וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחת פנים בגיל 70: רוסיה משפצת את הקלצ'ניקוב

28.2.2012 / 18:00

רובה הסער שהחל את דרכו בשנות ה-40 - והוא עדיין הפופולרי בעולם - כבר אינו עומד בדרישות הדיוק והטווח של שדה הקרב במאה ה-21. היום הודיעה רוסיה על ייצור גרסה משודרגת

רוסיה הודיעה היום (שלישי) על תוכנית חדשה להעביר את רובה ה"קלצ'ניקוב" תהליך של מודרניזציה, שיספק פנים חדשות לכלי הנשק הקל הנפוץ בעולם, המהווה את עמוד השדרה של צבא רוסיה, ופופולרי גם בקרב ארגוני גרילה, טרור ופשיעה בכל רחבי העולם. בדיווח בפני הפרלמנט, הסביר היום סגן שר הביטחון הרוסי, דמיטרי רוגוזין, כי "מתיחת הפנים" של רובה הסער הוותיק תיערך במסגרת פרויקט רחב היקף למודרניזציה של הצבא הרוסי כולו, בעלות של 690 מיליארד דולרים, שתכלול גם, בין היתר, את הוספתם של אמצעי חימוש חדישים, צוללות ומטוסים, ויישומה יתפרש עד שנת 2020. בין התוספות החדשות לרובה הסער: כוונת ופנס הניתנים לפירוק.

נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב בוחן את הדגם החדש של רובה הקלצ'ניקוב, AK-12, דצמבר 2011. ספק 500
נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב בוחן במפעל את ה-AK-12, הווריאציה האחרונה של הרובה, שהמבקרים טענו כי אין בה שום חידוש מלבד "שינוי קוסמטי"/ספק 500

בספטמבר האחרון הכריז צבא סוריה כי הוא מקפיא את כל הרכש הנוסף של הגרסה האחרונה של הרובה שנכנסה לשימוש, AK-74, שאינו שונה משמעותית מהגרסה המקורית, AK-47, שפותחה בשנות ה-40 על ידי מיכאיל קלצ'ניקוב. בעקבות זאת, לדברי רוגוזין, פתח הממשל הרוסי במגעים עם התעשיות הבטחוניות על פיתוחו של דגם חדיש יותר של הרובה, שאמנם זכה לא פעם לתואר "הנשק המסוכן בעולם" (בין היתר בשל הגופות הרבות שהותיר), אולם כיום טוענים מבקריו כי הוא אינו עומד עוד בדרישות שמכתיב שדה הקרב המודרני.

"הדרישות בכל הקשור למידת הדיוק בפגיעה וטווח הכיסוי הולכות ועולות", הסביר לסוכנות רויטרס רוסלאן פוחוב, מנהל CAST, צוות החשיבה הבכיר בנושאי ביטחון של הממשל הרוסי, "לכן בכוונתנו להחליף את הקלצ'ניקוב בעתיד הקרוב מאוד".

צפו בביקור ראש הממשלה פוטין במפעל לייצור הקלצ'ניקוב ב-2010

עדיין לא ברור כיצד בדיוק ייראה הקלאץ' החדש, אם כי רמזים ניתן לקבל מדגם האבטיפוס האחרון, AK-12 (שנקרא לפני כן גם AK-200), שהוצג במהלך השבועות האחרונים על ידי "איזמאש", יצרנית הנשק הגדולה ברוסיה. יש לציין כי כמה פרשנים לענייני נשק לעגו לפריט החדש, וטענו כי הוא אינו כולל דבר חדש מלבד מעט "עדכון קוסמטי".

הצילום שהסעיר את בריטניה: בתו של ראש ה-MI-6 עם קלאץ' מוזהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully