וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל "תברך" הפעילים בנתב"ג: "תמחו בסוריה"

טל שלו ויהושע בריינר

15.4.2012 / 0:10

הפעילים הפרו-פלסטיני זועמים על ביטול חלק מהכרטיסים שלהם, וכעת מתברר שאלו מהם שיצליחו לנחות יתקבלו במכתב רשמי מישראל, בו יתבקשו "לדאוג לבעיות האמיתיות באזור"

מדינת ישראל תקבל היום (ראשון) את פניהם של פעילי השמאל המשתתפים במטס המחאה במכתב רשמי, בו מציעה ישראל לפעילים "ראשית לפתור את הבעיות האמיתיות באזור", דוגמת המתרחש בסוריה, אירן, ועזה, "ואחר כך לשוב לישראל כדי לחלוק עמנו את ניסיונך".

"אנו מעריכים את בחירתך בישראל כמושא דאגותיך בתחום זכויות האדם", נכתב במכתב, הנושא לוגו רשמי של מדינת ישראל, ויחולק היום על ידי אנשי מערך ההסברה במשרד ראש הממשלה לפעילי המטס עם נחיתתם, "אנו יודעים שעמדו בפניך אפשרויות ראויות רבות. היית יכול לבחור למחות נגד הטבח היומי שמבצע המשטר הסורי בבני עמו, שגבה אלפי קורבנות. היית יכול לבחור להפגין נגד הדיכוי האלים שמפעיל המשטר באירן נגד מתנגדיו וביצוע פיגועי טרור ברחבי העולם".

"היית יכול לבחור להפגין נגד שלטון החמאס ברצועת עזה. שם מבצעים ארגוני הטרור פשע מלחמה כפול כאשר הם יורים לעבר אזרחים תוך שימוש באזרחים כמגן אנושי". המכתב מאשים את הפעילים שבחרו "למחות נגד ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, בה קיים שוויון זכויות לנשים, העיתונות מבקרת את הממשלה, ארגוני זכויות אדם חופשיים לפעול, קיים חופש פולחן לכולם ומיעוטים אינם חיים בפחד". המכתב מסתיים באיחול ציני של "טיסה נעימה".

פעילי שמאל מישראל בהפגנה בנמל תעופה בן גוריון, יולי 2011. אורי לנץ
בניגוד להצהרות מערכת הביטחון והמשטרה, הפעילים טוענים כי אין להם כל כוונה לקיים הפגנות בנמל התעופה בן גוריון/אורי לנץ

בסוף השבוע, הודיעו חלק מחברות התעופה האירופיות לנוסעים, שהועברו ברשימה שמית על ידי רשות ההגירה והאוכלוסין, כי לא יוכלו לעלות על טיסותיהם לישראל. במקביל, יצרו בימים האחרונים אנשי משרד החוץ קשר עם משרדי חוץ בכמה מדינות, וחלקם פרסמו אזהרת מסע, עם המלצה שלא להשתתף במטס. במשרד, שאמור להיות הגורם המקשר בין כל הגורמים הישראליים - המשטרה, שירות בתי הסוהר, רשות שדות התעופה, הרשויות הזרות והתקשורת הבינלאומית המתעניינת באירוע, יצרו קשר גם עם הקונסולים הזרים בארץ לתיאום הנהלים והסבר על דרכים ליצירת קשר עם האזרחים המשתתפים במטס, שעשויים להיעצר, להיות מוחזקים במשמורת עד לטיסה, או לבוא לדיון מול שופט.

"חברות התעופה משתפות פעולה עם הכיבוש"

"הכרזת חברות התעופה על ביטול כרטיסי הטיסה שלנו לישראל הן בבחינת שיתוף פעולה עם הכיבוש הישראלי", אמרו היום פעילי המטס, על רקע הודעות שקיבלו מחברות התעופה השונות, ובהן אייר פראנס ולופטנזה הגרמנית, כי כרטיסי הטיסה שרכשו מבוטלים. למרות זאת, מטה הארגון של המטס, הנערך תחת הכותרת "ברוכים הבאים לפלסטין", הודיע כי בכל מקרה יגיעו הפעילים אל שדות התעופה במדינות השונות, ויתעקשו כי חברות התעופה יכבדו את הכרטיסים ויאפשרו להם להמריא לישראל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גרסת המכתב שתחלק ישראל לפעילי המטס, בתרגום לעברית/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניקולה שאשאני מצרפת, אמר לוואלה! חדשות: "אינשאללה נהיה מחר בערב בבית לחם", וסיפר כי הוא עצמו לא קיבל כל הודעה מחברת התעופה. לדבריו, גם אלה שקיבלו הודעות מתכוונים להגיע אל נמלי התעופה השונים. אחרת החברות יהיו חשופות לתביעה משפטית. "לצערי הרב, חברות התעופה והממשלות שלנו נכנעו ללחץ הישראלי ובכך הן הופכות בפועל למשתפות פעולה עם מדיניות הכיבוש של ישראל בגדה המערבית", הוסיף שאשאני. "למשרד הפנים שלכם אין שום סמכות על הגדה המערבית אלא רק לצה"ל, ואם הממשלה שלכם מונעת מאתנו להגיע לגדה, אז היא בפועל מספחת את השטחים הכבושים אליה וזאת בניגוד לחוק".

"על התקשורת הישראלית לחשוף את הצביעות של הממשלה", אמר שאשאני. "הממשלה בישראל מונעת מכל מי שמעוניין להגיע לגדה המערבית מלנחות, וזאת למרות שכולנו אנשים נורמליים ושלווים. כל אמירה שאנחנו באים לעורר פרובוקציות היא שקר מוחלט. אף אחד מאיתנו לא אמור לבוא אפילו עם כאפיה. אנחנו מתכוונים להגיע לנמל התעופה, ומשם לנסוע ישר לבית לחם. הרשויות בישראל מוזמנות אפילו ללוות אותנו בדרך כדי לוודא שאנחנו לא עושים דבר לא חוקי".

"הממשלות נכנעו ללחץ הישראלי"

הפעילים צפויים בין היתר גם להפגין בתוך נמלי התעופה בבירות אירופה השונות. "הממשלות נכנעו ללחץ הישראלי", אומר אחד הפעילים מסקוטלנד, "שוב הממשל הבריטי לא מצליח לעמוד אל מול הלחץ הציוני ובפועל משתף פעולה בניתוק העם הפלסטיני מכל גורם בינלאומי".

מרבית הנוסעים צפויים להמריא במהלך הלילה והבוקר מפריז, מרומא, מלונדון ומערים נוספות, כשרוב צפויים לנחות בישראל בשעות הצהריים. הם מתעקשים כי בניגוד להצהרות מערכת הביטחון והמשטרה, אין להם כל כוונה לקיים הפגנות בנמל התעופה בן גוריון.

(עדכון ראשון: 20:00)

לקריאה נוספת
ישראל לחצה, ולופטהנזה לא תטיס פעילים פרו-פלסטינים
פעילי שמאל ישראלים יקבלו פני הזרים בנתב"ג
הערכה: כ-1,000 פרו-פלסטינים ינסו להתפרע בנתב"ג

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • מטס מחאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully