וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסייעות שובתות - אביה של קרן נשאר עמה בגן

ענת שלו

16.1.2012 / 19:28

שביתת הרשויות חלה גם על הסייעות בגני הילדים, כשהתנאי לכך שיוכל לפעול בהיעדרה הוא שיחליף אותה הורה מתנדב. אם מתנדבת: "שני אנשי צוות על 32 ילדים? זה לא חינוך איכותי"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

בגן הילדים "עמיאל" בתל אביב חיכתה הבוקר (שני) לקרן הקטנה הפתעה: אביה, דוד, ליווה אותה לגן, אך בעוד יתר ההורים נפרדו לשלום מילדיהם והמשיכו לעבודה, הוא התכונן ליום איכות עם בתו וחבריה הקטנים. דוד נשאר למשך היום עם הילדים כדי למלא את תפקיד הסייעת של הגן, ששבתה היום במסגרת שביתת הרשויות המקומיות.

התנאי לכך שגן ילדים יפעל במהלך שביתת הסייעות, הוא בהגעת הורים מתנדבים שיחליפו אותן, ואלו צריכים לחתום על טופס הזמין באתר משרד החינוך. לדוד, סופר במקצועו, ברור כי הוא אינו הולך לעשות הסבה מקצועית ולעבוד בגן, אך גם לו, כמו להורים אחרים, לא ברור מה יהיה בהמשך ימי השביתה והאם גם אחרים יצטרכו (והאם יואילו) להירתם כדי להשאיר את הגן פתוח בזמן הקרוב. "ממילא היה לי יום פחות לחוץ אז החלטתי להתנדב ולבוא הנה ולבלות את היום עם הבת שלי". בתו, קרן, מצדה, נהנתה מנוכחותו של אביה בגן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"החלטתי להתנדב ולבוא הנה ולבלות את היום עם הבת שלי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם איריס מראשון לציון הגיעה לגן הילדים "תולי" כדי לעזור. "אני פעילה בוועד של הורי הגן, ואמא אחרת התקשרה אליי מהגן ואמרו לי שהם מחפשים מתנדבת. שמחתי על ההזדמנות הזאת כי עניין אותי לדעת מה קורה שם. אני מאוד נסערת ממה שראיתי."

"זה לא החינוך שאני רוצה לילדים שלי"

איריס, שבעבר לא רצתה לרשום את ילדיה לגנים פרטיים סיפרה כי עמדתה בעניין מתחילה להשתנות. "זה היה ממש מטלטל. אני לא מצליחה להבין כיצד ניתן להעניק חינוך איכותי ל-32 ילדים בגן עם רק שני אנשי צוות".

היא תיארה את האווירה בגן כעמוסה. "כל הזמן צריך להשגיח על כולם שלא יקרה להם כלום, לקנח להם את האפים, להכין להם אוכל, לראות שהם חוזרים מהשירותים, להשגיח על הבטיחות שלהם, הם נופלים וגם רבים - איפה יש זמן למישהו לשבת עם הילדים אחד על אחד? זה לא החינוך שאני רוצה לילדים שלי."

למרות הכל, איריס נהנתה מחברתם של הילדים ובעיקר בנה. "היה לי חשוב לעשות את זה וזה היה כיף לראות את הבן שלי כל היום". בתשובה לשאלה האם תעשה זאת שוב אם השביתה תימשך, אמרה: "אני אעשה את זה עוד פעם אם צריך אבל הקושי הפיזי הוא לא העניין פה. התסכול מלראות את זה - זה לא מה שרציתי לתת לילד שלי. שני אנשי צוות ל- 32 ילדים, זה לא מספיק לכלום! איפה המדינה?"

עוד על השביתה ברשויות המקומיות:
השביתה הכללית תימשך גם מחר; נתניהו: "נזק לתושבים"
שביתה כללית ברשויות המקומיות: לא מפנים זבל, לא מחלקים דו"חות
השביתה והבלבול: בכמה רשויות לומדים, באחרות לא

לפניות לכתבת: anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully