וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר: "ההיערכות לפינוי מגרון - כמו להתנתקות"

יהושע בריינר

17.1.2012 / 15:20

ההערכה היא כי בעקבות פינוי המאחז תהיה הדרדרות ביטחונית בגדה וכי פעולות "תג מחיר" הן שיובילו להסלמה שכזאת. כמו כן ציין הקצין כי פינוי המאחז "לא ייערך בין לילה"

בצה"ל מתריעים מפני הדרדרות ביטחונית ביהודה ושומרון לאחר פינויו של המאחז מגרון, על פי החלטת בג"ץ - עד סוף חודש מרץ. ההערכה היא כי פעולות "תג מחיר" שיבוצעו בעקבות הפינוי, הן שיובילו להסלמה באזור.

קצין בכיר בפיקוד המרכז אמר היום (שלישי) כי התגובות בקרב המתנחלים לפינוי המאחז עלולות להביא לפגיעה בפן הביטחוני באזור יהודה ושומרון. לדבריו, פינוי ישוב בסדר גודל שכזה הוא חסר תקדים, הן בהתייחס לפינויים באזור והן בהתייחס לפינויים קודמים של מתנחלים מביתם. הוא הבהיר כי צה"ל לא יהיה מעורב בפינוי התושבים וכי המשימה תוטל על המשטרה. הצבא יעניק רק כיסוי היקפי לפעולות, אמר הקצין הבכיר, והעריך כי הפינוי יהיה דומה לפינויים שנעשו בתכנית ההתנתקות ו"לא ייערך בין לילה".

"מכיוון שמגרון הוא ישוב גדול עם עשרות משפחות, בניגוד לפינויי המאחזים האחרונים הקטנים שנעשו בחטף באמצע הלילה, הפינוי של מגרון יהיה דומה לפינויים בהתנתקות". יחד עם זאת ציין כי בסופו של דבר ההחלטה על ביצוע הפינוי היא של הדרג המדיני וכי צה"ל הוא רק הדרג המבצע בשטח.

שלט מגרון בנווה צוף, ינואר 2011. נמרוד סונדרס
בצה"ל מבהירים כי חיילים לא ישתתפו בפינוי המאחז. קמפיין המתנחלים נגד הפינוי/נמרוד סונדרס

לדברי הקצין, פינוי מאחזים כמו מגרון או גבעת אסף, שבהם מתגוררות עשרות משפחות, עלול "לשבש את ההבחנה" בין המתגוררים בהם לבין המתנחלים הקיצוניים יותר. עם זאת, הוא הבהיר כי הצבא טרם החל להיערך לפינוי מגרון. "ברור שפינוי יביא לתגובות בשטח", אמר, הקצין הבכיר, אך הבהיר כי "הדבר לא צריך להוות שיקול מבצעי".

"חשש מחטיפה של גופות חיילים"

כמו כן, התייחס לאסירים הפלסטינים ששוחררו בעסקת שליט, ואמר כי בפיקוד המרכז עוקבים אחריהם בדריכות. לדבריו, מתוך כ-700 אסירים שנקלטו בחזרה בשטחי איו"ש, הפיקוד אינו מזהה כי איש מהם שב לדרך הטרור, בניגוד לכמה אסירים שנקלטו ברצועת עזה ובכמה מדינות זרות. הוא הבהיר כי העסקה העניקה "רוח גבית להכוונת טרור" לתוך איו"ש, ועודדה חוליות טרור שפועלות באינטנסיביות לבצע פיגועים. לדבריו, החשש העיקרי במערכת הביטחון הוא שמחבלים יחטפו חייל, ירצחו אותו וינהלו משא ומתן על גופתו.

כמו כן, הוא התייחס לפריצה האלימה לבסיס חטיבת אפרים, והבהיר כי לא שונו נהלי הפתיחה באש, אך כי כמה מהם חודדו. "אסור לחייל לעמוד מנגד, ויש למנוע בכל מחיר פגיעה ברכוש ובנפש", אמר.

בתוך כך, התבטא היום מאיר ברלטר, מראשי נוער הגבעות, באומרו כי "עקירת מגרון תעלה לנתניהו בכסא ולמפלגת הליכוד בשלטון, אבל מה שבאמת חמור הוא שעקירה של מגרון תזעזע את יסודותיו של צה"ל - שהוא צבא העם". ברטלר הוסיף כי "בימים של ריבוי איומים מהעולם הערבי ראוי שהממשלה תתעשת ותכשיר את היישוב כולו ללא התחכמויות והסכמים".

עוד באותו נושא:
תושבי מגרון: מיליון שקל למוכיח בעלות על אדמותינו
זעם בימין על דחיית חוק המאחזים: "זו היתממות"
מפוני גוש קטיף: "נסייע במאבק נגד פינוי מגרון"
הפריצה לבסיס אפרים: "זה כלום לעומת מה שיקרה אם יהרסו מאחז"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully