וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוות מזור: בג"צ הוציא צו ביניים, לפיו הקופות לא יוצאות מישראל

27.3.2012 / 12:36

הצו המונע את יציאת הקופות מישראל לטובת ניסויים ניתן לאחר שהוגשו תגובות רשות הטבע והגנים וחוות מזור לעתירת תנו לחיות לחיות. עמותות זכויות בעלי החיים בירכו על ההחלטה

אתמול (ב', 26 במרץ 2012) הוגשו תגובות רשת הטבע והגנים וחוות מזור לעתירה לבג"ץ שהגישה "תנו לחיות לחיות" נגד ייצוא הקופים על ידי חוות מזור לחברת SNBL בארצות הברית.
בניגוד להוראת בית המשפט, לא צירפה רשות הטבע והגנים לתגובתה את עמדת השר להגנת הסביבה, חרף העובדה שעמדתו הועברה בכתב לרשות הטבע והגנים לשם הגשתה לבית המשפט.

השר גלעד ארדן נגד חוות מזור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנה נגד חוות מזור/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיון בעמדת השר שהועברה לרשות הטבע והגנים מבהיר כי לעמדתו בקשת חוות מזור איננה עומדת בהוראות הדין ובמדיניות הסחר של ישראל בקופים. מעמדת השר עולה כי בכוונתו להכריע בעצמו בבקשת חוות מזור, לאחר התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה.

עוד עולה מעמדת השר, כי לאור השתלשלות האירועים בכוונתו לבטל את סמכות רשות הטבע והגנים לתת היתרי סחר בקופים למטרות ניסויים, ולהחזיר סמכות זו לידי השר להגנת הסביבה.
השר גם מציין כי הוא סבור "שעל מדינת ישראל לפעול להפסקת קיומו של סחר בקופים בתחומי מדינת ישראל, כדוגמת הסחר אשר מבצעת חוות מזור", אך מדגיש כי עמדתו, על פיה יש לדחות את בקשת חוות מזור לייצוא הקופות עומדת בניגוד להוראות הדין והמדיניות הקיימות כבר בהווה, ולא נבעה מרצון עתידי לשנות את המדיניות הישראלית בנושא זה.

"הציבור בישראל מתגלה בשעתו היפה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנה נגד חוות מזור/מערכת וואלה!, צילום מסך

בינתיים, ניתנה הבוקר (ג', 27 במרץ 2012) החלטת בג"ץ, שקבעה כי הצו שניתן על ידו יהפוך לצו ביניים, אשר יאסור על הוצאת הקופות מהארץ עד להכרעה בעתירה עצמה. בנוסף, התבקש היועץ המשפטי לממשלה למסור את עמדתו לבג"ץ לקראת הדיון בעתירה.

מ"תנו לחיות לחיות" נמסר בתגובה: "אנו מברכים על החלטת בג"ץ, ומבקשים להודות לכל האנשים הטובים שתומכים במאבק הצודק הזה נגד פגיעה מיותרת ובלתי חוקית בבעלי חיים. הציבור בישראל מתגלה בשעתו היפה במאבק הזה נגד מי שמבקשים להרע ולפגוע בבעלי חיים. אין בתגובות שהוגשו כדי לתת מענה אמיתי והולם לעובדה שהעברת הקופים היא בלתי חוקית ועומדת בניגוד למדיניות מדינת ישראל. התגובות רק מחזקות את האמור בעתירה ומבהירות שאין לאפשר את הוצאת הקופים מישראל. אנו מברכים על עמדתו הכנה והאנושית של השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן. אנו טוענים מזה חודשים ארוכים שהעברת הקופים למתקני חברת SNBL בארה"ב עומדת בניגוד להוראות הדין ולמדיניות הישראלית, ואנו שמחים שטענות אלו, שגובו במסמכים מפורטים ובעדויות למכביר, נפלו בסופו של דבר על אזנים קשובות. אנו מתקשים להאמין שהתנהלותה השערורייתית של רשות הטבע והגנים נמשכת גם בהקשר זה, ולא מבינים כיצד הרשות מעזה לסרב להעביר לבית המשפט את עמדת השר, אשר התבקשה על ידי בית המשפט עצמו. פנינו לבית המשפט בבקשה לצרף את עמדת השר לתיק".

"סוף להתנהלות השערורייתית"

שלמה בראבא, ירדנה ארזי ואורנה בנאי מפגינים בעד סגירת חוות מזור, גינת שינקין, תל אביב. ענת גבריאל, ספק 500
אתי אלטמן, יו"ר " תנו לחיות לחיות" עם שלמה בראבא, ירדנה ארזי ואורנה בנאי בהפגנה נגד חוות מזור/ספק 500, ענת גבריאל

מעמותת "מאחורי דלתות המעבדה" נמסר בתגובה: "רשות הטבע והגנים כושלת באופן מוחלט בתפקידה לפקח על החווה ולהגן על הקופים, וכעת גם מונעת מבית המשפט העליון לקבל את עמדת השר להגנת הסביבה בעניין. אנו מברכים על כך שלמרות שעמדת השר טרם הובאה בפני בג"ץ, ניתן הצו שמונע את הוצאת הקופות מישראל עד להכרעה בעתירה. אנו מקווים שהעתירה הנוכחית תשים סוף להתנהלות השערורייתית של חוות מזור ושל רשות הטבע והגנים, וכמובן תמנע את יציאת הקופות מישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully