וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכנסת לא מתרגשים: "קדימה הגיעה לסוף דרכה"

פנחס וולף

28.3.2012 / 3:01

יו"ר קדימה החדש, שאול מופז, אמנם זכה לברכות במפלגתו, אך שאר הסיעות בכנסת הגיבו בפקפוק באשר ליכולתו לנצח את נתניהו בבחירות. בשמאל בטוחים: מופז - סמן ימני ברור

ניצחונו המוחץ של שאול מופז על ציפי לבני בבחירות לראשות מפלגת קדימה הביא לשלל תגובות, אשר ברובן בירכו את היו"ר החדש. במחנה מופז, כצפוי, השמחה הייתה רבה, אך ביתר המפלגות ניצלו את ההזדמנות כדי לתקוף את מפלגת האופוזיציה על אזלת ידה במשך השנים האחרונות.

בליכוד שיגרו ברכה צינית למדי, וח"כ אופיר אקוניס אמר כי הוא "מאחל למופז שנים ארוכות כיו"ר אופוזיציה". אקוניס הוסיף כי "בכל מקרה, קדימה הגיעה לסוף דרכה. הלילה הסתיים מאבק על רסיסי מפלגה שאיבדה את אמון הציבור". מסיעת העצמאות נמסר כי היא "מברכת את מופז על בחירתו ליו"ר המפלגה ועל התמיכה הרחבה לה זכה".

חגיגות ניצחון של תומכי שאול מופז אחרי ההפסד בפריימריז. מרץ, 2012. דרור עינב
"קדימה בחרה מנהיג ויוצאת לדרך חדשה". פלסנר, לפנות בוקר, במטה קדימה/דרור עינב

בקדימה השמחה הייתה רבה. ח"כ יוחנן פלסנר, ממחנהו של מופז, אמר כי "קדימה בחרה מנהיג ויוצאת לדרך חדשה. מנהיג שבא מהפריפריה והפך לרמטכ"ל, לשר ביטחון ולראש המפלגה הגדולה בישראל". הוא הדגיש כי "כעת המשימה שלנו היא לאחד כוחות ולהציע סדר חברתי-אזרחי חדש לישראל כדי להחליף את ממשלת נתניהו".

חגיגות ניצחון של תומכי שאול מופז אחרי ההפסד בפריימריז. מרץ, 2012. דרור עינב
"מסע בחירות ממלכתי". דיכטר/דרור עינב

תומך נוסף של מופז, ח"כ אבי דיכטר, שאיחד עם היו"ר החדש את מטה הבחירות אחרי שנואש להתמודד מולו ומול לבני, אמר לאחר היוודע התוצאות כי "יש היום מנצחת אחת – מפלגת קדימה. אין ספק שההחלטה לאחד כוחות למען עתידה של קדימה הייתה נכונה. הניצחון המוחץ קבע בצורה נחרצת: אנחנו רוצים קדימה אחרת, קדימה שיוצאת לדרך חדשה". דיכטר בירך את מופז על "מסע בחירות ממלכתי, אמיץ ואמין, כיאה למי שיחזיר את קדימה לדרכה המקורית". זאת, בתגובה לטענות מטה לבני, שטען כי תומכיה של היו"ר היוצאת קיבלו הודעות כי עליהם להצביע בשעות שהקלפיות אינן פתוחות בהן.

ח"כ רונית תירוש, שהייתה אחראית על מצביעי קדימה בתל אביב, אמרה: "מופז יפתיע ויסחוף אחריו רבים בהתמודדות מול נתניהו". לדבריה, "ההצבעה בתל אביב משקפת באופן ברור את האכזבה מלבני בקרב מצביעים חופשיים, דעתנים שהורידו את תמיכתה בה מ-50% ל-25%".

פריימריז בקדימה חגיגות במטה ניצחון שאול מופז הפסד ציפי לבני 28 מרץ 2012. דרור עינב
פרץ שמחה. ח"כ יוליה שמאלוב ברקוביץ' מקדימה, לפנות בוקר במטה המפלגה/דרור עינב

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', שיגרה ברכה למופז, ואמרה כי הוא "אדם ראוי שתרם רבות למדינה". עם זה, היא הוסיפה כי "מפלגת העבודה, בראשותי, מהווה כעת אלטרנטיבה שלטונית יחידה, אידיאולוגית ומחודדת לשלטון נתניהו".

יחימוביץ' ציינה כי "למרבה הצער, בשלוש השנים האחרונות קדימה לא הייתה אפילו לרגע אחד אלטרנטיבה ערכית לשלטון נתניהו: לא כלכלית, לא חברתית, לא מדינית, ולא בתפיסת הדמוקרטיה ושלטון החוק. לכל אלה נותנת כעת העבודה בראשותי מענה חדש".

מרצ: קדימה שותפה לחקיקה האנטי-דמוקרטית ביותר

מסיעת העצמאות, שהתפלגה מסיעת העבודה, נמסר כי "הסיעה מברכת את מופז על בחירתו ליו"ר המפלגה ועל התמיכה הרחבה לה זכה".

ממפלגת מרצ נמסר כי בחירתו של מופז "ממצבת את קדימה כמפלגת מרכז-ימין ברורה". יו"ר המפלגה, ח"כ זהבה גלאון, אמרה כי בכך "תפסיק קדימה להשלות את מצביעי השמאל שהיא אופוזיציה לנתניהו". היא הדגישה כי "קדימה, שהייתה שותפה ואף יוזמת של גלי החקיקה האנטי דמוקרטיים העכורים ביותר, מתייצבת כעת, עם בחירתו של מופז, כמועמדת לשותפות בממשלת נתניהו, ולכן, לבוחרי קדימה שמאמינים בסיום הכיבוש, בשלום, בהגנה על הדמוקרטיה וצדק חברתי, שבבחירות הקודמות בחרו קדימה, יש רק אופציה אחת בשמאל - מרצ".

חגיגות ניצחון של תומכי שאול מופז אחרי ההפסד בפריימריז. מרץ, 2012. דרור עינב
ח"כ מאיר שטרית לא מסתיר את שביעות רצונו, לפנות בוקר במטה קדימה/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully