וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים יפנו המאחז? הפלסטינים ישלמו על המשפט

יהושע בריינר

19.1.2012 / 18:28

לאחר משיכת תביעת פיצוי על אדמותיהם במגרון, שנבעה מהחלטת בג"ץ לפנות את המאחז, ישלמו הפלסטינים הוצאות משפט. השופטת קבעה כי לא היה קושי ראייתי בהוכחת בעלותם

פלסטינים מהכפר בורקא הסמוך לרמאללה ישלמו הוצאות משפט בסך 12,000 שקלים למדינה וכן 7,000 שקלים לאנשי המאחז מגרון, כך פסק היום (חמישי) בית משפט השלום בירושלים. ההחלטה על התשלום התקבלה במסגרת ההליך האזרחי בו תבעו הפלסטינים פיצויים על השימוש בקרקע של המאחז שעליה הם טוענים בעלות. עם זאת בית המשפט הדגיש כי אין לראות בהחלטה הנוכחית למתן תשלום על הוצאות טרחה למדינה ולמתנחלים הצהרה כי השטח אינו שייך לפלסטינים.

"לא השתכנעתי כי הפסקת התובענה באה מחמת קושי ראייתי של התובעים להוכיח את תביעתם", כתבה השופטת מרים ליפשיץ-פריבס. ההחלטה התקבלה על ידה מכיוון שמאז שהוגשה התביעה התקבלה החלטת בג"ץ לפנות את מאחז מגרון עד לסוף חודש מרץ, והפלסטינים העידו כי חשוב להם יותר שהמתנחלים יפונו מהקרקע מאשר הפיצוי הכספי. עם זאת קבעה השופטת כי הן המדינה והן אנשי מגרון השקיעו בהליך המקדמי הוצאות רבות לצורך הצגת מסמכים ועל הפלסטינים לפצותם.

כזכור, בג"ץ קבע כי על המדינה לפנות את מגרון עד למרץ 2012, אולם במקביל הגישו פלסטינים הטוענים כי הקרקע שייכת להם תביעה אזרחית בדרישה לקבלת פיצוי כספי מהמדינה. לאחר שבג"ץ פסק על הפינוי הודיעו הפלסטינים כי מכיוון שהם מבקשים את פינוי המתנחלים מהמקום, הם החליטו להפסיק את ההליך המשפטי האזרחי וכי יחדשו אותו במידה ופסק הדין של בג"ץ לא יקוים.

המתנחלים רואים בהחלטה ניצחון

אלא שאז הודיעה המדינה כי הפלסטינים לא הוכיחו כי הם בעלי הקרקע והמתנחלים מיהרו לאמת את קביעת המדינה כהודאה כי אין לקרקע בעלים. היום קיבל בית המשפט את בקשת הפלסטינים להפסיק את התובענה וכן את האפשרות להמשיכה במידה והמאחז לא יפונה אולם פסק כי עליהם לשלם הוצאות טרחה למדינה ולמתנחלים. מעבר לכך נקבע כי בהליך עתידי לא ייאלצו המדינה והמתנחלים להציג את מסמכיהם מחדש.

המתנחלים רואים בהחלטה ניצחון נוסף שחושף לדבריהם את אי הצדק שנגרם להם. "הסיפור האמיתי מאחורי העוול שנעשה למגרון הולך ומתגלה", אומרים ועדי המתיישבים ותנועת קוממיות, "בית המשפט אמר את דברו אחרי שהפלסטינים הובלו על ידי 'שלום עכשיו' לבית המשפט ללא הוכחות. אנחנו נמשיך לפעול להישארות היישוב מגרון על הקרקע. זה הזמן שראש הממשלה ייתן ליבו סוף סוף אל העוול הנורא שנעשה וייעלה את חוק ההסדרה למגרון להצבעה מהר ככל האפשר".

בא כוחם של הפלסטינים, עורך הדין מיכאל ספרד שייצג אותם מטעם ארגון "יש דין" אומר כי בפועל מדובר בקבלת בקשתם של לקוחותיו וכי טענות המתנחלים כאילו ניצחו בדיון הינם ספין תקשורתי. "בית המשפט דחה את כל טענות המדינה ומגרון וקיבל את עמדתנו. קביעת ההוצאות היא משנית לחלוטין ונובעת מהפסקת התביעה", אמר ספרד, "הניסיון של אנשי מגרון לטעון שלא הוכחנו את בעלותנו נדחתה על ידי בית המשפט ואני מקווה שכך יבוא סוף לספין שאנו עדים לו שכל מטרתו היא להכשיר את הקרקע להפרת פסק דין של בג"ץ".

עוד בנושא:
קצין בכיר: "ההיערכות לפינוי מגרון - כמו להתנתקות"
מסתמן: שופט העליון אדמונד לוי בראש צוות המאחזים
תושבי מגרון: מיליון שקל למוכיח בעלות על אדמותינו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully