וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על ראשות קדימה: דיכטר הכריז על מועמדותו

פנחס וולף

12.2.2012 / 10:55

בתרחיש חוזר על עצמו, החליט ח"כ אבי דיכטר להתמודד על ראשות מפלגת קדימה, לאחר שציפי לבני ושאול מופז כבר הודיעו על התמודדותם. "איך הרשינו לעצמנו להידרדר כל כך נמוך?"

חבר הכנסת וראש השב"כ לשעבר, אבי דיכטר, הודיע היום (ראשון) על התמודדותו לראשות קדימה בפריימריז שייערכו ב-27 בחודש מרץ. בכנס בבית המפלגה בפתח תקווה, חשף דיכטר את המניעים מאחורי ההחלטה: "בשלוש השנים האחרונות קדימה הידרדרה לשפל שאיני מצליח להבין איך הרשינו לעצמנו להידרדר כל כך נמוך אחרי תקופה כל כך פורחת בזמן כל כך קצר. היינו הסיעה הגדולה בכנסת והרכבנו את הממשלה, והיום אנחנו עדיין הסיעה הגדולה והצלחנו להתדרדר. כשבוחנים את הסיבות, ראש המפלגה נושאת באחריות של תשעה קבין של הצלחה וכישלון".

כשנשאל דיכטר האם יישאר במפלגה אם ראש המפלגה הנוכחית, ציפי לבני, תנצח בפריימריז על ראשות המפלגה השיב כי "בפעם הקודמת כשלבני ניצחה הבהרתי שאני עומד לימינה ובתוך שיחה של עשר דקות העמדתי עצמי לרשותה. אחרי שלוש שנים של ציפי בראשות קדימה, הביקורת שלי כלפיה היא נוקבת מאוד, ואם היא תזכה, זה יחייב אותי להערכת מצב". דיכטר הוסיף כי אין לו כוונה לפרוש מהחיים הפוליטיים או מקדימה, וכי "לבני עשתה מהלך מאוד בעייתי כשהיא הודיעה מי שאיתי איתי, מי שלא איתי נגדי. זה היה מהלך קצת מפלג. אבל אני לא נבהל ממנו".

כידוע, מלבד דיכטר מתמודדים על ראשות קדימה גם ציפי לבני ושאול מופז, אשר הקרב ביניהם על ראשות המפלגה מתחמם, ומגיע גם לפסים אישיים. לבני צוטטה לאחרונה כשאמרה כי "רואים הבדלים באיכויות בין מי שבצד שלי לבין מי שבצד השני", והוסיפה כי אין לה ספק בניצחונה".

במענה לשאלת וואלה! חדשות לגבי יחסו למופז, אמר דיכטר כי "אנחנו ידידים למעלה מ-20 שנה, צלחנו תפקידים. אנחנו מתמודדים כפי שהתמודדנו בפעם הקודמת. זאת התמודדות בתנאי ידידות. לא שונה ההתמודדות מול מופז מאשר ההתמודדות מול ציפי לבני".

נתניהו טרם עודכן

דיכטר התייחס למצבה בו נמצאת המפלגה כיום ותמה "איך קורה לנו שלמעלה משלוש שנים כמעט רבע מהכנסת כמעט לא נמצאת במעגל ההשפעה בנושאים החשובים?". הוא התייחס גם למצב הביטחוני בישראל ואמר כי "סביבנו מדינות ערב ומדינות מוסלמיות הפכו להיות הרי געש. חלקם התפרצו חלקם אנחנו עוד לא יודעים מתי יתפרצו. הלבה הרותחת הזאת תגלוש ללא ספק גם לעברה של ישראל". הוא הוסיף כי "קדימה עלולה למצוא עצמה יושבת בספסלי האופוזיציה מבלי יכולת להשפיע, ולי יש כוונה להשפיע ואחריות להיות מעורב בתהליכים המרכזיים הרובצים לפתחנו".

בנוסף, ציין דיכטר כי טרם שוחח באופן קונקרטי על הסוגיה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אותו כינה "ידיד אישי של עשרות שנים. היינו יחד בסיירת מטכ"ל". הוא ציין כי מיד לאחר ניצחונו הוא יפתח במשא ומתן קואליציוני מואץ עם ראש הממשלה כדי לבחון באיזו דרך קדימה מסוגלת להשפיע, וכי "לא יחמיץ את ההזדמנות פעם נוספת".

עוד בנושא:
מופז השיק הקמפיין: "אציע ללבני תפקיד בממשלתי"
לבני: יש הבדלי איכות בין תומכיי לבין תומכי מופז
הפריימריז בקדימה: התמיכה במופז גדלה מיום ליום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully