וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטו של מעוז: "אחיו התאום רצח את ההורים"

גלעד גרוסמן

7.3.2012 / 15:49

במהלך החקירה הנגדית במשפט הרצח של דניאל מעוז, פנה פרקליטו לאחיו התאום, והאשים אותו ברצח ההורים. אחותו של הנאשם, תמר: "שנים שהוא הונה את המשפחה, זה חטא על פשע"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל)

קו הגנה מפתיע – "דווקא אחיו התאום של הנאשם הוא זה שרצח את הוריו": פרקליטיו של דניאל מעוז, הנאשם ברצח הוריו, טענו היום (רביעי) בבית המשפט, בפתח שלב העדויות במשפט, כי ניר מעוז, אחיו התאום, הוא זה שרצח את הוריו, נורית ונח. במהלך החקירה הנגדית בעדותו, הטיח פרקליטו של דניאל מעוז, עורך הדין דוד ברהום בניר: "ניר מעוז, אתה רצחת את ההורים שלך". על כך השיב ניר: "לא רצחתי אותם". בשלב זה צעקה אחותם תמר: "אין לך בושה, אין לך בושה". אז קרא לעברה דניאל מספסל הנאשימים: "תקשיבי לו, תקשיבי למה שהוא אומר". לטענת פרקליטיו של מעוז, כשיצא הנאשם מהשירותים בבית הוריו, הוא ראה את מי שלטענתו רצח את הוריו, ונאבק בו. תוך כדי המאבק, הבין דניאל כי מדובר באחיו התאום ניר. לטענתם, ניר איים על דניאל שלא יגלה שהוא הרוצח.

לאחר הדיון אמרה האחות תמר על האשמות הפרקליט: "חשוב לי לומר שדני הונה את המשפחה במשך שנים רבות וממשיך להונות אותנו גם היום. לא מספיק מה שקרה והרצח המזוויע, הוא מוסיף היום חטא על פשע. אין לנו ספק שהאמת תצא לאור ושהוא יורשע".

שלב העדויות במשפטו של דניאל מעוז. עומר מירון
הוא רצח את הוריו או אחיו התיאום? דניאל מעוז/עומר מירון

השופטים התקשו לקבל את טענות פרקליטיו של דניאל מעוז, לפיהן הוא לא חשף עד כה את זהות הרוצח האמיתי, מחשש שייחשף פרט אינטימי מחייו. על כך השיב עורך הדין ברהום כי צוות ההגנה הוא ששכנע את מעוז לומר את האמת. "נכון הוא שגה והוא ראה צל הרים כהרים. מדובר באדם שחשש כל חייו שהנטייה המינית שלו תתגלה", אמר.

האח ניר, שוטר, עלה להעיד לאחר אחותו תמר. הוא סיפר שאחיו ביקש מהוריו כסף מספר פעמים בשל חובות הימורים. "ההורים שלי דיברו איתי אינספור פעמים על ההימורים, על הדאגות שלהם. הם דאגו שימשיך להמר. הוא טען שהפסיק כמה פעמים ושוב חזר להמר. הייתה תקופה שההורים שלי ניהלו את עיניניו העסקיים, לקחו את כרטיס האשראי, אבא שלי שלט לו על החשבון, היה חשבון משותף עם ההורים, עברו לגור בבית וממש עשו לו בייביסיטר", העיד.

האח סיפר שבבוקר שלאחר הרצח התקשרה אליו עובדת במרפאה שבה עבד אביו, וסיפרה לו שהאב לא הגיע לעבודה. "התקשרתי לאבא לטלפון ולא הייתה תשובה, התקשרתי לאמא שלי ולא היה מענה", סיפר. "התקשרתי לדני וביקשתי שיעזור למצוא מספר אחר, וסיפרתי לו שאבא לא הגיע לעבודה. דני אמר שינסה להתקשר ולחפש מספרים. אם אני זוכר נכון, היה נשמע קול שבנהיגה, כך זה נשמע, והוא היה נשמע מופתע. לא זוכר מה היו המילים שלו".

לאחר מכן נסע האח לבית הוריו. "כשפתחתי את הדלת במפתח הדבר הראשון שהבחנתי היה ריח חזק של אקונומיקה ובכניסה היה בקבוק של חומר ניקוי לבן. מיד אחרי זה ראיתי גם את אבא שלי, צרחתי אליהם. יצאתי, חזרתי נעמדתי בכניסה לבית, ואמרתי לשכנות שאף אחד לא יכנס". הוא סיפר שלאחיו לקח זמן רב להגיע לבית. "כשהגיע, מיד קמתי, והוא בדיוק נכנס בדלת וחיבקתי אותו. הוא אמר 'ניר מה קרה'? אני זוכר את הטון - באותו רגע זה כבר הרגיש לי מוזר. היה נראה באופן כללי נינוח", העיד. עו"ד ברהום טען עוד כי טביעת כף יד של ניר נמצאת מרוחה על דם טרי בכניסה לאמבטיה בבית הוריו. התובע טען שזה לא נכון. בסיום החקירה אמר ניר: "מה שעשית לי בחקירה, זה בלתי יסולח"

"חשבתי שדני קשור"

גם עדותה של תמר הייתה סוערת. "חשבתי שדני קשור. אחת המחשבות הראשונות שעלו לי זה שהיה לו קשר. לא חשבתי שהוא עשה את זה, אבל שהוא קשור", אמרה. "מה שהסתובב לי בלב זה שלדני יש חלק בעניין, וזה עורר בי חשש". מעוז סיפרה עוד כי נחתה בארץ לאחר רצח הוריה, ולאחר שאחיה כבר נחקרו במשטרה. אחרי חקירתה היא נסעה עם אחיה לבית דודתה. "הייתה לכולנו שיחה מאוד ארוכה", העידה. "במסגרת השיחה, בגלל שאנחנו מכירים את העבר של דני, שאלנו אם הוא מהמר, הימר, אם הוא חייב למישהו כסף? אולי מישהו רצה לפגוע. אמרתי שאני יודעת שהוא חייב כספים ושהוא לווה הרבה כסף, אבל הוא אמר שלא היה גידול בחובות שלו. באותו לילה סיפר שדיבר עם ההורים בסביבות שש-שבע, בגדול אמר שישן החל משש בערב, ולי זה היה מוזר, כי אמר שהתעורר בשמונה בבוקר".

"חששנו שהוא יהרוס את המשפחה"

היא העידה עוד, כי אחיה שאל באחת השיחות שניהלו אם אקונומיקה יכולה למחוק טביעות די אן איי או טביעת אצבע. "דני עלה למעלה וחזר אחרי זה, וסיפר שבדק במחשב ושיש שני סוגים – אחד שמוחק ואחד שלא. היה לו מאוד חשוב לספר לנו את זה", העידה. עוד סיפרה, כי היה חסר סכין במטבח לאחר הרצח, ושהיא זיהתה אותו במשטרה. במהלך עדותה סיפרה מעוז, כי אחיה ביים בעבר פריצה לבית הוריו במהלכה נגנבה כל תכולת הכספת בבית. היא אמרה עוד כי זמן קצר לפני הרצח אביה חשד שאחיה חזר להמר.

תמר סיפרה לבית המשפט על בעיית ההימורים של אחיה. "ניר (אחיו התאום של דניאל – ג.ג) ואני רצינו שיעשה לזה סוף, כי חששנו שזה יפיל את המשפחה", העידה, "בין הוריי היו חילוקי דעות. אבי היה נוקשה, אמי יותר רחמנית בעניין. דניאל היה בסטאז'. ניר לחץ שימכור את הרכב, ויפסיק את ההתמחות, יישב בבית ואולי ילך לגמילה. הוא חזר לגור עם ההורים. הוריי, למיטב ידיעתי, עזרו לו באמצעות הלוואה מחברים, אבל למיטב ידיעתי לא הסכימו לעזור לו במספיק כסף. הוא החזיר למי שהיה חייב, ואז כאילו היה שקט. אבל מתברר שלא".

בן ה-28 מואשם ברצח הוריו בחודש אוגוסט 2011. על פי כתב האישום, מעוז נקלע לחובות של מאות אלפי שקלים עקב הימורים במועדוני קלפים ולכן החליט לרצוח את הוריו כדי לזכות בכספי הירושה. כתב האישום שהוגש לפני כחמישה חודשים מתאר את פרטי המקרה המזעזע ועולה ממנו כי ביום הרצח גלש מעוז באינטרנט וחיפש מידע באתרים שונים בנוגע לרצח ולקבלת כספי ירושה לאחר רצח. בין היתר, גלש באתרים שתיארו מקרה רצח של הורים על ידי ילדיהם, כמו למשל, רצח של אישה על ידי בנה וכן חיפש מידע על רצח משפחת פוגל באיתמר, זאת על מנת לבחון כיצד יוכל לשוות לרצח מראה של רצח לאומני ולזכות בכספי הירושה.

עוד בנושא
אחותו של דניאל מעוז העידה נגדו: ”מיד חשבתי שהוא קשור לרצח”
העדויות מחקירת דניאל מעוז: נעים הליכות - ורוצח
התביעה: מעוז בירר ברשת ”דרכים להשמדת ראיות”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully