאר את הילה כילדה מוכשרת וחייכנית שאהבה לעזור לכל מי שרק ביקש. "זה כואב לכולנו שלקחו את הטובה ביותר", אמר.

הלוויתה של הילה בצלאלי. עומר מירון
מתאבלים מעל קברה של בצלאלי/עומר מירון

לדברי בן הדוד, אין בליבו כעס. "קשה להגיד שאני כועס. איננו יודעים את כל פרטי המקרה למעט העובדה שהעמוד קרס. אין כעס, מה שכתוב למעלה זה מה שיקרה ואני רק יכול לאחל שזה לא יקרה יותר".

חברתה של הילה, מאיה, אשר שירתה איתה לפני מספר חודשים בקורס הקצינים בבה"ד 1 הוסיפה: "ישבנו באותו חדר ביחד וכל אחת קראה לשנייה 'אחותי'. ככה הרגשנו, כמו אחיות. היא הייתה בחורה מאוד אנרגטית ומלאת שמחת חיים. גם כשהייתה כועסת היא הייתה עושה את זה עם חיוך על הפנים. קשה לי לדבר עליה בלשון עבר. תכננו ללכת יחד בשבת הקרובה למסיבה שלה. היא הייתה קצינה מהשורה ראשונה שהקרינה רק אור".

אייזנר בבית הקצינה ההרוגה. מגד גוזני
בצלאלי שירתה כקצינה שלו למשך מספר חודשים. סא"ל אייזנר מחוץ לבית המשפחה/מגד גוזני

אחד הראשונים שהגיעו לבית המשפחה המתאבלת במבשרת ציון היה סגן-אלוף שלום אייזנר, שנמצא בימים האחרונים במוקד הסערה התקשורתית, בשל הסרטון בו תועד מכה בחוזקה פעיל שמאל מדנמרק. אייזנר שימש כמפקדה של בצלאלי, שכאמור שירתה כקצינה בחטיבת הבקעה, אותה חטיבה בה אייזנר שימש כסגן מפקד, עד שהודח בפקודת הרמטכ"ל. בבואו לנחם את קרובי משפחתה, סיפר עליה אייזנר כי "היא הייתה קצינה מדהימה, אחת הקצינות המיוחדות שהיו לי". לדבריו, בצלאלי הייתה פקודה שלו מספר חודשים. "זה אירוע מאוד קשה לי. אני בהלם, לא מאמין שזה קרה", סיפר עם דמעות בעיניו.

  • עוד באותו נושא:
  • הר הרצל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully