וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: שיטפונות עזים באוסטרליה, אלפים פונו מבתיהם

המים הרבים העלו על גדותיהם נהרות וסכרים, הציפו ערים בשלוש מדינות, ואילצו למעלה מ-13 אלף בני אדם להתפנות מבתיהם. צפו בנזקי מזג האוויר

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ')

מזג האוויר הסוער לא הגיע רק לארצנו הקטנטונת: בשבוע האחרון פוקדים את מזרח אוסטרליה שיטפונות עזים כתוצאה מכמות שיא של גשמי קיץ. המים הרבים העלו על גדותיהם נהרות וסכרים, הציפו ערים בשלוש מדינות, ואילצו למעלה מ-13 אלף בני אדם להתפנות מבתיהם. המדינה שנפגעה קשה מכולן היא ניו סאות' וויילס, בה נאלצו הרשויות לפנות 8,000 תושבים.

במקומות מסוימים בעיר ווגה ווגה נמדדו 11 מטרים של מים, שהציפו שכונות מגורים שלמות ואזורי מסחר. בעלי העסקים שעדיין לא נפגעו בעיר נאלצו לבלות את הלילה בחנויות, בניסיון להציל ככל האפשר את רכושם.

שטפונות במזרח אוסטרליה: אלפים פונו מבתיהם. רויטרס
בעלי העסקים שעדיין לא נפגעו בעיר נאלצו לבלות את הלילה בחנויות, בניסיון להציל ככל האפשר את רכושם. השיטפונות באוסטרליה/רויטרס

"אנחנו לוקחים את כל הציוד העיקרי שנמצא קרוב לקרקע", סיפר תושב העיר, "כמו מקררים גדולים ומקפיאים, ולמעשה מרימים הכל מהרצפה ושמים במקום גבוה, כך במידה שגדות הסכר ייפרצו והמים יגיעו, אנחנו נהיה מוגנים, באופן יחסי. אין לנו ביטוח לדברים האלה, אז אנחנו רק מנסים לנקוט בכמה אמצעי זהירות".

רבים מתושבי ווגה ווגה, בה מתגוררים בשגרה כ-60 אלף בני אדם, עברו להתגורר במקלטים מאולתרים בארבעת בתי הספר המקומיים, כשמרכז העיר ננטש לחלוטין לראשונה מאז שנת 1956.

עוד בנושא
איפה הילד? סכר בהולנד דלף - מאות תושבים פונו
ארה"ב: המיסיסיפי עולה על גדותיו, אלפים פונו

(עדכון ראשון: 20:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully