וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לסין: וילנאי צפוי להתמנות לשגריר בבייג'ינג

טל שלו

7.2.2012 / 16:52

שר החוץ ליברמן המליץ על מתן וילנאי כמועמדו לתפקיד היוקרתי, במסגרת מכסת המינויים הפוליטיים. במפלגת העבודה, ביתו לשעבר של וילנאי, "בירכו": נפטרנו מעסקן אופורטוניסט

שר החוץ, אביגדור ליברמן, הודיע היום (שלישי) כי השר להגנת העורף, מתן וילנאי, מועמד להתמנות לתפקיד שגריר ישראל בסין. את מקומו של וילנאי בסיעת עצמאות בכנסת ימלא שכיב שנאן, שכיהן בכנסת ה-17 מטעם סיעת עבודה-מימד. המינוי כפוף את אישור הממשלה. בסביבתו של וילנאי אמרו כי הוא יגיב רק אחרי שיאושר מינויו.

לדברי ליברמן, "סין היא מדינה חשובה, שאנו מעוניינים להדק ולחזק את היחסים איתה, וראוי שהייצוג הישראלי שם יהיה בדרג הגבוה ביותר. אני משוכנע שמתן וילנאי, שכיהן כשר בממשלות ישראל והיה בכיר בצה"ל, ימלא את התפקיד בצורה הטובה ביותר, שתיתן דגש לחשיבות פיתוח היחסים בין המדינות".

סיור של השר להגנת העורף וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן במרכז הרפואי תל אביב על שם סוראסקי במסגרת תרגיל מוכנות העורף נקודת מפנה, יוני 2011. נמרוד סונדרס
נחשב למי שעברו הצבאי יסייע לו בתפקיד. וילנאי/נמרוד סונדרס

מוקדם יותר היום, העיד וילנאי, שהיה סגן הרמטכ"ל, בפני ועדת המינויים של שירות המדינה. חברי הוועדה, בראשות נציב השירות משה דיין, העבירה את רשמיה ללשכתו של ליברמן, שהמליץ על המינוי במסגרת מכסה של מינויים פוליטיים השמורה לשר החוץ. ועדת המינויים בוחנת את כשירותן של משרות האמון הפוליטיות בתפקידים הבכירים בשירות המדינה. במסגרת הליך זה, מרואיינים המועמדים וחברי הוועדה סוקרים את קורות חייהם ואת קשריהם הפוליטיים, ומעבירים חוות דעת, שאינה מחייבת, לשר הממונה ולשרי הממשלה.

ממסילת הברזל לאילת ועד אמברגו הנפט על אירן

וילנאי, שכיהן בחמש ממשלות, צפוי להחליף בבייג'ינג את השגריר עמוס נדאי, ויהיה השר השני, אחרי אורה נמיר, שצמח במפלגת העבודה והגיע לתפקיד זה, הנחשב יוקרתי ולבעל חשיבות דיפלומטית רבה.

במפלגת העבודה הגיבו בפקפוק להודעה על מינויו הצפוי של וילנאי, ועל שובו לכנסת של שכיב שנאן. "מצא מין את מינו", אמרו במפלגה. "מפלגת העבודה ממשיכה להתנקות מעסקנים אופורטוניסטים, ומתחזקת כמפלגה אידיאולוגית ונקיה. מצד אחד צר לנו על הדרך הקלוקלת של ברק וחבר מרעיו, שהתמחו בקומבינות מכוערות הממאיסות את הפוליטיקה על הציבור".

בירושלים מפנים בתקופה האחרונה חשיבות רבה לעבר סין, ברקע התבטאויות חוזרות ונשנות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בנושא החשיבות האסטרטגית של היחסים בין ישראל לסין. נתניהו עצמו אף צפוי לבקר בסין בתקופה הקרובה.

בין היתר, מתוכננת עסקה גדולה עם חברה סינית להנחת מסילת ברזל בין אילת לתל אביב. בשנה הקרובה יערכו אירועים רבים לציון 20 שנים לכינון היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות. סין מהווה כיום את שוק הייצוא השלישי בגודלו של ישראל, נוסף על יחסים ביטחוניים הדוקים, בניסיון לרתום את בייג'ינג לבלום את תכנית הגרעין של אירן, ולצמצם את סחר הנפט מולה.

יחסי ישראל-סין: כותרת נוספות
נתניהו: "מקווה שסין תפסיק לרכוש נפט מאירן"
הסינים יסללו לנו את הרכבת המהירה לאילת?
רה"מ: כל ילדי ישראל צריכים לדעת לדבר סינית

לפנייה לכתבת: tal_sh@walla.net.il

בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully