וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציב שירות המדינה ימודר מחקירת נתן אשל

טל שלו

25.1.2012 / 13:23

משה דיין, שמונה בזכות תצהיר שהוגש על ידי אשל לאחר שהוגשו מספר עתירות נגד מינויו לנציב שירות המדינה, לא יתערב בחקירת ההטרדה לכאורה של אשל מחשש לניגוד עניינים

משימת בדיקת הטענות נגד מנהל לשכת ראש הממשלה נתן אשל, שלכאורה הטריד את ר', אחת העובדות בלשכה הוטל על ראש אגף החקירות בנציבות שירות המדינה, כך נמסר היום (רביעי) מנציבות שירות המדינה. אתמול נחשף בגלי צה"ל כי נפתחה בדיקה בשל תלונה לפיה אשל חיטט בהודעות הטקסט של העובדת, פתח הודעות דואר אלקטרוניות פרטיות שלה ואף עקב אחריה. כמו כן, אשל יזומן בימים הקרובים למסור את עדותו בפני חוקרי נציבות שירות המדינה, וככל הנראה גם העובדת תמסור עדותה בפרשה.

הבוקר דווח בגלי צה"ל כי קיים חשש לניגוד עניינים מקיום הבדיקה בנציבות בעקבות העבודה שהנציב, משה דיין, מונה לתפקידו בזכות תצהיר עליו חתום אשל עצמו. בנציבות אמרו הבוקר כי נציב שירות המדינה לא טיפל ולא קיבל החלטות בנושא הבדיקה ואף ביקש אתמול מראש אגף החקירות במשרדו שלא יעדכן אותו בהליכי הבדיקה.

דיין, שמונה לתפקיד נציב שירות המדינה בחודש מאי השנה, כיהן קודם לכן כיועץ המשפטי של משרד המשפטים במשך כשמונה שנים. בג"ץ דחה לפני המינוי עתירה של התנועה לאיכות השלטון נגד המינוי של דיין. העותרים טענו אז כי על הממשלה למנות ועדת איתור לתפקיד ולא להסתפק בכך שהמינוי ייבחן על ידי ועדת המינויים שהוקמה בכדי לבחון את הליכי בחירת ראש הנציבות.

במקביל, התנועה ביקשה לבחון אם לדיין יש הידע והניסיון הרלוונטיים לתפקיד וכן לבחון טענות לפיהן חלק מהסיבות למינויו שדיין הוא גיסו של יהודה וינגרטיין, אחד ממקורבי נתניהו שאף תרם לו. תשובת המדינה לאותה עתירה נתמכה על בתצהיר עליו היה חתום אשל, אך בנציבות שירות המדינה אמרו היום לגלי צה"ל כי אשל חתם על המינוי רק מתוקף תפקידו וכי התצהיר שהוגש נחתם מטעם ראש הממשלה.

בתוך כך, הבוקר פנתה תנועת אומ"ץ למנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, בבקשה להשעות את אשל מתפקידו עד לסיום הבדיקה בתלונה. "הזדרזות משרד ראש הממשלה להכריז על הפרשה כ'רכילות' הנה מוקדמת מדי", נכתב בפנייה שנשלחה גם ליועץ המשפטי לממשלה ולנציבות שירות המדינה, "לאור העובדה שעובדת המשרד שהוטרדה על פי החשד על ידי אשל, לא נחקרה עדיין ולא מסרה את גרסתה". גם באומ"ץ התריעו כי העובדה שאשל היה מעורב במינויו של דיין מעלה חשש לניגוד עניינים. הם ביקשו לנקוט בכל הצעדים הדרושים כדי למנוע ניגוד אינטרסים במהלך הבדיקה.

בלשכת ראש הממשלה הגיבו אתמול בקצרה לפרשה לפיה "לא הוגשה שום תלונה נגד בכיר בלשכה ומדובר בבדיקת רכילות בלבד". עם זאת, מקורבים לאשל רמזו אתמול כי מי שמסר את פרטי ההטרדה לכאורה ליועץ המשפט לממשלה הם "גורמים אינטרסנטיים".

לפניות לכתבת:
tal_sh@walla.net.il

הדיווח הראשוני: "בכיר בלשכת נתניהו הטריד עובדת ועקב אחריה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully