וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחית צרפתיה נפצעה קשה בהפגנה בנבי סאלח

יהושע בריינר

4.2.2012 / 9:00

צרפתיה שהשתתפה בהפגנה השבועית, נפגעה בצווארה מירי רימון גז בכינון ישיר לעברה. שוטר מג”ב נפצע קל. מדובר בתקרית השנייה בתוך חודשיים - בדצמבר נהרג מפגין מפגיעה דומה

אזרחית צרפתייה נפצעה קשה בצווארה אתמול (שישי) במהלך הפגנה בכפר נבי סאלח, לאחר ששוטרי מג"ב ככל הנראה ירו לעברה רימון גז בכינון ישיר. הפצועה פונתה לבית החולים ברמאללה. בהפגנה נפצע גם שוטר מג"ב באורח קל, והוא פונה למרכז הרפואי שיבא בתל השומר.

לטענת דובר צה"ל, השניים נפצעו מאבנים שהושלכו לעברם על ידי המפגינים, אך הפלסטינים דוחים את הדברים ומציינים כי ברשותם צילומי וידאו מהאירוע. על פי דיווח נוסף שמהימנותו אינה ברורה, מתנדב בינלאומי שני נפגע באזור המותניים מירי רימוני גז.

מדובר בתקרית שנייה בחודשיים האחרונים. בחודש דצמבר נהרג מוסטפא תמימי, בן 28, מרימון גז שנורה לעברו בכינון ישיר ופגע מתחת לעינו הימנית, במהלך הפגנה בנבי סאלח. הוא נפצע במצב אנוש ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, ולמחרת נקבע מותו. המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירת נסיבות המקרה, אך מאז לא התפרסמו גילויים חדשים בחקירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפלסטינים טוענים כי כוחות ביטחון יורים רימוני גז בכינון ישיר בניגוד להוראות הפתיחה באש של הצבא. מוסטפא תמימי רגע לפני הפגיעה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פלסטינים ופעילי שמאל טוענים כי חיילי צה"ל ושוטרי מג"ב בשטחים יורים רימוני גז בכינון ישיר לעבר מפגינים, בניגוד להוראות הפתיחה באש של הצבא. רגע הירי לעבר תמימי אף תועד, ובו ניתן לראות כי הירי נעשה מחריץ הדלת האחורית של ג'יפ צבאי שהיה בנסיעה. בנוסף, טענו הפעילים כי צה"ל עשה בנבי סאלח שימוש ברימוני גז לטווח מוגדל, שנאסרו לשימוש על ידי הפרקליט הצבאי הראשי.

בעת הלוויתו של תמימי אמר דודו, מחמוד, כי "אין דרך אחרת לכנות את הריגתו של אחייני, מוסטפא תמימי, מלבד 'רצח'. הייתה החלטה רשמית של מפקד הצבא באזור להרוג מפגין פלסטיני בנבי סאלח". העימותים השבועיים בין כוחות הביטחון לפלסטינים בנבי סאלח נחשבים לאלימים בגדה. תושבים פלסטינים ןפעילי שמאל ישראלים וזרים מוחים על הפקעת אדמות הכפר למען ההתנחלות הסמוכה חלמיש (נווה צוף). במוקד המאבק עומד המעיין אל-קוס שבסמוך לכפר, שלטענת המפגינים, השתלטו עליו המתנחלים.

עוד בנושא:
דודו של המפגין הפלסטיני שנהרג: "זה היה רצח"
הדיווח על מותו של תמימי
דיווח מאפריל האחרון: צה"ל יורה אש חיה לעבר מפגינים

(עדכון אחרון: 22:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully