וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון ספרדי: צ'אווס עוד חולה, נותרו לו חודשים

בדיווח בעיתון ABC נטען כי נשיא ונצואלה לא החלים מהסרטן, וגרורות התפשטו למעיו ועצמותיו. היות שהוא מסרב לעבור טיפול, צופים לו הרופאים 9 חודשים. בקראקס מכחישים בתוקף

האם הוגו צ'אווס אכן החלים ממחלת הסרטן? נשיא ונצואלה הצהיר כבר באוקטובר כי ניצח את המחלה לאחר שעבר ניתוח להסרת גידול וארבעה סבבי כימותרפיה בקובה, ומאז גידל בחזרה את שערו, חזר לפעילות ערה והודיע כי יתמודד על כהונה נוספת בבחירות השנה. האם אלו אכן פני הדברים? לפי דיווח שהופיע אתמול (שני) בעיתון בספרד, אין זה אלא מצג שווא: המחלה הממאירה, נטען בכתבה בעיתון ABC שהתבססה על "מקורות מודיעיניים", התפשטה למעי הגס, לעמוד השדרה ולעצמותיו של הנשיא - שייתכן כי נותרו לו תשעה חודשים בלבד לחיות.

"נראה כי בריאותו מידרדרת בקצב הולך וגובר", נכתב בעיתון, הנחשב לרוב למהימן. "ניתן לראות בבירור כי גרורות התפשטו לעמוד השדרה ולעצמות". המסקנות הללו, נכתב, מבוססות על דו"ח בדיקות רפואיות שעבר צ'אווס ב-30 בדצמבר. העיתון לא פירט לגבי מקורותיו, והמידע לא זכה לאישור מצד כל כלי תקשורת נוסף.

צ'אווס בן ה-57 מעולם לא חשף באיזה סוג של סרטן בדיוק חלה, ומיעט לגלות פרטים על המחלה וההתמודדות. "אין יותר תאים ממאירים בגוף הזה, הם לא קיימים יותר", הצהיר בזמנו, והסתפק בכך.

הכתבת: "המידע מהימן, אין לנו אג'נדה סודית"

הדיווח ב-ABC כולל מידע פרטיני יותר על המחלה. בחודש יוני, נטען, אובחן אצל צ'אווס סרטן הערמונית, והרופאים חזו כי יוכל לחיות עוד כחמש שנים, בסיוע טיפול. באוקטובר, נטען, התברר כי מספר התאים הסרטניים במח העצם שלו גדל, ובסוף דצמבר נמצא גידול במעי הגס שלו. היות שהוא מסרב לעבור טיפול נוסף עליו המליצו הרופאים, שמעריכים כעת כי נותרו לו כתשעה חודשים לחיות. בדו"ח מה-12 בינואר, לטענת העיתון, נכתב כי הנשיא מקבל כעת "מינונים הולכים וגדלים של משככי כאבים, שעזרו לו ליצור רושם כאילו הוא מחלים ומתייצב".

נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס בטקס השבעת שר הגנה חדש, קראקס, 17 בינואר 2012. רויטרס
"יש רבים שהיו שמחים אם לא היו נותרים לו תשעה חודשים, אלא רק חודש אחד"/רויטרס

על הכתבה חתומה אמילי בלאסקו, כתבת העיתון בוושינגטון. בראיון שהעניקה אמש ל-CNN, הנגה על הפרסום, הבהירה כי הוא "אמין" וקבעה כי לעיתון המעסיק אותה, הידוע בעמדותיו השמרניות, אין סדר יום חבוי שהניע את הפרסום.

במשרד ההסברה של ונצואלה, מנגד, פטרו את הדיווח כ"שקרי", וסירבו להתייחס אליו מעבר לכך. חבר פרלמנט ממפלגתו של צ'אווס, אריסטובולו איסטוריס, קיים אתמול מסיבת עיתונאים בנושא, בה הזכיר כי רק בתחילת החודש הזה נשא צ'אווס נאום לאומה שארך יותר מתשע שעות, ורמז כי שאיפותיהם של יריביו הפוליטיים של הנשיא מזינות ספקולציות: "יש רבים שהיו שמחים אם לא היו נותרים לו תשעה חודשים, אלא רק חודש אחד".

מאבקו של צ'אווס בסרטן - עוד כותרות:
צ'אווס תהה: האם ארה"ב מדביקה מנהיגים בסרטן?
צ'אווס: הרופא שטען שאני גוסס - "שמן ושקרן"
צ'אווס על היום בו התגלה הסרטן: "בכיתי ובכיתי"
הוגו צ'אווס מציג: יחסיי עם האינפוזיה
נלחם בסרטן: צפו בהוגו צ'אווס עושה התעמלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully