וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה הכללית תימשך גם מחר; נתניהו: "נזק לתושבים"

ענת שלו

16.1.2012 / 16:11

מרכז השלטון המקומי הודיע כי השביתה הכללית במשק תימשך גם מחר, לאחר שדרישותיהם טרם נענו. שלמה בוחבוט: "מתנצל בפני האזרחים, החברה צריכה ללמוד פרק באזרחות"

גדעון צנטנר

(צילום: שי מכלוף, גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

המרכז לשלטון המקומי הודיע היום (שני) כי השביתה הכללית ברשויות המקומיות תימשך גם מחר, זאת לאחר פגישה של מטה המאבק בתל אביב. עם זאת, הוחלט להוציא מכלל השביתה את מוסדות החינוך המיוחד, ואלה יופעלו מחר כרגיל.

מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו לשביתה הכללית ברשויות המקומיות. בפתח ישיבת סיעת הליכוד אמר נתניהו כי "אמש נפגשתי עם ראשי הערים ונציגות של השלטון המקומי ושמעתי את קובלנותיהם. יש לטפל בחלק מהדברים, ברובם אפשר לטפל תוך זמן קצר".

נתניהו הוסיף וקרא לראשי הערים להפסיק את השביתה ו"להפסיק גם לגרום נזק מיותר לתושבים". לדבריו, "החקיקה הפופוליסטית אכן קיימת וצריך לעצור אותה. יש ניסיון לפזר כספים לכל עבר דרך השלטון המקומי ולגרום לכך שהם יצטרכו לממן הטבות פופוליסטיות. אני קורא להם לחזור להידברות ושנית – אני קורא להפסיק את החקיקה הפופוליסטית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השביתה ברשויות המקומיות יצרה בלבול רב, בעיקר במוסדות החינוך, כאשר במספר רשויות בתי הספר אינם פועלים מאחר והמאבטחים שובתים, ומשרד החינוך פתח חדר מצב שיספק עדכונים היכן מתקיימים לימודים והיכן לא. בנוסף שובתים שירותי הרווחה ברשויות, הסעות לבתי הספר והגנים, קבלת קהל ומענה טלפוני במשרדי הרשויות, סייעות ומאבטחים בגני הילדים, בריכות וספריות עירוניות, פקחי חנייה ושיטור עירוני, וכן לא תפונה אשפה ולא יתבצעו עבודות ניקיון.

בפגישת המרכז לשלטון המקומי ציינו ראשי הרשויות המקומיות כי השביתה מתבססת על כמה נושאים, בהם תעריפי המים, ארנונה, מפעל הפיס ונוהל התרומות החדש, המדיר תורמים רבים מלתמוך בגופים שונים ברשויות השונות. מאיר כהן, ראש העיר דימונה ויו"ר מטה המאבק של השלטון המקומי, אמר בפתח הפגישה: "אני מודיע כאן ועכשיו שנחריף את השביתה אם לא נכנס למשא ומתן רציני כדי לפתור את הבעיות מולן אנו ניצבים".

כהן הוסיף ואמר כי "יצאנו לשביתה כי אנחנו לא נקריב את התושבים. אומרים שיוזילו את הארנונה לחלשים, אבל מי ישלם על זה? אני מתנצל בפני האזרחים. החברה הישראלית צריכה ללמוד פרק באזרחות. לא ניתן להקריב את מעמד הביניים כשה לעולה".

בנימים נתניהו ושלמה בוחבוט במפגש ראשי הערים והמועצות בירושלים, ינואר 2012. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
"הדרישות שלנו היו ידועות רמאש, הודענו אותן מראש ולא נסכים שימסמסו אותנו". שלמה בוחבוט ונתניהו, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

שלמה בוחבוט, יו"ר מרכז השלטון המקומי, אמר כי במהלך הפגישה אמש עם ראש הממשלה, האחרון ביקש דחייה של 45 יום כדי לבחון את הנושא. "זה נעשה גם בשנה שעברה בנושא ייקור תעריפי המים. זה לא רציני. הדרישות שלנו היו ידועות מראש, הודענו אותן מראש ולא נסכים שימסמסו אותנו". בוחבוט הבהיר כי ראשי הרשויות מאוחדים בנושא השביתה. "כולם שבתו באופן מיוחד, היו חריגות מסוימות בענייני חינוך, אבל כולנו הסכמנו עליה מראש פה אחד. לא יצאנו לשביתה לשם שביתה. אנחנו מבקשים מראש הממשלה לשבת איתנו עד שייצא עשן"

ראש העיר רמת השרון, איציק רוכברגר הוסיף כי "אם לא יזוזו דברים נחריף את המאבק ונוציא את התושבים לרחובות - יש לנו את הכוח לזה ועשינו את זה כבר בעבר. חייב להיות פתרון, זוהי עזרה לתושבי ישראל שהם תושבינו. הפעם אסור לנו לוותר."


עוד על השביתה הכללית:
שביתה כללית ברשויות המקומיות: לא מפנים זבל, לא מחלקים דו"חות
השביתה והבלבול: בכמה רשויות לומדים, באחרות לא
בוחבוט: "לא נסבסד את ממשלת ישראל"

לפניות לכתבת: anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully