וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים מרע"מ-תע"ל נפגשו עם בכיר חמאס עזיז דוויק

ניר יהב

20.1.2012 / 12:56

לאחר שצה"ל פרסם תמונות של ח"כ חנין זועבי בחברת אנשי חמאס, נודע כי חברי הכנסת צרצור וגנאים (רע"ם-תע"ל) עמדו בראש משלחת שביקרה את בכיר חמאס עזיז דוויק שנעצר אתמול

לא רק חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) נפגשה עם יו"ר הפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס, ד"ר עזיז דוויק, עם שחרורו מהכלא הישראלי ביוני 2009. גם חברי הכנסת מסיעת רע"מ-תע"ל, השייח' איברהים צרצור ומסעוד גנאים, נפגשו אתו מיד עם שחרורו מהכלא, בביתו שבחברון, וברכו אותו על שחרורו מהכלא הישראלי.

במשלחת, שבראשה עמדו צרצור וגנאים, השתתפו גם ראשי הפלג הדרומי של התנועה האיסלמית השייח' חמאד אבו דעאבס (העומד כיום בראש הפלג הדרומי – נ.י), השייח' ג'ומעה קסאסי, השייח' עיד קסאסי והשייח' אחמד אבו פריח. בפגישה נכחו גם בכירי חמאס נוספים מהפרלמנט הפלסטיני, כגון מזכיר הפרלמנט מטעם הארגון מחמוד רימחי. צרצור וגנאים ברכו את דוויק לרגל שחרורו בשם הפלג הדרומי של התנועה האיסלמית ובשם "כל המיעוט הערבי בישראל", והוסיפו כי "יום השמחה האמתי יהיה היום שבו תושג אחדות פלסטינית בין כל הפלגים וישוחררו כל האסירים הפלסטינים מהכלא הישראלי".

בזירה הפוליטית מיהרו לגנות את חברי הכנסת שנפגשו עם דוויק. ח"כ רונית תירוש (קדימה) אמרה כי "חגיגת חברי הכנסת הערביים עם בכיר החמאס מעידה על פרצופם האמיתי. זהו ניצול ציני של הדמוקרטיה הישראלית. חברי כנסת שיושבים בכנסת ישראל ובאותה נשימה ובגאווה כה גדולה מצטלמים עם אויבי ישראל הם בוגדים שכל רצונם הוא פגיעה בישראל. ראוי יהיה שיתפטרו ויעברו לשבת בעזה יחד עם חבריהם מהחמאס".

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), הוסיף ואמר כי "אם טענתם היא שהם מגנים על פעילות פוליטית של חברי ארגון הטרור אז הם מוזמנים 'לפעול פוליטית' יחד איתם בעזה ולא בכנסת ישראל. האבסורד זועק לשמיים כשח"כים מסיעות ערביות שונות מנצלים את כנסת ישראל והבמה הדמוקרטית, חוברים לאוייבי ישראל הגרועים ביותר ומקדמים מאבק מזוין כנגד המדינה. יש לשלול מהם את הזכות להתמודד לכנסת ישראל שכן מי שלא נאמן למדינה לא זכאי להנות מפרותיה".

"מעצר דוויק מחייב הפסקת המשא ומתן עם ישראל"

דוויק נעצר אמש על ידי כוחות צה"ל במחסום ג'בע, בעת שהיה בדרכו מהעיר רמאללה לביתו בעיר חברון. עדי ראייה דיווחו כי כוחות צה"ל שהיו במחסום דרשו מדוויק לצאת מרכבו. "הם כבלו את ידיו, קשרו את עיניו ולקחו אותו איתם", הוסיפו. סגן יושב ראש הפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס, אחמד בחר, קרא למצרים להתערב באופן מידי כדי להביא לשחרורו ממעצר, והטיל על ישראל את האחריות על חייו של דוויק.

בעקבות המעצר קרא הבוקר ארגון חמאס ליושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שלא להמשיך את השיחות לקראת משא ומתן עם ישראל. בחמאס האשימו את ישראל בניסיון לחתור תחת מאמציהם של מנהיג חמאס חאלד משעל ויושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, להגיע לפיוס פנים פלסטיני. "מה שקרה מחייב את מר מחמוד עבאס להכריז באופן מידי על הפסקת המשא ומתן המדיני בעמאן מתוך כבוד לאנשינו ומתוך כבוד לפרלמנט בראשו הוא עומד", אמר סגן דובר החמאס, אחמד בכר.

גם חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) התייסח לאירוע ואמר כי המעצר "נועד לסכל את מאמצי הפיוס הפנים פלסטיניים ולמנוע את כינוס המועצה המחוקקת". הוא ציין כי סיעתו "קוראת לשחרר לאלתר את דוויק שכן מדובר במנהיג נבחר וקוראת לקהילה הבינלאומית להתערב נגד הצעד השרירותי והאווילי הזה". יו"ר בל"ד, חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה, קרא לשחרר את דוויק, מכיוון שמכהן כמנהיג פוליטי נבחר. "פגיעה בו היא פגיעה בעם הפלסטיני כולו וניסיון ישראלי אומלל לסכל את הפיוס הפלסטיני", אמר. חברת הכנסת חנין זועבי אמרה כי מעצרו של דוויק הוא "פשע", בעיקר משום שמדובר "בחבר פרלמנט נבחר". לדבריה, מעצרו הוא "נקמה בעם הפלסטיני שמסרב להיכנע לתכניות הכיבוש הישראליות".

דוויק, בן 46, נעצר ברמאללה באוגוסט 2006 כחלק מגל מעצרים נרחב של בכירי חמאס לאחר חטיפת החייל גלעד שליט. דוויק, שנעצר בגין פעילות וחברות בארגון טרור, נחשב לאחד המנהיגים הפוליטים הבכירים שעצרה ישראל בשנים האחרונות. ביולי 2009 הוא שוחרר לאחר ששבוע קודם לכן דחה בית הדין הצבאי במחנה עופר ערעור להארכת מעצרו. עם שחרורו אמר דוויק לכתבים: "יש לי מידע והפתעות רבות ומשמחות לעם הפלסטיני. אני אדווח על כך בפרלמנט".


עוד בנושא

צה"ל עצר את יו"ר הפרלמנט מטעם חמאס
חאלד משעל דן עם אבו מאזן על הצטרפות חמאס לאש"ף
נתניהו: "לא ננהל משא ומתן עם ממשלה מאוחדת לחמאס ופתח"

בהכנת הידיעה השתתף פנחס וולף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully