וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה טרומית הגבלת נישואי קטינים: "כמו בעולם"

פנחס וולף

7.3.2012 / 0:05

המליאה אישרה לקריאה ראשונה את העלאת הגיל המותר לנישואין ל-18. ח"כ גמליאל: "נישואי קטינים מביאים לפגיעה ביכולתם לרכוש השכלה". דו"ח: 4,500 קטינים נישאים בארץ מדי שנה

מליאת הכנסת אישרה אמש (שלישי) ברוב של 38 תומכים, שמונה מתנגדים ונמנע אחד את הצעת החוק של סגנית השר גילה גמליאל וח"כ יריב לוין (ליכוד) להעלאת הגיל המינימלי המותר לנישואין ל-18 - במקום 17, הנהוג כיום. האישור הטרומי נעשה לאחר שביום ראשון ועדת שרים לחקיקה אישרה את ההצעה. בשלב זה ההצעה תועבר להכנה לקריאה ראשונה בוועדת החוקה של הכנסת.

"מדינת ישראל תיישר קו עם מרבית מדינות העולם הנאבקות בתופעה של נישואי קטינים ומגבילות אותה", אמרה גמליאל בתום ההצבעה.

לדברי גמליאל, "תופעת נישואי קטינים מגלמת בתוכה שורה של היבטים שליליים ובעייתיים. במקרים רבים, ובפרט בחברות שבטיות ומסורתיות דוגמת החברה הבדואית, נכפים הנישואין על נערות צעירות הנתפסות כרכוש המועבר מאב המשפחה לחתן המיועד". סגנית השרה התייחסה ליכולת השיפוט של הנישאים הצעירים, והוסיפה כי "נישואי קטינים, אף כאשר הם נעשים בהסכמת הקטינים, מביאים במקרים רבים לפגיעה ביכולתם של הקטינים לרכוש השכלה, לפתח קריירה ולהיחלץ ממעגל העוני. כמו כן, מחקרים מצביעים על שיעור גירושין גבוה של זוגות שהתחתנו בנישואי בוסר, כמו גם על גילויי אלימות בתוך המשפחה וקשיים כלכליים".

האישור נעשה ביום בו הכנסת מציינת את יום האישה הבינלאומי שיחול ביום שישי. על פי דו"ח של מרכז רקמן לקידום מעמד האישה באוניברסיטת בר אילן, בישראל נישאים בשנה יותר מ-4,500 קטינים, בהם כ-4,000 נערות אשר כ-500 מהן נישאות לפני גיל 16 ויולדות גיל 17. בעבור 10% מהן, לא מדובר בלידה ראשונה.

עוד בנושא
השרים אישרו: בני זוג יוכלו להתחתן רק מגיל 18
"המשטרה לא אוכפת האיסור על נישואי קטינים"
סגירת צהר: 200 זוגות לא קיבלו תעודת נישואין

(עדכון ראשון: 21:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully