וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת אשל: ראש מערך ההסברה, יועז הנדל, יתפטר

טל שלו

22.2.2012 / 0:12

הנדל הוא זה שפנה יחד עם מזכיר הממשלה האוזר ליועץ המשפטי לממשלה בעניין ההטרדות של נתן אשל. לאחרונה אמר נתניהו לשני הבכירים: "מאוכזב שלא שיתפתם אותי"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

פרשת נתן אשל ממשיכה להסתבך. ראש מערך ההסברה הלאומי, יועז הנדל, צפוי להתפטר מתפקידו. זאת לאחר שיחה קשה שקיים עמו אמש (שני) ראש הממשלה. נתניהו, שלא גיבה פומבית את הנדל ומזכיר הממשלה צבי האוזר, שפנו ליועץ המשפטי לממשלה בנושא פרשת ההטרדות של נתן אשל, קיים עם השניים בימים האחרונים שיחות קשות בהם הבהיר את תחושת אכזבתו מכך שבחרו לעדכן את היועץ המשפטי אך לא עדכנו אותו במתרחש בלשכתו.

?אני מאוכזב מזה שלא שיתפתם אותי במידע והסתרתם את זה ממני במשך חודש. הייתם צריכים לפנות אליי קודם והייתי נוהג בדיוק כמוכם ופונה מיד ל??ועץ המשפטי לממשלה. הייתי מצפה מכם שתשתפו אותי במידע בתור מי שעומד בראש המערכת והייתי מוסר אותו מיד לבדיקה".

"כשם שברור לי שכל תלונה על הטרדה צריכה להיבדק, לא יכול להיות שאני צריך ללמוד מהתקשורת על דבר כל כך מרכזי שקורה בלשכתי", המשיך נתניהו. האוזר והנדל ניסו להסביר כי בחרו שלא לעדכן אותו כדי להגן עליו מהסתבכות בפרשה, אך נתניהו לא השתכנע מהדברים ואמר להם כי אמונו בהם נפגע. "הנימוק שהיה רצון להגן עליי אינו משכנע, כי ברור לכם מה הייתי עושה אם המידע היה מגיע אלי?. שיחה דומה התקיימה גם עם המזכיר הצבאי יוחנן לוקר. לוקר צפוי לסיים את תפקידו בקרוב בכל מקרה ולפי ההערכה גם האוזר יעזוב בקרוב את הלשכה.

בשבועות מאז התפוצצה פרשת אשל זכו הנדל, האוזר ולוקר לגיבוי די נרחב בקרב עובדי לשכת ראש הממשלה, שהדגישו כי השניים פעלו בצורה ?אמיצה וראויה?, כאשר בחרו להתלונן על אשל; עם זאת, גורמים בסביבת ראש הממשלה הדגישו כל העת כי ראש הממשלה ורעייתו חשים פגועים מכך שלא עודכנו וכי ראוי היה שהנדל והאוזר יעדכנו את ראש הממשלה מיד לאחר הגשת התלונה. בלשכת ראש הממשלה סרבו להתייחס לדברים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפרשה מוסיפה לטלטל את הלשכה החשובה במדינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נזיפה לעיני המצלמות

ביטוי נוסף ליחסים הקשים בין נתניהו לבכירי לשכתו לאחר הפרשה, ניתן אולי בנזיפה הפומבית של נתניהו במזכיר האוזר, כפי שתועדה בסרטון שפירסם היום ערוץ הכנסת, וצולם בפתח ישיבת הממשלה השבועית.

מדי שבוע, בפתח ישיבת הממשלה, מתחוללת המולה בת מספר דקות עם כניסתם של כלי התקשורת לחדר לתצלום השבועי. לפני כשבועיים, ההמולה הפריעה לנתניהו לשאת את דברי הפתיחה לישיבה, והוא העיר בכעס לצלמים ולנוכחים שהכניסה והיציאה המתמדת של כלי התקשורת אינה ראויה ומפריעה לו לדבר. השבוע, כך לפי הסרטון שפורסם, המחזה חזר על עצמו, אך הפעם נתניהו הפנה את הביקורת למזכיר הממשלה.

עם כניסת הצלמים, ביקש האוזר, "אם אפשר, לסגור את הדלת" כשראש הממשלה מדבר. "לא אם אפשר", העיר ראש הממשלה, "פשוט לנעול את הדלת. תשים שם אדם שלא יתן להיכנס", אמר נתניהו למזכיר הממשלה, ואף הורה לו "תדאג שיהיה לך מנעול. פשוט תדאג, תנעל. ביקשתי את זה בפעם הקודמת. פשוט בצעו. כל דבר פה זה המלצות", אמר ראש הממשלה בחוסר שביעות רצון ניכרת. מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה לסרטון.

מאז התפוצצה פרשת אשל נמתחה ביקורת על היעדר הגיבוי הפומבי מצד ראש הממשלה להאוזר ולראש מערך ההסברה בלשכה, יועז הנדל, שפנו ליועץ המשפטי בבקשה לפתוח בחקירת ההטרדות שעברה ר' מצד אשל. בבקשה היה מעורב גם המזכיר הצבאי יוחנן לוקר.

עוד בנושא
מתח בלשכה? נתניהו נזף בהאוזר לעיני המצלמות
הושג הסדר: נתן אשל יתפטר ולא ישוב לשירות המדינה

(עדכון ראשון: 20:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully