וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשרד הביטחון מבהירים: "הצו לפינוי 'בית המכפלה' ייאכף"

לקראת פקיעת האולטימטום לפינוי בחברון, הדגישו במשרד הביטחון כי אם הפולשים לא יציגו מסמכי רכישה אותנטיים, הטיפול יועבר לצה"ל. המתנחלים: "ממשיכים בניקוי המבנה לפסח"

חרף קריאתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמש שלא לפנות את המתנחלים שפלשו ל"בית המכפלה" בחברון, במערכת הביטחון מבהירים היום (שלישי) כי האולטימטום שהציב המנהל האזרחי לתושבים לפנות את הבית עד השעה 15:00 היום, עדיין עומד בעינו. מהמשרד נמסר כי אם הפולשים לא יציגו מסמכי רכישה אותנטיים עד מועד פקיעת האולטימטום, הטיפול יועבר לדרג המבצעי, קרי – אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון. "אם עד השעה 15:00 לא יימסרו המסמכים, ייאכף החוק כלשונו וככתבו עם שיקולים מבצעיים בלבד", נמסר.

מנגד, הבהירו דיירי "בית המכפלה" כי הם לא מעלים על דעתם שיהיה פינוי. "אם הכיסא של נתניהו חשוב לו ואם האידיאולוגיה שבגללה נבחר עדיין חשובה לו, הוא חייב לדאוג לכך שהיהודים שרכשו בית בארץ ישראל בצורה חוקית יישארו במקומם", אמרו הדיירים. "לצערנו הרב המנהל האזרחי רומז לערבים שאם יחלו בהפרות סדר אלימות, הבית יפונה. משרד הביטחון עלול ליצור כאן הפרות סדר אחרי שבוע שבו אנו נמצאים בתוך הבית וחברון שקטה. מעבירים כאן מסר לערבים שמי שהופך שולחנות ומתנהג באלימות הוא זה שינצל ולא אלה ששומרים על החוק. היום בשעה 15:00 אנו מתכוונים להמשיך בניקיונות של בית המכפלה לקראת פסח ולהמשיך בהכנות לליל הסדר אותו נחגוג כאן בבית".

במקביל, בימין תקפו את עמדתו של שר הביטחון, לפיה יש לפנות את המתיישבים ללא קשר להצגת מסמכי הרכישה. יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, אמר כי "אם אהוד ברק יפעיל את צה"ל בחברון בניגוד לעמדת הממשלה והעומד בראשה זה יהיה השימוש הפוליטי הבוטה ביותר בקציני צה"ל שאני זוכר". דיין הוסיף כי "במקרה כזה רצוי שהקצינים והחיילים יולבשו בכובעים של מפלגת העצמאות".

"נתניהו מונע משיקולים פוליטיים זרים"

מנגד, בשמאל מתחו ביקורת על התערבות ראש הממשלה בנושא. "נתניהו מונע משיקולים פוליטיים זרים ועל כן הוא מעכב מימוש של צו הפינוי המתחייב על פי חוק. כוחם הפוליטי של המתנחלים בליכוד מייצר מצעד מביש של שרים בממשלה העולים לרגל לכרוע ברך מול מתנחלי חברון", מסר מזכ"ל "שלום עכשיו", יריב אופנהיימר.

מוקדם יותר ביקר שר התחבורה, ישראל כץ, ב"בית המכפלה", ואמר כי ההחלטה לפנות את הבית לא תתקבל על ידי משרד אחד – כלומר משרד הביטחון – אלא על ידי הממשלה כולה. הוא הוסיף כי הוא משוכנע שיהודים ימשיכו להתגורר במקום. "אם מישהו היה מערער על חוקיות הקנייה, זה היה מצב אחר. אין כאן מצב ביטחוני חריג שמאלץ את הפינוי, כל עוד הדבר נעשה כחוק, ממשלת ישראל בראשות הליכוד צריכה לעודד את התיישבות", אמר השר. כץ הבהיר שישוחח שוב עם ראש הממשלה וידרוש פעם נוספת לבטל את הפינוי.

עוד בנושא
דיירי בית המכפלה: "נתניהו ישלם על פינוי בקלפי"
נתניהו התקפל? ביקש לדחות את פינוי "בית המכפלה"
שרים נגד ברק: "פינוי בית המכפלה בחברון - מחטף"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully