וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: חוק חינוך חינם לא יוחל מידית על כל הילדים

אמנם ועדת הכספים אישרה העברת תקציב לבניית גני ילדים בכדי ליישם את החוק שאושר לאחרונה, אך שר החינוך טען כי הבנייה לא תסתיים, כנראה, עד תחילת שנת הלימודים הבאה

ועדת הכספים אישרה היום (שני) העברה של 1.3 מיליארד שקלים למשרד החינוך, לטובת בניית גני ילדים לצורך יישום החלת חינוך חינם לילדים מגיל 3. יחד עם הברכות על אישור התוכנית, נאלץ שר החינוך, גדעון סער, לצנן את האווירה כשהודיע כי כ-100 אלף ילדים לא יוכלו ליהנות מהתקדים כבר בשנה הבאה, זאת בניגוד לתחזיותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שצפה כי ניתן להחיל את החוק כבר בתחילת שנת הלימודים הקרובה.

סער הדגיש כי "אין מהפכה ביום אחד"; ההסבר שנתן לכך הוא כי "לא לכל הילדים בגילאים אלה יש מענה מבחינת הבינוי. המטרה כעת היא להורות על תחילת בינוי של כ-500 גנים עד לתחילת שנת הלימודים תשע"ג – כ-6 וחצי חודשים מהיום". סער הוסיף כי "כל הרשויות יקבלו יותר תקציב, אך רשויות חלשות יקבלו יותר".

ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) הצטרפה לדעתו של שר החינוך ואמרה כי "אני לא מאמינה שיצליחו לבנות גן בחצי שנה", וקראה "לתת מערך הטבות לגנים פרטיים, למשל בזיכויי מס, על-מנת שלא להותירם ללא עבודה, בעוד יש להם מבנים קיימים שיישארו כפילים לבנים לאחר בניית הגנים הציבוריים". היא הוסיפה שיחד עם זאת היא "תומכת בבקשה התקציבית ואף הייתה שמחה אילו היה חינוך חינם מגיל 3 עד שעה 16:00".

ההתעוררות הגיעה בעקבות המחאה החברתית

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), בירך על אישור החוק: "סוף סוף הממשלה החליטה ליישם את החוק שנחקק כבר ב-1984. חבל שחיכו להתפרצות מחאה חברתית כדי ליישם חוק". גפני קרא במקביל לתקצוב מטרות חברתיות רבות וצודקות אחרות "ולא להמתין שוב למחאות ולמסקנות וועדות ציבוריות מיותרות".

בחודש ינואר האחרון אישרה הממשלה את התוכנית לחינוך חינם לילדים בגילאי 3 ומעלה. זמן קצר לאחר האישור אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי "אנחנו מתקנים עיוות היסטורי. אי אפשר לטפל בעץ החינוך אם לא מטפלים בכל מרכיביו. זוהי ברכה גדולה ואף יום חג למדינת ישראל, וסוף סוף אנחנו עושים דבר שדיברו עליו כל השנים".

עוד על חוק חינוך חינם:
חוק חינוך חינם מגיל 3 אושר בממשלה; "יום חג"
נתניהו: קיצוץ רוחבי עבור חינוך חינם מגיל שלוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully