וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריימריז בקדימה: צפו במועמדים "מזיעים" בטלפון

פנחס וולף

26.3.2012 / 0:12

שאול מופז וציפי לבני על שלל תומכיהם במפלגה התקשרו במהלך היום לעשרות בוחרים בניסיון אחרון לשכנעם לצאת להצביע בפריימריז ביום שלישי. אופטימיות נרשמה בשני המחנות

טל אנגלנדר

36 שעות לפתיחת הקלפיות בפריימריז לראשות קדימה, ושני המועמדים מגיעים לקו הגמר במאמץ כביר לשכנע את חברי קדימה להצביע עבורם. ציפי לבני ושאול מופז מתנהלים כאילו כל קול קובע. היום (ראשון) שניהם היו ספונים במטות הבחירות שלהם. היא בדרום תל אביב, הוא באזור התעשייה של יהוד. מתקשרים לבוחרים, לפעילים, לדרבון אחרון להגיע לקלפיות.

"בני, שלום. מה שלומך? זו ציפי לבני", היא פתחה את אחת השיחות שלה. "מגיע להצביע ביום שלישי? אתה ואשתך. נהדר. תבואו, ננצח. זה מאוד חשוב". אחד הבוחרים לא האמין שלבני עצמה מתקשרת. הוא חשב שמדובר במתיחה וניתק לה בפרצוף. היא העדיפה להחליק את העניין. "אני מצטערת נותק הטלפון", היא אמרה כאילו סתם איזו תקלה ניתקה את השיחה, "אבל זו אני באמת. זה מספיק חשוב שתבוא להצביע ביום שלישי. תבוא וננצח. זה מאוד מאוד חשוב. תודה רבה ביי".

לבני לא קנתה תירוצים. אסיפת הורים זה לא כל היום, היא הדפה בוחרת פוטנציאלית שניסתה להתחמק בתואנה שעליה ללכת לאסיפת הורים של ביתה בת ה-12. בין לבין לבני מצאה זמן לעקוץ גם את יריביה במפלגה. היא רצתה לומר קצת יותר מ"נו באמת", אבל אז הגיעה שיחה נוספת. "יש אנרגיות מטורפות", אמרה לאחר השיחות. "עוד יומיים, רק צריך שכל התמיכה הזו תתורגם להצבעה זה כל הסיפור. יש לנו רוב בקרב רוב האנשים החושבים והחופשיים שלא רוצים לראות את ביבי בשלטון, שרוצים את קדימה חזקה".

הפריימריז בקדימה - כותרות אחרנות:
חסון יצביע ללבני; בלילא-אברהם למופז - שניהם מסבירים מדוע
מטה לבני התלונן נגד איחוד המטות של דיכטר ומופז
אבי דיכטר הודיע: פורש מהפריימריז, תומך במופז

"ההתמודדות תוכרע על חודו של קול"

אצל מופז היו פחות דרמות. כמו לבני, גם הוא שוחח עם עשרות פעילים ועבר עם אנשי המטה המרכזיים שלו על תכנית העבודה ליום שלישי. מה שבטוח שמכנה משותף אחד יש בין שני המתמודדים: האיבה לנתניהו. "זו התמודדות צמודה שתוכרע על חודו של קול", הוא אמר בשיחות הטלפון, "ולכן כל קול קובע. ביום שלישי הקרוב קדימה תתאחד תחת מנהיגותי ותציב אלטרנטיבה ערכית, שלטונית ורעיונית לממשלת נתניהו הרעה".

באמירותיו על נתניהו הוא ממשיך בקו בו נקט לאורך כל הקמפיין – התעלמות כמעט טוטלית מקיומה של יושבת ראש מפלגתו, לבני, והתמקדות בראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא ניסה לצייר תמונה מתחילת הקמפיין כאילו הוא כבר ניצח, ועכשיו השאלה היא האם הוא ינצח גם את נתניהו.

בבוקר נתניהו הכחיש את הפרסומים מהשבוע שעבר לפיהם בכוונתו להקדים את הבחירות לספטמבר. מופז לא קנה את ההכחשה. ?אדוני ראש הממשלה, לא אתה תקבע את מועד הבחירות", הוא אמר בין הטלפונים. "מאות אלפי הצעירות והצעירים שקצו בשלטונך הקר והמנוכר יקבעו אותו - וקדימה בראשותי תהיה שם ברגע האמת חזקה כאלטרנטיבה היחידה". במרתון טלפונים שנערך במטה הבחירות עם חברי הכנסת התומכים בו לקראת הפריימריז שיערכו ביום שלישי".

(עדכון ראשון: 21:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully