וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיירי בית המכפלה: "נתניהו ישלם על פינוי בקלפי"

יהושע בריינר וטל שלו

3.4.2012 / 7:40

גורמי ביטחון טוענים כי פינוי הבית בחברון שאמור היה להתבצע בימים האחרונים נדחה על מנת לאפשר הצגת הוכחות לחוקיות הרכישה. השר כץ: "החלטה על פינוי - של הממשלה"

פינוי "בית המכפלה" בחברון אמור היה להתבצע כבר בימים האחרונים, אולם ביצועו נדחה על מנת לאפשר למתנחלים להציג הוכחות כי רכשו את הבית כדין, כך מסרו גורמי ביטחון לוואלה! חדשות. על אף הודעת ראש הממשלה כי יש לאפשר למתנחלים ל"מצות את ההליך המשפטי", מהלך שפירושו דחייה במועד פינוי המבנה, במערכת הביטחון מדגישים כי אם לא יצליחו המתנחלים להציג עד היום (שלישי) בשעה 15:00 מסמכים המעידים כי רכשו את הבית כחוק, הדיירים יפונו מהמקום.

גורם ביטחוני הבהיר כי צה"ל יפנה את הבית "בזמן שייראה לנכון", עם זאת, בשלב זה נראה כי בכל מקרה הפינוי לא יתקיים בשעה הנקובה בצו הפינוי. במערכת הביטחון לוחצים לפינוי מידי של המבנה, כאשר הן צה"ל והן המנהל האזרחי רואים בהמשך השהייה בבית פגיעה בסדר הציבורי בחברון. עם זאת, כבר אמש נועד בא כוחם של הדיירים עם נציגי המנהל האזרחי ומסר להם מאות מסמכים התומכים לטענת המתנחלים בעמדתם, כי רכשו את הבית כחוק. כעת עומדת על הפרק רק סוגיית אישור העסקה על ידי שר הביטחון, המהווה תנאי לחוקיות עסקאות מקרקעין ביהודה ושומרון.

מתנחלים פלשו לבית ליד מערת המכפלה. ועד בית המכפלה, ספק 500
בית המכפלה השנוי במחלוקת/ספק 500, ועד בית המכפלה

גורם ביטחוני אחר אף אומר כי אין כל סתירה בין אמירת ראש הממשלה לבין צו הפינוי: "המתנחלים יכולים להמשיך את ההליכים המשפטיים בעניין רכישת הבית גם כשהם לא גרים בו", הוא אומר, "אם אכן יאושר הליך הרכישה, הם יוכלו בעתיד להיכנס למבנה בכפוף לכל האישורים שיינתנו". גורם משפטי בימין אף הביע תמיהה על אמירת ראש הממשלה, וטען כי מדובר בניסיון לעצום עינים. "הרי לא נותר כל הליך משפטי. ראש הממשלה מצפה שהמתיישבים יפנו לבג"ץ כמוצא אחרון, ואז בג"ץ כהרגלו יפסוק בעד מערכת הביטחון ונגד ההתיישבות", ציין הגורם. "במצב שכזה, ראש הממשלה יאמר לציבור שהצביע עבורו: 'עשיתי כל שביכולתי, אבל בית המשפט העליון פסק'. עליו לומר אמירה חד-צדדית וברורה התומכת בדיירי בית המכפלה".

בינתיים, בחברון מרוצים מהודעת ראש הממשלה, ורואים בה את פירותיה של הפעילות הפוליטית הענפה שקיימו מאז כניסתם לבית. "כשם שהמנהל האזרחי הודה שהרכישה של הבית נעשתה כחוק, כך אנחנו מצפים שראש הממשלה יקבל החלטה ברורה להמשיך ולחזק את אחיזתנו בחברון", אומר שלמה לוינגר, מראשי בית המכפלה. "אם הממשלה תבחר לצערנו הרב לפנות אותנו מביתנו שנרכש כחוק, ותפעל בצורה של השמאל הקיצוני, אז אנו נבין בדיוק מיהו ראש הממשלה ואין לי ספק שזה יתנקם בו בקלפי. את ליל הסדר הזה אנחנו מתכוונים לחגוג כאן וכך גם את ליל הסדר בשנה הבאה".

השר כץ: "זכותו של כל יהודי להתיישב בכל מקום בישראל"

בתוך כך, שר התחבורה ישראל כץ ביקר הבוקר בבית המכפלה ואמר כי ההחלטה לפנות את הבית לא תתקבל על ידי משרד אחד – כלומר משרד הביטחון – אלא זו צריכה להיות החלטה ממשלתית. הוא הוסיף כי הוא משוכנע שיהודים ימשיכו להתגורר במקום. "אם מישהו היה מערער על חוקיות הקנייה, זה היה מצב אחר. אין כאן מצב ביטחוני חריג שמאלץ את הפינוי, כל עוד הדבר נעשה כחוק ממשלת ישראל בראשות הליכוד צריכה לעודד את התיישבות", אמר השר. כץ הבהיר שישוחח שוב עם ראש הממשלה נתניהו וידרוש פעם נוספת לבטל את הפינוי.

סגנית השר לענייני נשים וצעירים, חברת הכנסת גילה גמליאל, קראה אמש לשר הביטחון לבטל את ההחלטה על פינוי דיירי בית המריבה: ?פינוי דיירי בית המכפלה בדרך פזיזה, נמהרת וחסרת אחריות, עלולה להעמיד את ממשלת ישראל במבוכה, ולתת תעודת עניות לכל מוסדות החוק במדינה, זאת אם יוכח כי העסקאות שנעשו הן כחוק וכדין?, אמרה גמליאל, שצפויה להגיע אף היא היום לביקור הזדהות בבית בחברון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully