וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החדירות מגבול מצרים גברו; צה"ל: "הגדר אפקטיבית"

23.2.2012 / 19:29

על רקע פתיחת הכביש הסמוך לגבול מצרים, בו אירע הפיגוע באוגוסט, מציינים בצה"ל כי הגבול אמנם מתוח היום יותר מעבר אבל הודות לגדר ולתיאום עם מצרים "אנו עומדים במשימה"

פיקוד דרום בצה"ל פרסם היום (חמישי) נתונים מהם עולה כי בשנת 2011 חדרו לשטח ישראל כ-16,000 פליטים ועובדים זרים, זאת לעומת מאות בודדות בשנת 2005. לטענת מפקד עוצבת אדום, תא"ל נדב פדן, אזור הגבול המצרי מתוח היום יותר מבעבר ועם זאת, טען פדן, "היום אנחנו אפקטיביים יותר".

פדן התייחס לפתיחתו המחודשת של כביש 12, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות, ואמר כי "היינו עדים לניצול של החמאס את המציאות בסיני כדי להחדיר חוליות מפגעים ולפעול לאורך הגבול המערבי".

תא"ל פדן הוסיף כי פתיחת הכביש, בו נהרגו שמונה אזרחים וחיילים בפיגוע המשולב שאירע בחודש אוגוסט, נערכת הודות לתיאום שוטף עם כוחות הביטחון המצריים "שמאפשר לנו לסנכרן מאמצים ולתאם אותם בצורה משותפת נגד חמאס". הוא הוסיף והדגיש כי "בצניעות הראויה, מאז אוגוסט אנחנו עומדים במשימה".

בניית הגדר תסתיים ביולי

בפיקוד טוענים כי למרות המגמה השלילית, בניית גדר המערכת, שמתנשאת בחלקה לגובה של חמישה מטרים ובחלקים אחרים – לשבעה, הצליחה להדוף חדירה לשטח המדינה ולהסיטה למקומות אחרים שנשלטים על ידי כוחות צה"ל.

לדבריו של תא"ל ערן אופיר, מפקד פרויקט בניית הגדר, "הסתיימה בנייה של 95 ק"מ של הגדר, ועד סוף יולי תסתיים בנייה של 180 ק"מ נוספים, שכוללים 40 מגדלי תצפית ומכ"מים". הוא ציין כי השלבים האחרונים של הבנייה יחלו סביב העיר אילת, כשמערך הגדר כולל, בין היתר, גדר מעכבת, מערכות תצפית, פלוגות איסוף, מודיעין קרבי, כלי רכב ממוגני ירי ושיטת הפעלה חדשה.

לקריאה נוספת:
חצי שנה לאחר הפיגוע בגבול מצרים: כביש 12 ייפתח
למרות סיכול הפיגוע בדרום, חטיבת אילת הוקפאה
כדי להיאבק במסתננים: גדר המערכת תגיע עד אילת

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully