וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק הפוטושופ" אושר לקריאה שנייה ושלישית בכנסת

הצעת החוק אוסרת על הופעת דוגמניות ודוגמנים במצב תת-משקל, ומגבילה את השימוש בתוכנות עריכה דיגיטליות לצורך הצרת היקפים. "קץ למודל היופי האנורקטי של תעשיית הפרסום"

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום (שני) להעביר את הצעת החוק להגבלת העסקת דוגמניות בתת משקל, המכונה "חוק הפוטושופ", לקריאה שניה ושלישית בכנסת. החוק נועד לצמצם את שכיחותן של הפרעות אכילה בקרב בני נוער והשפעת תעשיית האופנה בנושא.

החוק קובע כי דוגמניות ודוגמנים לא יוכלו להופיע בפרסומות אם הם סובלים מתת משקל. בנוסף נקבע כי בכל פרסומת בה נעשה שימוש בתוכנות עריכה דיגיטליות לצורך הצרת היקפים, יופיע גילוי נאות המעיד על כך. על פי החוק, מצב גופני של תת-משקל מוגדר כנמוך מ-18.5 BMI (ערך מדד מסת גוף), כשהדוגמנים יידרשו להביא אישור מהרופא על הימצאותם במשקל תקין, כנהוג בחדרי הכושר.

יחסוך מיליוני שקלים בשנה

החוק מקודם בכנסת מזה שנתיים, והוא כבר עבר את אישור ועדת השרים לחקיקה וקריאה ראשונה בכנסת. כעת הוא צפוי לעלות לאישור סופי לפני הפיכתו לחוק מן המניין. "נאסור כל שימוש בתופעות בריאותיות מסכנות חיים בכדי להרוויח כסף. לתעשיית הדוגמנות יש אחריות כלפי הציבור, ופעולותיהן הנוכחיות אשר מעודדות רזון אנורקטי מסכנות חיים ופוגעות בנוער בישראל", אמר לאחר האישור היום חבר הכנסת דני דנון (ליכוד), שיזם את החוק במשותף עם חברת הכנסת רחל אדטו (קדימה). לטענת דנון, אישור החוק גם יתרום כלכלית למדינה: "חוק הפוטושופ יגן על הציבור, ינחיל הלכה למעשה את ערכי שנת הבריאות בה אנו נמצאים, ויחסוך מיליוני שקלים בשנה בטיפולים רפואיים", הסביר דנון.

הצלם עדי ברקן בוועדת העבודה הרווחה והבריאות הדנה בנושא הגבלת המשקל בתעשיית הדוגמנות, מאי 2011. מגד גוזני
תומך בהצעת החוק. הצלם עדי ברקן בדיון הקודם בנושא בוועדת הבריאות, במאי האחרון/מגד גוזני

תעשיית הדוגמנות חלוקה בדעתה בין תמיכה להתנגדות לחוק. בדיון היום בועדה השתתפו גם מתנגדיו, כגון סוכן הדוגמניות רוברטו בן שושן והדוגמנית עדי נוימן, וגם תומכיו, בהם הסוכן עדי ברקן והדוגמניות דניאל סגל ודרור בן דוד. דוגמנית-העל בר רפאלי אמרה בעבר לוואלה! כי היא תומכת בחוק הקובע כי דוגמנית צריכה להיות מעל משקל מסוים, אולם לא כך בנוגע לאיסור בשימוש בתוכנות עריכת תמונות. "החוק של הפוטושופ - אני לא כל כך סגורה עליו, כי להפך: אם אסור לעשות פוטושופ אז בנות ירצו להיות מאוד-מאוד רזות", אמרה לאחר האישור בוועדת השרים לחקיקה "אני יודעת שאני יכולה להיות בריאה, ואני יכולה לאכול, ואם הג'ינס טיפה לוחץ אז בפוטושופ בשנייה מסדרים את זה, ולכן אני לא מרעיבה את עצמי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ועדת הבריאות שיגרה מסר ברור

"באישור החוק היום שיגרה ועדת הבריאות מסר ברור: הפרעות אכילה הורגות ובכוונתנו להגן על ילדינו מאותם מודלים ומסרים מזיקים הפוגעים בבריאותם ומסכנים את חייהם", אמרה היום חברת הכנסת אדטו במהלך הדיון בוועדה, "חוק זה ישים קץ למודל היופי האנורקטי המקודם על ידי תעשיות הפרסום, האופנה והתקשורת. דוגמניות בעלות רזון מוקצן, המשמשות כיום אידיאל בעולם הפרסום הסובב אותנו בכל שעות היממה ואומר לנו מה לקנות, אילו שירותים לצרוך ואילו פעילויות לבצע כבר לא יהוו מודל לחיקוי עבור אותם בני נוער וילדים תמימים המאמצים ומחקים את אשליית הרזון המוקצן".

עוד בנושא:
מסתמן: תיאסר העסקת דוגמניות רזות מידי
ביוני 2010 - ועדת שרים לחקיקה אישרה את הצעת חוק הפוטושופ
בר רפאלי: בעד הגבלת משקל, נגד חוק הפוטושופ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully