וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריימריז בקדימה יצאו לדרך - מופז או לבני?

פנחס וולף

27.3.2012 / 11:56

ההצבעה ב-197 קלפיות החלה, ו-95 אלף חברי קדימה יוכלו לבחור באחד משני המועמדים. לבני לפעילים: "הדרך לראשות הממשלה עוברת בקדימה". מופז הצביע: "סומך על הבוחרים"

דרור עינב

(צילום: דניאל בוק, קובי אליהו; עריכה: יאיר דניאל)

חברי קדימה יוצאים היום (שלישי) להצביע בפריימריז ויכריעו האם להמשיך עם יו"ר המפלגה, ציפי לבני או לקבל מנהיג חדש - שאול מופז. הקלפיות נפתחו ב-10:00, ו-95 אלף המתפקדים יוכלו לשלשל את הפתק באחת מ-197 הקלפיות המפוזרות ב-104 אתרי הצבעה ברחבי הארץ.

אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, ההצבעה תסתיים בשעה 22:00. בכל אחד מאתרי ההצבעה מוצבת גם עמדת אינטרנט, בה הבוחרים יוכלו לעדכן את חבריהם שמימשו את זכות הצבעתם. גם בדף הפייסבוק של המפלגה יהיו עדכונים שוטפים במהלך היום.

ציפי לבני מצביעה פריימריז 2012. דרור עינב
הצבעה ב-197 קלפיות. לבני מצביעה בקלפי בתל אביב/דרור עינב

הבוקר דיברה לבני עם פעיליה מהמטה בתל אביב. "אזרחי ישראל יודעים שהדרך לראשות הממשלה עוברת בקדימה", אמרה. אני נמצאת בפוליטיקה בשבילכם ולא בשבילי ומהסיבה הזאת ננצח וזה החלק החשוב. צריך לדעת שהעתיד של המדינה נקבע על ידי מי שעומד בראשה בסוף. אני לא רוצה שאנשים יגיעו למצב שבבוקר הבחירות יגידו: 'בואנה, אין לי למי להצביע'. אני לא מאמינה באופוזיציות בתוך מפלגות. הפריימריז האלה הם בעצם שידור חוזר של הפריימריז הקודמים".

לבני דיברה עם פעיל בשם שאול שנמצא בראשון לציון ואמרה כי "בפעם הקודמת בראשון לציון הסבירו לי קבלני הקולות שהם לא בעדי וניצחנו. שאול, אתה הולך כנראה להיות השאול היחידי שאני אחבק היום".

לאחר מכן הגיעה לבני להצביע בקלפי בעיר. "בערב נדע האם חברי קדימה ביטאו את רצון מצביעי קדימה. אני מהפוליטיקאים שבין הבוקר לצהריים לא משנים את עמדתם", הכריזה לבני לפני שהצביעה.

על היריבות עם מופז אמרה: "יש הבדל מהותי, שתי קדימות, לא שני אנשים. השאלה העקרונית היא האם קדימה תהיה אלטרנטיבה לממשלת נתניהו. השאלה המהותית היא מי יאבק על דמותה של מדינת ישראל, לא ייכנע לסחטנות, מי יסכים שקדימה תהיה עלה תאנה של הממשלה. ההבדל הוא מהותי".

שקט תקשורתי כמעט עד הרגע האחרון

גם מופז יצא להצביע והגיע לקלפי בכפר סבא. "הבחירות בקדימה היום הן על עתידה של קדימה", אמר לאחר ההצבעה. "בסוף היום קדימה תצא לדרך חדשה כאלטרנטיבה שלטונית לממשלה הרעה של נתניהו. מגיע לנו מדינה עם סדר חברתי חדש, שינוי שיטת ממשל, שוויון בנטל, וצעדים חזקים להשגת שלום באזורנו. אני מבקש מכל בוחרי קדימה להגיע, להצביע ולהשפיע וליצור מציאות חדשה במפה הפוליטית. זה בידי בוחרי קדימה ואני סומך עליהם שיעשו את הבחירה הנכונה".

שאול מופז מצביע , פריימריז 2012. יותם רונן
קרב צמוד במרכז ובשרון. מופז מצביע/יותם רונן

בניגוד לתחזיות, מערכת הבחירות הנוכחית הייתה רדומה מאי פעם. שני המטות ניסו לייצר שקט תקשורתי, ורק בימים האחרונים הם החלו להתעורר מעט.

לעומת הפריימריז שנערכו בספטמבר 2011 על ראשות מפלגת העבודה – שם התנהל קרב קשה בין שלי יחימוביץ' לעמיר פרץ לאורך כל הקמפיין, עד כדי אלימות של ממש בקלפי בתל אביב ביום הבחירות, שרק לאחריו הרגשות נרגעו – בקדימה המצב הפוך בתכלית.

הפעילים נערכים להתמודדות במקומות שיהיה בהם קרב צמוד, ומנגד, במקומות בהם הניצחון לאחד המועמדים כנראה מובטח. הקרבות הצמודים צפויים להיערך בעיקר באזור השרון והמרכז: פתח תקווה, חולון, ראש העין, כפר סבא, רעננה ורמת השרון. כמו כן, צפוי להיות צמוד גם בבית ג'אן, ברהט ובאילת.

עדכון ראשון: 10:01

הפריימריז בקדימה - כותרות אחרונות
לבני לקראת הבחירות בקדימה: "אני באמצע קרב"
רגע לפני פתיחת הקלפיות, מופז ולבני: "בואו להצביע"
יממה לפריימריז בקדימה: מופז נגד לבני, נגד מופז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully