וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך השיחות: מולכו הציג את ההסתה של הרשות

טל שלו

24.1.2012 / 5:39

בדיונים שהתקיימו בין משלחות ישראל והרשות בירדן הציג עו"ד יצחק מולכו לסאאב עריקאת חוברת המפרטת פעולות הסתה שנוקטת הרשות. הפלסטינים מאיימים לחדש המהלך החד צדדי באו"ם

ישראל הביעה בפני הרשות הפלסטינית מחאה על ההסתה לכאורה המתנהלת בחסותה: בפגישתם האחרונה של השליח הישראלי המיוחד, עו?ד יצחק מולכו, עם ראש הצוות הפלסטיני סאאב עריקאת, שהתקיימה ביום שבת בירדן, הציג מולכו לעריקאת ספר המציג את מה שישראל מגדירה כהסתה חריפה ברשות. כמו כן, העלה מולכו בפני עריקאת את דברי המופתי מירושלים מוחמד חוסיין, שקרא בשבוע שעבר לרצח יהודים.

הספר שהציג מולכו לעריקאת, "רמייה: בגידה בתהליך השלום", פורסם בחודש שעבר על ידי ארגון "מבט לתקשורת הפלסטינית" והוא מציג מאות דוגמאות לשיח שנאה, האדרת מחבלים ורוצחים, ואמירות אנטי ישראליות אחרות בין מאי 2010 לאפריל 2011. הספר סוקר אירועים רשמיים, תכניות חינוכיות והצהרות של מנהיגים פוליטיים, ובין היתר מראה דוגמאות לדמוניזציה לישראל ברשות הפלסטינית, דוגמת הטענות כי ישראל מפיצה איידס בקרב הפלסטינים ושישראל הרעילה את יאסר ערפאת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרשות הפלסטינית "מעבירה מסר אחד לקהילה הבינלאומית, בערוצי תקשורת רשמיים, ומסר אחר, מאוד שונה, של שנאה, לצריכת העם שלה, בשפה הערבית" נטען בחוברת. פגישת המשלחת בירדן בתחילת החודש/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד קובע הספר כי הרשות הפלסטינית "מעבירה מסר אחד לקהילה הבינלאומית, בערוצי תקשורת רשמיים, ומסר אחר, מאוד שונה, של שנאה, לצריכת העם שלה, בשפה הערבית?. גם דברי המופתי, שזכו לגינויים חריפים בישראל, עלו בפגישה כדוגמה להסתה פלסטינית:"שעת תחיית המתים לא תגיע עד שהמוסלמים לא יחלו להילחם ביהודים ויהרגו את צאצאי הקופים והחזירים האלו", אמר המופתי מוחמד חוסיין בשבוע שעבר באירוע ברמאללה לציון 47 שנים להקמת הפתח.

הפגישה שנערכה ביום שבת בעמאן הייתה הפגישה הרביעית בין הצדדים, בניסיון להניע מחדש את המשא ומתן המדיני בין ישראל והפלסטינים, אך גם בה לא נרשמה כל התקדמות. על רקע התקרבותו של ה-26 בינואר, התאריך בו הודיעו הפלסטינים שבו יפסיקו את השיחות עם ישראל ויחזרו למהלכים חד צדדיים באו"ם, נמשכים מאמצי הקהילייה הבינלאומית ללחוץ על הפלסטינים שלא לממש את איומם ולהישאר במסלול השיחות הנוכחיות, הנערכות בחסות ירדנית ובחסות הקוורטט.

"אי אפשר להתניע תהליך משמעותי בשבועיים"

בהודעה שפרסמו היום שרי החוץ של האיחוד האירופי קראו האירופים לצדדים "להפגין מנהיגות פוליטית נחושה ואיתנה על מנת לעודד את המומנטום ולהבטיח התקדמות אמתית". כמו כן, הביעו שרי החוץ "דאגה מההתפתחויות בשטח בשנת 2011, ובפרט לגבי ההתנחלויות" והדגישו כי על הצדדים להפגין את מחויבותם לתהליך על ידי "פעולות שיבטיחו בניית אמון ויצירת אווירה חיובית". היום תגיע שרת החוץ של האיחוד, קתרין אשטון, לסבב פגישות מדיניות בירושלים וברמאללה, במסגרתו היא צפויה להיפגש עם נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר החוץ ושר הביטחון.

לפי מתווה הקוורטט, שהוצג בסוף ספטמבר באו"ם, נקבע כי תוך חודש תתקיים פגישה ראשונה בין הצדדים, ולאחר שלושה חודשים יוגשו הצעות בנושא ביטחון וגבולות. הפלסטינים, שהגישו מסמך עם הצעות בנושא ביטחון וגבולות כבר לפגישה הראשונה בין מולכו לעריקאת, טוענים כי מסגרת זמן זו תפוג ב-26 בינואר (4 חודשים מאז שהוצג מתווה הקוורטט), ומאיימים לשוב לקדם את ההכרה החד צדדית בארגונים הבינלאומיים. עם זאת, בישראל, בגיבוי ארה?ב, מתעקשים כי מתווה הקוורטט קבע כי ספירת מסגרת הזמן להצעות ביטחון וגבולות מתחילה רק עם פגישתם הראשונה של הצדדים, שהתקיימה בתחילת החודש.

בישראל גם מדגישים כי מסגרת הזמן שהקצו הפלסטינים ?אינה מתקבלת על הדעת?. ראש מערך ההסברה הלאומי, יועז הנדל, החבר בצוות המשא ומתן מול הפלסטינים, אמר בשבועות האחרונים כי "אי אפשר להניע תהליך משמעותי בשבועיים. מדובר בסכסוך ארוך שנים שניהלו הצדדים, וישנם פערים גדולים. המחשבה שתוך שבועיים שלושה הדברים ייפתרו כשעמדות הפתיחה של הפלסטינים כל כך נוקשות חסרת בסיס".

גורמים מדיניים בישראל דחו אתמול את דרישתו של עריקאת, שהועלתה אף היא בפגישה ביום שבת, לשחרור יו"ר הפרלמנט הפלסטיני עזיז דוויק שנעצר בשבוע שעבר, וכן עוד 23 חברי פרלמנט פלסטינים העצורים בישראל. גורמים ביטחוניים אמרו לוואלה! חדשות כי דוויק, מראשי החמאס בגדה, שהיה כלוא בעבר בישראל בין 2006-2009, נעצר בעקבות הצטברות של מידע עדכני על מעורבותו בפעילות שיקום תשתית החמאס בגדה, תוך ניצול מעמדו הפוליטי כיו"ר הפרלמנט.

עוד על סבב ההדברות הנוכחי

הפלסטינים מנמיכים ציפיות: "לא הוצג דבר חדש"
כבר נגמר? "הפלסטינים נוטים להפסיק את המו"מ"
מחר: הסבב השלישי במגעים עם הפלסטינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully