וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני לפעיליה: "הדרך לראשות הממשלה עוברת בקדימה"

פנחס וולף

27.3.2012 / 9:15

95 אלף המתפקדים יוכלו להצביע בבחירות לראשות קדימה ב-200 קלפיות ברחבי הארץ. לבני דיברה הבוקר עם פעיליה ואמרה לפעיל בשם שאול: "אתה הולך להיות השאול היחיד שאחבק היום"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: גדי וינסטוק)

95,000 חברי קדימה יוכלו להצביע היום (שלישי) לאחד משני המועמדים לראשות קדימה: ציפי לבני או שאול מופז. הם ישלשלו את הפתק באחת מ-197 הקלפיות המפוזרות ב-104 אתרי הצבעה ברחבי הארץ. הקלפיות ייפתחו בשעה 10:00 בבוקר, ואם לא יחול שינוי ברגע האחרון הן ייסגרו בשעה 22:00. בכל אחד מאתרי ההצבעה תוצב גם עמדת אינטרנט, בה הבוחרים יוכלו לעדכן את חבריהם שמימשו את זכות הצבעתם. גם בדף הפייסבוק של המפלגה יהיו עדכונים שוטפים במהלך היום.

הבוקר דיברה לבני עם פעיליה מהמטה בתל אביב. "אזרחי ישראל יודעים שהדרך לראשות הממשלה עוברת בקדימה", אמרה. אני נמצאת בפוליטיקה בשבילכם ולא בשבילי ומהסיבה הזאת ננצח וזה החלק החשוב. צריך לדעת שהעתיד של המדינה נקבע על ידי מי שעומד בראשה בסוף. אני לא רוצה שאנשים יגיעו למצב שבבוקר הבחירות יגידו: 'בואנה, אין לי למי להצביע'. אני לא מאמינה באופוזיציות בתוך מפלגות. הפריימריז האלה הם בעצם שידור חוזר של הפריימריז הקודמים".

תדרוך ציפי לבני במטה הפעילים. דרור עינב
"אני מוכנה רק לתרחיש אחד, ועובדת כדי שזה יקרה", לבני במטה הפעילים, הבוקר/דרור עינב

לבני דיברה עם פעיל בשם שאול שנמצא בראשון לציון ואמרה כי "בפעם הקודמת בראשון לציון הסבירו לי קבלני הקולות שהם לא בעדי וניצחנו. שאול, אתה הולך כנראה להיות השאול היחידי שאני אחבק היום".

בימים האחרונים שני המועמדים הפשילו שרוולים מתוך תחושה שהם נלחמים על הבית, כל אחד מכיוונו. בראיון לוואלה! חדשות רגע לפני, דיברה לבני במונחי מלחמה. "אני מוכנה לתרחיש אחד, ועובדת כדי שזה יקרה", אמרה לבני במענה לשאלה האם היא מוכנה לכל התרחישים. "אני באמצע קרב", הוסיפה, "אתה שואל מישהו באמצע קרב מה תעשה אם אתה הולך להפסיד? הימים האחרונים יצרו קרב".

לדבריה, "יש דינמיקה מאוד חיובית - בימים האחרונים במיוחד. זה הזכיר את הבחירות לכנסת שהמומנטום הגיע ימים ספורים לפני הבחירות. אנשים בדרייב. זה מחמם לב". לדעתה, היא ומופז מייצגים "שתי קדימות": "קדימה בראשותי מהווה אלטרנטיבה לנתניהו בתחום המדיני, והיא גם תהיה כזו שלא נכנעת לסחטנות, שלא משלמת כל מחיר לישיבה בשלטון, שהולכת לפי העקרונות שעד היום הובלתי. שאול לא קיבל את תוצאות הפריימריז הקודמים".

תדרוך ציפי לבני במטה הפעילים. דרור עינב
"דינמיקה חיובית". לבני במטה הפעילים, הבוקר/דרור עינב

"לא זמן לשאננות"

מופז מקמץ בראיונות לתקשורת בעניין הפריימריז. הדברים היחידים שהוא אומר יוצאים בהודעות לתקשורת, כך למשל פרסם אתמול בערב: "אני חש ביטחון, אך זה לא הזמן לשאננות. בואו להצביע מחר יפתחו הקלפיות וחברות וחברי 'קדימה' יבחרו מנהיגות חדשה. אני שומע את ההערכות על אחוזי הצבעה נמוכים, ואני קורא מפה לכל תומכיי: 'בואו להצביע, בואו להיות חלק מהשינוי. זה קורה מחר, אין לנו הזדמנות נוספת. עכשיו זה הזמן'".

בניגוד לתחזיות, מערכת הבחירות הייתה רדומה מאי פעם. שני המטות ניסו לייצר שקט תקשורתי, ורק בימים האחרונים הם החלו להתעורר מעט. לעומת הפריימריז שנערכו בספטמבר 2011 על ראשות מפלגת העבודה – שם התנהל קרב קשה בין יחימוביץ' לפרץ לאורך כל הקמפיין, עד כדי אלימות של ממש בקלפי בתל אביב ביום הבחירות, שרק לאחריו האמוציות נרגעו – בקדימה המצב הפוך בתכלית: שקט, אך העניין יהיה ביום שאחרי. איזו קדימה זו תהיה אז, כיצד ינהג המפסיד או המפסידה. מופז כבר הודיע שיקבל עליו כל תוצאה, לבני סירבה עד היום להתחייב לכך. אם היא תפסיד מעניין יהיה לראות כיצד היא תבחר להתנהל, ומי מבין תומכיה ילך בדרכה.

אבל עד היום שאחרי, המטות צריכים לעבור בשלום את היום עצמו. הפעילים נערכים להתמודדות במקומות שיהיה בהם קרב צמוד, ולהתמודדות במקומות בהם הניצחון לאחד המועמדים כנראה מובטח. הקרבות הצמודים צפויים להיערך בעיקר באזור השרון והמרכז: פתח תקווה, חולון, ראש העין, כפר סבא, רעננה ורמת השרון. כמו כן צפוי להיות צמוד גם בבית ג'אן, ברהט ובאילת.

הפריימריז בקדימה - כותרות אחרונות
רגע לפני פתיחת הקלפיות, מופז ולבני: "בואו להצביע"
פרשנות: המאבק על היום שאחרי בקדימה רק התחיל
יממה לפריימריז בקדימה: מופז נגד לבני, נגד מופז

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

(עדכון ראשון: 00:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully