וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: קדימה יוצאת לדרך חדשה, נחליף את נתניהו

פנחס וולף

28.3.2012 / 3:44

מופז קרא ללבני שלא לנטוש את המפלגה, והפציר בח"כים שלא להתפלג מהסיעה. הוא סקר את עברו הביטחוני, אך גם הציג את עצמו כמבשר שינוי חברתי: "לכולם יש זכות לחיים בכבוד"

קובי אליהו

(צילום: דניאל בוק, קובי אליהו, דרור פיקלני ורויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן וגדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

היו"ר החדש של מפלגת קדימה, שאול מופז, נשא לפנות בוקר (רביעי) נאום ניצחון בבית קדימה בפתח תקווה. בנאומו, קרא מופז לציפי לבני, שהפסידה לו בפער עצום שלא לנטוש את המפלגה, ולהתייצב לצדו.

"מהערב הזה יוצאת קדימה אחת - קדימה שהיא המפלגה הגדולה בכנסת, מובילת האופוזיציה ומחדשת התקווה של רוב רובם של אזרחי ישראל לדרך האחרת", אמר מופז.

הוא הודה להוריו המנוחים, לרעייתו, אורית, לבני משפחתו, לתומכיו ולחברי ועדת הבחירות. קודם לכן, בירכה לבני את מופז בטלפון, וסירבה להגיד מה יהיו צעדיה הבאים. היא הסתפקה באמירה כי תשמור על עקרונותיה, ואמרה: "אני הולכת לישון".

מופז, שזכה ב-61.7% מקולות המתפקדים, הכריז על עצמו כמועמד לראשות הממשלה. לדבריו, מדיניותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוכיחה את עצמה ככושלת וכרעה למדינת ישראל. הוא מיתג את עצמו כבעל ניסיון רב בתחום הביטחון, והבטיח לשקם את מפלגת קדימה. הוא גולל בפני הקהל את תולדות חייו, מאז היה בן תשע ובא לישראל כעולה חדש מפרס, עד שמצא את דרכו לתפקיד הרמטכ"ל ושר בממשלה.

מופז כבש את קדימה, עם 61.5% מהקולות
לבני בירכה את מופז וסירבה לפרט על צעדיה
סיעות הכנסת בירכו את מופז - ומתחו ביקורת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כל הסקרים האחרונים, זולת סקר אחד, הצביעו כי מצביעי המפלגה אינם מייחסים חשיבות למי שיעמוד בראשה, וכי הם ממשיכים לנטוש אותה לטובת מפלגות אחרות, ובין היתר לטובת זו של יאיר לפיד, שכלל טרם הוקמה. עם זאת, מופז הביע ביטחון מלא ביכולותו לסחוף את הבוחרים בבחירות הכלליות הבאות לכנסת, וקרא להם לתת בו אמון.

חגיגות ניצחון של תומכי שאול מופז אחרי ההפסד בפריימריז. מרץ, 2012. דרור עינב
מופז והח"כים איציק ואברהם בלילא חוגגים במטה קדימה/דרור עינב

"הערב הזה מסמל את התגבשותה של החלופה השלטונית, החלופה הערכית וחלופת הדרך לממשלה הכושלת והרעה של בנימין נתניהו", אמר מופז. לדבריו, כל חברי הסיעה, ללא קשה לתמיכתם בו או בלבני, הם שותפים מלאים למאמץ שאליו יוצאת המפלגה.

"זו לא הייתה התמודדות קלה", הודה מופז, "אך אני רוצה לומר, מעל הבמה הזאת - ציפי, מקומך עמנו! מהערב הזה, אנחנו יוצאים ביחד". מוקדם יותר, הודתה לבני בהפסדה, והתחמקה משאלות לגבי עתידה הפוליטי. יתכן שהיא תבחר לפרוש מהזירה הפוליטית, או שתבחר להתפלג מקדימה יחד עם לפחות משליש מחברי הסיעה.

פריימריז בקדימה חגיגות במטה ניצחון שאול מופז הפסד ציפי לבני 28 מרץ 2012. דרור עינב
חגיגות הניצחון של מחנה מופז בבית קדימה/דרור עינב

"נשים קץ לחרפה במצבם של בני המעמד העובד"

בנאומו, מופז התאמץ לצייר את עצמו גם כמנהיג חברתי "יש מולנו איומים מאז שחר ימי הציונות, אך תמיד עמדנו מולם שכם אל שכם. ויש גם איום פנימי: ישראל מאבדת את אמון אזרחיה העובדים, המתפרנסים, את אמון משלמי המיסים – וזאת, תחת ידה הגסה של ממשלת נתניהו. אוביל את ישראל לסדר חברתי חדש (...) לדרך שבה הממלכתיות אינה זרם אלא ערך נשגב ועליון".

ואמנם, את דבריו של מופז קטע מפגין, שצעק: "בישראל יש שר השיכון, ששמו אריאל אטיאס, והוא נאצי". המפגין קרא קריאות ביניים במשך זמן רב, בעוד שהנוכחים על הבמה השתתקו במבוכה. מופז האזין לדברים, ובסיומם הורה להוציא את האדם מהאולם.

"הזכות לקורת גג ולחיים בכבוד יהיו בנות השגה לכל"

לדברי מופז, הוא יפעל להיטיב עם משרתי הצבא, ויפעל לחייב "כל נער ונערה למלא את חובותיהם, ולהבטיח שהזכות לקורת גג, להשכלה, לחיים בכבוד, הזכות למשפחה, הזכות להתבגרות ולשיבה טובה יהיו בנות השגה לכולם". מופז הבטיח כי המפלגה בראשותו תעבוד כעת "כדי להשיב הכבוד למעמד העובד, וכדי "לשים קץ לחרפה" במצבם של בני המעמד העובד. "נאפשר הזדמנות שווה לכל האזרחים - נשים וגברים, עולים חדשים, ערבים, דרוזים, בדואים, נוצרים, צ'רקסים ויהודים- הזדמנות שווה להשכלה, לפרנסה, להצלחה. כולנו ישראלים".

מופז, שנבחר ליו"ר הרביעי של קדימה בשנות קיומה המעטות, אמר כי "המפלגה, שנוסדה ע"י ראש הממשלה אריאל שרון, יבדל"א, הבטיחה לכונן כאן מתכונת פוליטית חדשה. נשיב עטרה ליושנה, ונוכיח כי אנחנו ראויים לתמיכת הציבור - במעשים ולא בדיבורים. החל מהיום אנחנו מתייצבים כגוף אחד, כאלטרנטיבה היחידה, המנוסה והראויה ביותר להנהיג את ישראל".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully