וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר חמישי לרה"מ ב-3 שנים: לירן דן יחליף את הנדל

טל שלו

22.2.2012 / 19:11

ראש מערך ההסברה הלאומי החדש של נתניהו הוא לירן דן, סגנו של יועז הנדל שהתפטר מתפקידו בעקבות פרשת הטרדה של נתן אשל. בעבר, כיהן דן כעורך מהדורת החדשות של ערוץ 2

דובר חמישי תוך שלוש שנים בלבד: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מינה את לירן דן, מנהל יחידת התקשורת במשרדו לעמוד בראש מערך ההסברה הלאומי.

דן, בן 35, יחליף בתפקיד את יועז הנדל, שהתפטר מתפקידו בשל פרשת ההטרדה בלשכה, שבעקבותיה אולץ לפרוש מנציבות המדינה ראש הסגל, נתן אשל. הנדל כיהן בתפקיד מאז ספטמבר 2011, והחליף בתפקיד את גידי שמרלינג. קודם לכן, כיהנו בתפקיד ניר חפץ ויוסי לוי.

"ראש הממשלה הודה להנדל על תרומתו הרבה להסברה של מדינת ישראל בארץ ובעולם", נמסר בהודעה קצרה שפרסם נתניהו. דן שימש בעבר כעורך מהדורת החדשות המרכזית בערוץ 2, והוא בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב ותואר ראשון במדעי המדינה מאוניברסיטת בר אילן. עד כה, עסק לירן בדוברות השוטפת של ראש הממשלה ובניהול יחידות האינטרנט והניו-מדיה בלשכה. תפקידו של הנדל הוגדר אסטרטגי יותר, והתמקד בעבודת מטה ההסברה הלאומי, בראשות ירדן ותיקאי.

בצהריים, כינס הנדל ישיבה עם דן ועם יועץ התקשורת של נתניהו, רוני סופר, ושוחח עם עובדים נוספים במערך ההסברה. הנדל אמר כי לאחר ששוחח שוב עם ראש הממשלה, הוא הגיע עמו למסקנה כי לא ניתן להמשיך לעבוד מולו במצב הקיים. דן סיפר לעובדים כי ימונה במקומו של הנדל.

פרשת אשל גרמה לסערה בלשכת נתניהו. ראש הממשלה לא גיבה פומבית את הנדל ואת מזכיר הממשלה צבי האוזר, שפנו ליועץ המשפטי לממשלה ודיווחו על החשד הראשוני לפיו אשל הטריד את ר', עובדת הלשכה. נתניהו נזף בשניים והביע בפניהם את אכזבתו מכך שפנו ליועץ וינשטיין מאחורי גבו. האוזר והנדל ניסו להסביר כי בחרו שלא לעדכן את נתניהו כדי להגן עליו מהסתבכות בפרשה, אך נתניהו לא השתכנע מהדברים ואמר להם כי "אמונו בהם נפגע". מאוחר יותר, נפגש נפגש עם ר', חיזק את ידיה, ואמר כי הוא מבין ש"עברה עליה תקופה קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully