וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משאל עם בסוריה: אסד יישאר עוד 16 שנים בשלטון?

ניר יהב

26.2.2012 / 10:00

משאל עם בסוריה: אסד רוצה לפייס את עמו ואת העולם, ומציע חוקה שתכונן לראשונה בחירות דמוקרטיות במדינה. האופוזיציה: "להחרים את המשאל - המשטר מנסה להסתיר בכך את פשעיו"

רויטרס

( צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ)

על רקע האלימות הקשה בסוריה, יתקיים היום (ראשון) משאל עם במדינה על חוקה חדשה שאמורה לכלול שינויים שיאפשרו למפלגות נוספות, מלבד מפלגת השלטון, להתמודד בבחירות ותבטל את ההגמוניה הבלעדית של מפלגת הבעת' – המפלגה השלטת בפוליטיקה הסורית מזה כ-50 שנים. נשיא סוריה, בשאר אסד, הציג היום לעולם את ההצבעה כאחת הרפורמות שהוא מקדם, אולם באופוזיציה קוראים לציבור הסורי להחרים את משאל העם. "על אסד להסתלק קודם כל מתפקידו", הבהירו. החוקה החדשה, אם תתקבל, תחליף את הקודמת שנוסחה בשנת 1973.

כמו כן, צפויה החוקה החדשה לכלול סעיף שיקבע כי נשיא המדינה לא יוכל לכהן יותר משתי קדנציות, כשאורכה של קדנציה הוא שבע שנים. יחד עם זאת, החוקה קובעת כי סעיף זה ייכנס לתוקף רק בבחירות הבאות ב-2014, כלומר באופן תיאורטי אסד יוכל להמשיך ולכהן כנשיא סוריה עוד 16 שנים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
גולים סורים מפגינים נגד שלטון אסד מול שגרירות סוריה בבירת בריטניה, לונדון, 4 בפברואר 2012. Sang Tan, AP
אסד מציג חוקה חדשה, אך הטבח נמשך/AP, Sang Tan

ברחבי סוריה נערכים היום להצבעה: שלטים נתלו ברחבי המדינה, בטלוויזיה הממלכתית קראו לציבור לבוא ולהצביע ואפילו ההנהגה קראה לציבור לגשת לקלפיות. אלא שבאופוזיציה זועמים על הניסיונות של אסד לקדם לכאורה רפורמות ובכך לנסות ולפייס את העולם. ראשי האופוזיציה קראו לציבור לא להשתתף בהצבעה: "אנו קוראים לציבור להחרים את משאל העם משום שהמשטר מנסה להסתיר בכך את פשעיו. אנו קוראים לשביתה כללית בכל רחבי סוריה".

100 בני אדם נוספו אתמול למניין ההרוגים מאש כוחות הביטחון הסורים ובמהלך סוף השבוע האחרון נהרגו 161 בני אדם. על אף שפונו שלשום כ-20 נשים וילדים פצועים משכונת באבא עמרו בחומס על ידי הסהר האדום הסורי, הצלב האדום לא הגיע להסכמות עם גורמים בסוריה כדי להמשיך בפינוי.

עוד על האירועים בסוריה:
סוריה: 100 בני אדם נהרגו היום מאש כוחות הביטחון
בזמן שמחכים לאו"ם: תינוק הוצא להורג בסוריה
אובמה: "כל אמצעי כשר כדי לשים קץ להרג בסוריה"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully