וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיומים ביטחוניים ועד פקקים: המשטרה נערכת לחג

6.4.2012 / 10:10

במשטרת התנועה נערכים לפקקים של ליל הסדר ולנהגים שיכורים, ואילו כוחות הביטחון ברחבי הארץ תוגברו מחשש לאיומים בטחוניים - בייחוד במקומות הקדושים ובאתרי הבילוי

הערב (שישי) יציינו מיליוני ישראלים את ליל הסדר, ומשטרת ישראל נערכת כדי לשמור על הביטחון ועל הסדר בכבישים לאורך הלילה, ולאחר מכן גם בחול המועד, בערב החג השני ובחג הפסחא. לצד זאת, ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב ניסים מור, הנחה את השוטרים, לוחמי משמר הגבול ומתנדבי המשמר האזרחי להיערך בכוחות מתוגברים מטרום החג ועד חזרת התלמידים לבתי הספר - בפרט על רקע המשך ירי הרקטות לעבר ישובי הדרום.

החל מהצהריים צופים במשטרת התנועה עומסים כבדים באזור המרכז ובצפון הארץ. ראש אגף התנועה, ניצב ברונו שטיין, מבקש מציבור הנהגים להקדים ולצאת לארוחות החג על מנת להימנע מפקקים. גל נוסף של עומסי תנועה צפוי בערב, לקראת ליל הסדר.

שיא נוסף של עומסים צפוי בשעות הלילה, בדגש על אזור השרון וגוש דן, אז יסתיימו ארוחות החג ברחבי הארץ. בשלב זה ייושם באגף התנועה דגש על נושא הנהיגה בשכרות. "נחמיר באכיפה בסוגיה זאת", אמר ניצב משנה איצקוביץ'. "כמו כן, אנחנו מבקשים לבקש מהמשפחות לשים דגש על חגורות בטיחות לילדים, דבר המציל חיים, לנהוג בסבלנות ולהגיע ליעדיהם בבטחה".

פקקעים בכביש 1 בדרך לליל הסדר. עומר מירון
כך זה נראה בשנה שעברה. כביש 1, אפריל 2011/עומר מירון

משטרת התנועה הארצית החלה להיפרס כבר היום בכביש הערבה, לטובת האלפים הצפויים להגיע לאילת לקראת סוף השבוע - ימים ספורים לאחר שרקטת גראד ששוגרה מסיני התפוצצה בעיר. החל ממחר בבוקר יתפרסו שוטרי התנועה, לצד כ-170 ניידות, בכבישים הבינעירוניים בלבד - בדגש על גוש דן, אזור השרון וצפון הארץ.

כ-50 ניידות ואופנועים סמויים של משטרת התנועה יאכפו בחול המועד את חוקי התנועה, בדגש על עבירות "בריונות כביש". ניצב משנה אמנון איצקוביץ', מפקד משטרת התנועה הארצית באגף התנועה, אמר לוואלה! חדשות: "נפעל באפס סובלנות כלפי בריוני כביש, נפסול רישיונות במקום ונשבית כלי רכב של נהגים שיסעו בפראות".

מוקד ההיערכות: המקומות הקדושים ואתרי בילוי

לא רק בכבישים: כבר מאמצע השבוע נפרסו אלפי שוטרים בריכוזי אוכלוסיה ובמרכזי ערים, על מנת לשמור על הסדר גם ברחובות.כמו כן, הוקמו מחסומים בכניסות וביציאות מן הערים, בין היתר על מנת לסכל פיגועי חטיפה. לצד זאת, תוגברו הכוחות באזור עוטף ירושלים, כדי למנוע חדירת גורמי טרור.

שיא הפעילות צפוי, כאמור, היום – ערב החג. המשטרה תמשיך לפעול באופן מוגבר במרכזי הערים, במרכזי הקניות, בשווקים ובאתרים הומי קהל, בטרמפיאדות ובתחנות מרכזיות - וכן תערוך סיורים מוגברים בצירי תנועת המתפללים. במשטרה ישימו דגש גם על התחבורה הציבורית ומבנים הומי קהל, לרבות חניונים.

למחרת ערבי החג מיקוד הפעילות יהיה במקומות הקדושים, וכן במקומות בילוי כדוגמת פארקים, הגנים הלאומים, ואתרי הטבע והנופש השונים. בזמן ברכת הכוהנים יתבצעו סיורים מוגברים בצירי תנועה של מתפללים, והאבטחה תתוגבר סביב בתי הכנסת בדגש על הכותל, הערים המעורבות והמקומות הקדושים. מהמשטרה נמסר כי כלל הפעילות תיעשה תוך התחשבות בציבור והימנעות מפגיעה בשגרת החיים.

לקריאה נוספת:
אגף התנועה: האכיפה מוכיחה את עצמה
המשטרה מורידה את כמות ההרוגים בכבישים?
שנה שעברה: עומסי תנועה ברחבי הארץ לקראת סדר פסח

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully