וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכתבי אנתרקס" התקבלו בשש נציגויות ישראל בעולם

טל שלו

24.1.2012 / 9:12

מעטפות עליהן נרשמה המילה "אנתרקס" התקבלו בשגרירויות בהולנד, בלגיה ובריטניה וכן בשלוש קונסוליות בארה"ב. מבדיקה התברר כי הן לא הכילו את החומר הביולוגי המסוכן

שש נציגויות ישראליות בצפון אמריקה ואירופה קיבלו בימים האחרונים מעטפות חשודות, שהיה רשום עליהן המילה ?אנתרקס?, ובתוכן אבקה לבנה. המשטרה המקומית אף פינתה את עובדי הקונסוליה הישראלית בבוסטון בעקבות המעטפות, אך לאחר בדיקה התברר כי לא מדובר בחומר ביולוגי מסוג כלשהו. היום תימשך בדיקת האבקה בניסיון לברר מה מקור המעטפות.

המעטפות התקבלו בשגרירויות ישראל בהולנד, בבלגיה ובבריטניה, ובקונסוליות בניו יורק, בוסטון ויוסטון שבארה"ב, ובכל מקום טופלו על ידי נהלי הביטחון המקומיים, המורגלים במקרים של קבלת "מכתבי אנתרקס" שכאלה, שנשלחו פעמים רבות בעשור האחרון. המשטרה המקומית בבוסטון פעלה לפי הנוהל המקומי של פינוי הנציגות, השוכנת ברחוב מרכזי בעיר, אך במשרד החוץ לא ידוע על נציגויות נוספות שפונו.

בעבר אירעו מקרים רבים של שליחת מעטפות עם אבקה חשודה לשגרירויות ישראל בעולם, אך ריבוי הנציגויות שקיבלו את המעטפות אתמול הינו יוצא דופן, הסבירו היום (שלישי) במשרד החוץ. ?הסיכוי הגדול, מבלי להתחייב, זה שמדובר יותר בעניין של אבקה בלתי מזיקה מאשר חומר ביולוגי אמתי?, אמר היום סגן שר החוץ דני אילון בראיון לגלי צה"ל, ?עדיין לא יודעים מי שלח אבל בודקים את זה עם הרשויות המקומיות ועם רשויות המודיעין והאכיפה בכל אחד מהמקומות".

מתקפת מעטפות האנתרקס שאירעה בארה"ב בשלהי 2001 נחשבה עד לאחרונה למקרה המבחן העיקרי בכל הקשור לאיום הביולוגי. אומנם למתקפה זו קדמו מקרים בהם נעשה שימוש מכוון בחומרים ביולוגיים לצרכים עוינים, אך מאפייניו הייחודיים של אירוע זה, כמו גם העיתוי בו התרחש – שבועות ספורים אחרי מתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר 2001 – העניקו לו תהודה גדולה במיוחד.

ב-2001 הביאה מתקפת מעטפות אנתרקס בארה"ב למותם של חמישה אזרחים, ובשנים האחרונות השתמשו גורמים שונים בעולם במעטפות חשודות המתריעות על חומר אנתרקס למאבקים שונים. באוגוסט 2010 התקבלה מעטפה לבנה חשודה בשגרירות ישראל בוושינגטון, אך עובדי השגרירות לא פונו, והתברר כי החומר שנשלח במעטפה לא היה מסוכן.

לפניות לכתבת:
tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully