וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה הערבית: כוח או"ם בסוריה במקום המשקיפים

ניר יהב

12.2.2012 / 16:15

מפקד המשקיפים התפטר, ושרי החוץ הערבים החליטו לסיים עבודת הצוות. הפגזת חומס נמשכת, 16 נהרגו; עדות: הצבא משתמש באזרחים כמגן אנושי. טוניסיה תארח ועידה של "ידידי סוריה

הגנרל הסודני מוסטפא דאבי, שעמד בראש משלחת המשקיפים של הליגה הערבית שפעלה בחודש שעבר בסוריה, הגיש היום (ראשון) את התפטרותו. סוכנות הידיעות המצרית הממלכתית MENA דיווחה כי הליגה קיבלה את ההתפטרות. לא נמסרה הסיבה להתפטרותו של דאבי, שנחשב בעיני רבים לתומך המשטר הסורי, והיה נתון לביקורת עולמית חריפה על רקע זה. רבים אף טענו כי דאבי עצמו, כגנרל סודני לשעבר בחבל דרפור, הוא פושע מלחמה.

שרי החוץ של הליגה הערבית התכנסו בקהיר, וקיבלו החלטה הקובעת כי מדינות ערב יסיימו את עבודת משלחת המשקיפים ויקראו למועצת הביטחון של האו"ם לשלוח כוח שמירת שלום בינלאומי, שיהיה משותף לאו"ם ולליגה הערבית, לסיים את האלימות במדינה. מדינות ערב גם קראו גם ליישום הדוק יותר של הסנקציות הכלכליות על דמשק, שנכפו בסוף השנה שעברה על ידי הליגה הערבית. ההחלטה קוראת להפסקת "כל סוג של שיתוף פעולה דיפלומטי עם סוריה".

כותרות אחרונות מסוריה:
מנהיג אל-קאעדה למורדי סוריה: הפילו אסד הקצב
עיתונאי סורי שערק: "התקשורת מסייעת לרצח"
תצלומי לוויין מוכיחים: אסד טובח עם ארטילריה
צפו: טנק עם תמונת אסד יורה לכל עבר בפרבר של דמשק

שלט בהפגנה נגד שלטונות סוריה בעיר אידליב, עליו מצויר הנשיא בשאר אסד לוחץ את ידו של ראש צוות המשקיפים של הליגה הערבית, הגנרל הסודני מוחמד מוסטפא דאבי, 25 בדצמבר 2011. רויטרס
אסד ומוסטפא דאבי, בכרזה שהונפה בחודש שעבר בידי מפגינים באידליב/רויטרס

עם זאת, כל עוד משלחת המשקיפים לא תמה רשמית, נדרש למצוא מחליף לגנרל דאבי. בדיון שרי החוץ הערבים היום המליץ מזכ"ל הליגה, נביל אל-ערבי, על המועמד שלו: עבד אל-אילה אל-חטיב, שהיה בעבר שר החוץ הירדני ושליח האו"ם ללוב. אל-ערבי אף נפגש היום עם אל-חטיב בקהיר, ולפי ההערכות, הוא כבר הציע לו את התפקיד.

"נוהל שכן" בנוסח סוריה: אזרחים על טנקים

משלחת המשקיפים בסוריה אינה פעילה מאז סוף החודש שעבר, אז הוכרז על השעיית פעילותה עקב התגברות האלימות במדינה. לפחות שליש מהמשקיפים, מערב הסעודית, ממדינות המפרץ וירדן, כבר עזבו את המדינה בהוראת ממשלותיהם, ויתר המשקיפים ממתינים בסוריה במהלך השבועיים האחרונים בלא מעש.

בתוך כך, האלימות בסוריה נמשכת ולפי דיווחים פעילי האופוזיציה, עד כה נהרגו היום ברחבי המדינה 16 בני אדם מאש כוחות הביטחון. בעיר חומס נמשכה גם היום הפצצת שכונת באבא עמרו, זה היום השמיני ברציפות. לפחות שלושה בני אדם נהרגו בעיר. פעיל אופוזיציה בעיר סיפר היום לרשת הטלוויזיה CNN כי כוחות הביטחון הסורים עושים שימוש באזרחים שעצרו כ"מגן אנושי", כשהם מציבים אותם על טנקים בעיר וכך מונעים מכוחות המורדים של "הצבא הסורי החופשי" לירות עליהם. "הבית שלי רוקד", סיפר הפעיל, ששמו עומאר. "גם אני כמעט נהרגתי".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

סרטון שהועלה אתמול לרשת ומתעד את המשך הפגזת חומס

במישור הבינלאומי, הודיעו היום גורמים ערביים כי טוניסיה תארח בקרוב פגישה של "ידידי סוריה", שתאגד אומות המבקשות להשיג הסכמה בינלאומית בנוגע לסיום האלימות במדינה. ראש ממשלת קטאר, חאמד בן ג'אסם א-ת'אני, אמר בפגישת שרי החוץ הערביים בקהיר כי "אני מברך את הזמנת טוניסיה לוועידה בינלאומית ב-24 בפברואר. אני חושב שזאת הזדמנות טובה, לנסות וליצור כיוון בינלאומי לסייע לעם הסורי לצאת מהמשבר. נעבוד בשביל שהפגישה תצליח". שר החוץ של טוניסיה, רפיק בן אדסלאם, אמר כי בכינוס ישתתפו מדינות ערביות, ולצדן מדינות נוספות מהאזור ומהעולם.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully