וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר לפיד פורש מ"אולפן שישי", ייכנס לפוליטיקה

לפיד, שהוא גם בעל טור ב"ידיעות אחרונות", הודיע למנכ"ל חברת חדשות 2 על רצונו לעזוב את עמדת מגיש המהדורה. בעמוד הפייסבוק שלו כתב: "יוצא לדרך חדשה, אני שואב מכם הרבה כוח"

יאיר לפיד פורש מהנחיית "אולפן שישי", ונכנס לפוליטיקה. מגיש מהדורת החדשות של יום שישי הודיע למנכ"ל חברת חדשות 2, אבי וייס, על רצונו לעזוב בשל כוונתו להיכנס לחיים הציבוריים.

בחדשות 2 אישרו את הפרטים ומסרו כי לפיד הודה לוייס ולעורך אולפן שישי, גולן יוכפז, על האמון המקצועי והאישי שנתנו בו בארבע השנים האחרונות וכן הודה לעורכים, לכתבים, לפרשנים ולאנשי צוות התוכנית. לפיד הוסיף כי הוא מקווה שפרישתו מ"אולפן שישי" תבלום את תהליך החקיקה של החוק המביש והאנטי-דמוקרטי לצינון עיתונאים שזכה לכינוי "חוק לפיד".

הספקולציות הרבות בעניין כניסתו של לפיד לפוליטיקה הן שעודדו חברי כנסת להכין את הצעת החוק לצינון עיתונאים. ככל הנראה, החלטתו של לפיד באה על הרקע הדיון הצפוי בהצעת החוק שיתקיים ביום רביעי הקרוב בוועדת חוקה חוק ומשפט. עם זאת, לפיד התחייב בפני מנכ"ל חדשות 2 כי ייקח על עצמו חצי שנת צינון בטרם מעבר לפוליטיקה, בהסכם שנחשף לראשונה בוואלה! ברנז'ה.

לפיד עצמו התייחס לנושא, ובעמוד הפייסבוק שלו כתב: "אני יוצא לדרך חדשה. מצוייד בעיקר בעוצמה שנותנת לי העובדה שאני עושה דבר שאני מאמין בו. אתם הקהילה שלי, ואני שואב מכם הרבה כוח. מבטיח לתת פה עדכונים ולהמשיך להקשיב לכם".

לפני שלושה חודשים: "האמנה החברתית"

לפני כשלושה חודשים פרסם לפיד בטורו בידיעות אחרונות ובדף הפייסבוק שלו מסמך תחת הכותרת "האמנה החברתית – טיוטה ראשונה", בו הציג עשרה עקרונות לסדר יום חברתי חדש, אותן סגנן כעשרת הדברות. לפיד כתב אז כי "השנים האחרונות הוכיחו לנו שעלינו לשוב ולהקים כאן תשתית של קיום משותף שאינה מתבססת רק על הצורך להילחם באויבנו", וכן ש"אנו זקוקים לסדר יום אזרחי חדש".

לפיד נגע במסמך שפרסם בסוגיות כלכליות כגון בזבזנות כספים, בזבזנות האלפיון העליון והריכוזיות במשק. בין היתר כתב לפיד: "לא נפעיל קשרים כדי להשיג יתרון לא הוגן, לא נצפה מנציגינו הפוליטיים לפעול באופן שיקדם את האינטרסים שלנו על פני אחרים". לפיד, שאז עוד הכחיש את כניסתו לפוליטיקה, כינה את המסמך כתחילתו של דיון ציבורי.

בשלב זה, נראה כי ללפיד יש סיכוי לא רע להשיג את קולות הבוחרים. סקר שנערך השבוע על-ידי פרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה, העלה כי מפלגה בראשות יאיר לפיד עשויה לזכות ב-20 מנדטים אם הבחירות היו מתקיימות בימים אלה. בסקר אחר שפורסם בקול ישראל לפני שבועיים נמצא כי מפלגה בראשות לפיד עשויה לגרוף 15 מנדטים, שיגיעו משני קצוות הקשת הפוליטית כאשר הנפגעת העיקרית תהיה מפלגת קדימה.

"לטובת טוהר המסך"

מנכ"ל חברת חדשות 2, אבי וייס, הביע צער רב על עזיבתו של לפיד, אך אמר כי הוא מבין את הצעד. וייס ציין כי "אולפן שישי" בהגשתו של לפיד זכתה לפופולאריות רבה בקרב הציבור והגיעה להישגים מקצועיים מרשימים ביותר. הוא הוסיף כי שנת 2011 הייתה השנה בה היו ל"אולפן שישי" את אחוזי-הצפייה הגבוהים ביותר מאז היווסדה של התוכנית בשנות ה-90'.

שלום קיטל, לשעבר מנכ"ל חברת חדשות 2 אמר בתגובה כי "יאיר לפיד קיבל את ההחלטה היחידה שהוא יכול היה לקבל. ברור היה זה מכבר שהוא נערך לחיים הפוליטיים ואי אפשר לאחוז את המקל משני הקצוות. אני מקווה שעכשיו יירד מסדר היום הרעיון המיותר לחוקק חוק צינון לעיתונאים. זכותם של עיתונאים לרוץ לפוליטיקה ובלבד שהם עושים זאת אחרי שהם עוזבים את תפקידיהם בתקשורת".

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד) הגיב אף הוא לפרסום ואמר כי "יאיר לפיד נהג נכון לטובת טוהר המסך". לדבריו, "הניסיון לרקוד בשתי הרחבות - הפוליטית והתקשורתית, היה מביך ומסוכן משום שיש דברים שאסור לערבב כמו הון, שלטון ותקשורת". עוד אמר שאמה הכהן כי קידום חקיקת חוק הצינון לאנשי תקשורת "פשוט לא השאיר לו ברירה וטוב שכך. עכשיו יש רק לברך אותו ולאחל לו בהצלחה. כל הישג שיושג, יושג בידיים נקיות. אם הקואליציה או קדימה ייסוגו מחקיקת החוק הם רק יוכיחו שמדובר היה ב'חוק לפיד'. מבחינתי יש לקבוע את הנורמה הזו בחקיקה וכך אפעל ואעשה".

לפיד, בן 48, מגיש את התכנית "אולפן שישי" של חדשות 2 בארבע השנים האחרונות. הוא בנו של הפוליטיקאי יוסף (טומי) לפיד והסופרת שולמית לפיד. במהלך שירותו הצבאי שימש לפיד ככתב בעיתון "במחנה", ולאחר מכן שימש ככתב במעריב. בהמשך מונה לעורך "עיתון תל אביב" מקבוצת ידיעות אחרונות. מאוחר יותר החל לכתוב טור שבועי במגזין "סופשבוע" של מעריב ולאחר מכן בידיעות אחרונות, טור אותו הוא כותב עד היום. לפיד אף הנחה תוכניות בידור ואירוח שונות וכן הגיש תוכנית בגלי צה"ל. כמו כן, הוא שימש כפרזנטור של בנק הפועלים.

לפיד נכנס לפוליטיקה: ”סוף סוף נדע מהן עמדותיו
כיצד תיראה המפלגה החדשה של יאיר לפיד?
פרשנות: מליברמן עד לבני – כולם מפחדים מלפיד
ח"כ שאמה: לזרז את "חוק לפיד" בעקבות דבריו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully