וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת סיום השביתה? ישי ובוחבוט הגיעו להבנות

פנחס וולף, ענת שלו וטל שלו

16.1.2012 / 21:01

שר הפנים וראש מרכז השלטון המקומי הגיעו להסכמות לגבי חלק מאי ההבנות שהיו ביניהם, בהם תשלום הארנונה ועלות המים. "כל עוד ראש הממשלה לא אישר, השביתה עומדת בתוקף"

השביתה לקראת סיום? שר הפנים, אלי ישי, הבהיר הערב (שני) בתום פגישה עם ראשי השלטון המקומי כי הצדדים הגיעו להבנות בכל הנקודות במחלוקת ולפיכך "ניתן לסיים את השביתה". במסגרת המסמך שגובש בין הצדדים, לדברי ישי, יושבו המחלוקות סביב תשלומי הארנונה, עלות המים והעברת הכספים ממפעל הפיס. "אנחנו ממתינים להסכמת ראש הממשלה", אמר ישי, "המסמך הזה ניתן לגישור, צדק חברתי זה לא סיסמה". במרכז השלטון המקומי טרם אישרו כי השביתה מגיעה לסיומה: ראש מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, שנכח במסיבת העיתונאים אישר כי הגיע להסכמות עם שר הפנים והבהיר כי מזכר ההבנות יועבר עוד הערב ללשכת ראש הממשלה וכל עוד אין חתימה על ההסכם, השביתה תקיפה ושרירה. "אם הלילה נחתום על הסכם, מחר נקבל החלטה שאין צורך בשביתה", אמר.

אך עוד חזון למועד: גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו הערב כי במזכר ההבנות שהושג יש סעיפים רבים חדשים עם דרישות בשווי מיליארדי שקלים שהועלו היום לראשונה. "ראש הממשלה קורא להפסקת השביתה, שגורמת סבל לתושבים, וסבור כי יש להתחיל בפגישות שיביאו לסיכומים בתוך ארבעה שבועות", נמסר מגורמים בלשכתו.

בנימים נתניהו ושלמה בוחבוט במפגש ראשי הערים והמועצות בירושלים, ינואר 2012. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
אם ראש הממשלה יאשר את ההבנות, תסתיים השביתה. הצדדים בפגישתם, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

בתוך כך, סדק ראשון בחזית האחידה שהציגו ראשי השלטון המקומי נפער הערב כאשר ראשי רשויות מטעם סיעת הליכוד הודיעו ליו"ר השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, כי החליטו לסיים מחר את השביתה שנפתחה היום וברשויות אלו יחזרו לשגרה. בסך הכל במכתב צידדו 33 ראשי רשויות, מתוך כ-70 ראשי רשויות מטעם הליכוד.

"למנוע מהציבור את אי הנוחות"

"אין ספק שסוגיות כמו מפעל הפיס, בעיית הפטורים מארנונה, מחירי המים ועוד, חייבים למצוא פתרון", כתב ראש עיריית נצרת, שמעון גפסו בשמם של חבריו לסיעה לשלמה בוחבוט, "יחד עם זאת, אני חושב שיש מקום להיענות לבקשת ראש הממשלה שהבטיח לטפל עד סוף החודש בסוגיית מפעל הפיס ושבועיים מאוחר יותר בסוגיות הנוספות ולמנוע מהציבור את אי הנוחות הנגרמת מהשביתה".

גפסו קרא לבוחבוט להורות לראשי הרשויות לחדול מהשביתה שגרמה לשיבושים קשים במשק ו"לאפשר לראש הממשלה לפתור את הבעיות ובמקביל להמשיך ולהפעיל את הרשויות כדי לתת את השירותים הנדרשים לאוכלוסייה".

במידה והשביתה תמשיך מחר כרגיל, יוצאו ממנה מוסדות החינוך המיוחד, וכמוהם גם יישובי עוטף עזה. במסגרת השביתה, לא ירשמו עובדי הרשויות דו"חות חניה, לא תפונה אשפה, לא ייערכו בדיקות וטרינריות למזון המוכנס לערים, לרבות בשר, עופות ודגים, יופסקו שירותי הניקיון, כולל אלה המבוצעים על ידי קבלני משנה, לא תתקיים קבלת קהל ברשויות המקומיות ולא יינתן מענה טלפוני. בנוסף, שירותי השיטור העירוני לא יופעלו, ויבוטלו עבודות תחזוקה. שירותי הרווחה לא יינתנו, הבריכות והספריות העירוניות יוותרו סגורות, הסייעות והמאבטחים בגני הילדים ישבתו וההסעות לבתי הספר והגנים לא יצאו לדרכן. גם החוגים והפעילויות השונות במתנ"סים לא יתקיימו.

ביומה הראשון יצרה השביתה ברשויות המקומיות בלבול רב, בעיקר בכל הנוגע למוסדות החינוך, כאשר במספר רשויות בתי הספר אינם פועלים מאחר והמאבטחים שובתים, ומשרד החינוך פתח חדר מצב שיספק עדכונים היכן מתקיימים לימודים והיכן לא.

עוד בנושא
הסייעות שובתות - אביה של קרן נשאר עמה בגן
השביתה הכללית תימשך גם מחר; נתניהו: ”נזק לתושבים”
שביתה כללית ברשויות המקומיות: לא מפנים זבל, לא מחלקים דו”חות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully