וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלילות פוטין והטיגריסית הגדולה: האמת נחשפת

18.3.2012 / 10:34

בלוגרים שהחליטו לנפץ את המיתוסים האופפים את נשיא רוסיה החדש-ישן אספו הוכחות המפריכות את הסיפור שהפיץ בזמנו הקרמלין על המנהיג האמיץ שירה חץ הרדמה ושיתק טורפת אכזרית

נשיאה החדש-ישן של רוסיה, ולדימיר פוטין, ידוע בחיבתו להרפתקאות מתועדות היטב, שממחישות כי לא מדובר בסתם עוד פוליטיקאי אפרורי שמקדיש את זמנו לעניינים משעממים כמו ניהול מדינה. מעלילותיו, המסוקרות בהרחבה בתקשורת המקומית והעולמית, עולה דמות של מנהיג שהוא גם צייד נועז, אשף אומנויות הלחימה וידידן של חיות הפרא. התחושה שמדובר בתדמית מלאכותית ומאומצת זכתה לאישוש בשנה שעברה, כשהישג מדעי חגיגי שנזקף לזכותו של פוטין - מציאת כדים עתיקים בצלילה על קרקעית הים השחור - התברר כזיוף שאפילו הדובר שלו נאלץ להודות בו. כעת, אפיזודה מפורסמת נוספת מעברו של הנשיא מתגלה כתרמית, בזכות תחקיר שערכו בלוגרים רוסים נחושים, שבימים האחרונים התגלגל גם לכלי התקשורת הבינלאומיים.

ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין לאחר התקרית בה ירה חוץ מרדים בטיגריסית סיבירית, 31 באוגוסט 2008. RIA-Novosti, Alexei Druzhinin, AP
פוטין לאחר ה"מבצע", באחת התמונות הרשמיות שהופצו בזמנו/AP, RIA-Novosti, Alexei Druzhinin

סיפור שהיה כך היה: ב-2008 ביקר פוטין משלחת מדעית העוסקת במעקב אחר אוכלוסיית הטיגריסים הסיביריים במזרח הרחוק. בידיעות שפורסמו בזמנו על הביקור, סופר כי פוטין ירה ירה בטיגריסית חץ מרדים, כדי שהחוקרים יוכלו לענוד לצווארה קולר ובו משדר GPS. הידיעות אף היללו את ראש הממשלה דאז על התושייה שגילה כשהציל לכאורה צוות צילום מקומי, שהטיגריסית עמדה להתנפל עליו. לאחר מכן, פורסמו בדף המוקדש לפרויקט המעקב אחר הטיגריסים הסיביריים באתר של פוטין תמונות המציגות את הטיגריסית שהתמזל מזלה לפגוש את ראש הממשלה, כשהיא מסתובבת חופשייה בטבע. באתר אף ניתן לצפות בתנועתה של הטיגריסית על גבי מפה.

הטיגריסית "נרגעה" - כי סוממה

פוסט שכותרתו "זה היה לפני הכדים: פוטין והטיגריסית", שפרסם בתחילת החודש הבלוגר דמיטרי מולודצוב, מוקדש לבדיקת החשד שגם המפגש המפורסם בין פוטין לטיגריסית "בושל" - בדיוק כמו מציאת הכדים העתיקים, שהובאו לים השחור במיוחד כדי שראש הממשלה יוכל "למצוא" אותם. הפוסט עודכן בינתיים עוד כמה פעמים במהלך החודש, ונוסף לו מידע שתרמו גולשים אחרים. על כך נוספו גם ראיונות שנערכו בימים האחרונים עם מומחים לטיגריסים בסוכנויות הידיעות AP ורויטרס, שאיששו את התמונה הברורה העולה מהתחקיר: אכן מדובר בפיקציה נוספת מבית היוצר של המנהיג הרוסי.

בתחקיר, נסמך מולודצוב על תהיות שהעלה בבלוג שלו הזואולוג והעיתונאי הרוסי מיכאיל קרצ'מר. קרצ'מר כתב כי לדבריהם של "מלעיזים", כשבוע לפני ועידת הפסגה בין פוטין לחיה הטורפת, נעלמה טיגריסטית צעירה מגן החיות בעיר חברובסק. כמה ימים לאחר שראש הממשלה עזב את האזור, היא חזרה בדרך פלא לגן החיות - וכעבור שלושה שבועות מתה. עוד הוא מזכיר כי במקורות רשמיים דווח שהטיגריסית הוחזקה על ידי החוקרים במשך שש שעות סמוך למאהל הומה אדם - אולם לדבריו, לא ניתן לשבות כך חיית פרא מבלי שהיא תתפרע ותתקוף את מי שנקלע לסביבתה. "המלעיזים", הוא כותב, טוענים כי הטיגריסית שמרה על שלווה רק מפני שסוממה במשך חמש או שש שעות - באופן שסיכן את חייה.

קרצ'מר אף מציין כי ניתן לברר בקלות את זהות הטיגריסית שהיתה מעורבת בפרשה, משום שלכל טיגריס תבנית פסים ייחודית רק לו, בדיוק כפי שלכל אדם טביעת אצבע ייחודית. הבלוגר מולודצוב החליט להרים את הכפפה ולבדוק אם הטיגריסית שהתרועעה עם פוטין היא אותה החיה שאחריה ניתן לעקוב באינטרנט. הוא השווה בין התצלומים מהטבע שפורסמו באתר של פוטין, לבין תמונת הטיגריסית מהמפגש עם המנהיג. תבנית הפסים לא הותירה מקום לספק - לא מדובר באותו הפרט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ואולי ארליה עוד חיה?

בכיתוב הנלווה לתמונות שביניהן הוא משווה, קושר מולודצוב בין המאורע התקשורתי המזויף לבחירות לנשיאות, שבהן פוטין ניצח בסופו של דבר בהפרש ניכר: "יצא כך שהמאמר הזה יתפרסם כאשר אזרחי רוסיה יצטרכו לקבוע, היכן הם ימשיכו לחיות בעתיד: בארץ מיצגי הראווה וההבטחות - או במדינה בה כל אחד יעסוק במחויבויות הישירות שלו".

שאר פרטי הסיפור התבררו בזכות גולשים נוספים שהגיבו לפוסט של מולודצוב. בהמשך לעדות ה"מלעיזים" שעליה כתב קרצ'מר, נמצאו ברשת תמונות של טיגריסים שהוחזקו ב-2008 בגן החיות בחברובסק שבמזרח הרחוק. תבנית הפסים של אחד הטיגריסים המצולמים תואמת לחלוטין לזו של הטיגריסית של פוטין.

ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין לאחר התקרית בה ירה חוץ מרדים בטיגריסית סיבירית, 31 באוגוסט 2008. RIA-Novosti, Alexei Druzhinin, AP
פוטין מפגין את כישוריו כצלף במהלך אותו מסע למזרח סיביר/AP, RIA-Novosti, Alexei Druzhinin

"מה שצריך להוכיח!", כותב מולודצוב. "ב-31 באוגוסט 2008 ארגנו על חשבון הציבור מופע VIP, 'פוטין והטיגריסית', עם חתולה מגן חיות, שאין שום קשר בינו לבין הגנה על הסביבה. מטרתו אחת - העלאות הרייטינג של ולדימיר ולדימירוביץ'".

סוגיה נוספת שהתבררה בפוסט הארוך ומרובה הפרטים היא שאלת מותה של הטיגריסית. האם היא אכן מתה כתוצאה מחומר ההרדמה שקיבלה כדי שתשב בשקט בעת ביקורו של פוטין? על פי עדויות שפרסמו כמה גולשים, הטיגריסית מגן החיות, ארליה שמה, לא מתה אלא הועברה לגן חיות אחר. אחד הגולשים אף סיפר שהוא התקשר למשכנה החדש, ווידא כי היא חיה וכי בריאותה טובה.

כל העדויות המצולמות - בבלוג של מיכאיל מולודצוב

פוטין הפקות מציגים - זכר אלפא בפעולה:
לראשונה, פוטין מודה: "היו אי-סדרים בבחירות"
בכסף, בהסעות, בקווקז: כך סידרו לפוטין 64%
היכונו לביאת המנהיג: למה הרוסים בוחרים שוב בפוטין?
פוטין האשים תחנת רדיו: "שופכים עליי שלשול"
צפו: למה קהל הלחימה המשולבת שרק בוז לפוטין?
מסמכים: פוטין נהג להכות את אשתו ולבגוד בה
התרמית הימית של פוטין צפה - ונפלטה ליבשה
יריבים וג'נטלמנים: פוטין ומדבדב בחופשת דיג
צפו בוולדימיר פוטין מפרק יריבים בג'ודו
גם את התמונות האלה הפיצו: פוטין מתפשט אצל הרופא

ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין עם גור טיגריס שקיבל במתנה, 9 באוקטובר 2008. AP
נשיא רוסיה החדש-ישן ידוע בחיבתו המיוחדת לטיגריסים - כמו הגור הזה שקיבל בזמנו במתנה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully