וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל מי שיפגע בישראל, גם במרחב הקיברנטי - ייפגע"

רמי שני

7.1.2012 / 13:02

סגן השר דני אילון התייחס באירוע בבאר שבע לדליפת מספרי האשראי ואמר כי מדובר "בהכרזת מלחמה. זו פעולת טרור - וכך יש להתייחס אליה". הוא גם הבהיר: "אין לנו עניין להקדים הבחירות"

סגן שר החוץ, דני אילון, התייחס היום (שבת) במהלך אירוע שבתרבות במשכן לאומנויות הבמה בבאר שבע לדליפת מספרי כרטיסי האשראי השבוע, ואמר כי "זה היה תמרור אזהרה ואני סבור שישראל היא אחת המדינות המתקדמות בתחום הגנת הסייבר ואני חושב שנוכל להגן על עצמנו. יחד עם זאת, האחריות היא של אותם בעלי אתרים שמשתמשים בכרטיסי אשראי לפעול להגנת הצרכנים". הוא הוסיף כי "נעביר מסר שכל מי שפגע או רוצה לפגוע בישראל גם במרחב הקיברנטי ייפגע ולא יהיה חסין מפעולות תגובה ישראלית. צריך לראות אם זה היה צעיר אחד או מתקפה מתוכננת".

לדברי אילון, "ארצות הברית הודיעה באופן רשמי שכל פגיעה במרחב הקיברנטי בה זאת הכרזת מלחמה והיא תגיב אף בירי טילים אם יהיה צורך. ישראל צריכה לקחת דוגמה. כל פגיעה ביסודות קיברנטים של ישראל זאת הכרזת מלחמה. היום חדירה למרחב הזה באופן אלים, זאת פעולת טרור וכך יש להתייחס אליה. אופי הפעולה יהיה שונה. אך גם במרחב הזה, יש יכולות אקטיביות. ניתן לפגוע באלו שמנסים לפגוע בנו".

דני איילון. רויטרס
סגן שר החוץ דני אילון/רויטרס

אילון התייחס בדבריו לנושאים רבים נוספים, ובעיקר למצב המדיני במזרח התיכון. הוא ציין את חרם הנפט שהטיל האיחוד האירופי על אירן, ואמר כי "יש לברך על כך". לדבריו, "הנושא האירני הוא לא רק בעיה ישראלית. אנחנו חלק מקואליציה שנפגעת מהם, מה שעשו האירופים מוכיח את זה. הכרזות המלחמה שעולות מטהרן, מצביעות על פאניקה ואולי אף התרופפות של הביטחון העצמי שם. זה מסוכן ועלול להוליך לתגובות יתר מסוכנות. אירן מנסה להגיע ליכולות גרעיניות צבאיות ויש לעצור אותה".

הוא הוסיף כי "ככל שמשטר האייתוללות יותר מסוכן, הוא די רציונלי כשזה מגיע לשרידות הפוליטית. הם עצרו בפעם הראשונה את התכנית ב-2003, כשארצות הברית תקפה באפגניסטן. אני סבור שלא נצטרך להגיע לצומת הכרעה אם נדע ליישם סנקציות שיחסמו את הגרעין האירני. יש לנו שבועות בודדים בלבד לבחון את הדבר. אם לא יהיה שינוי של מדיניות האייתוללות, יכול להיות שיהיה שינוי שיבוא מלמטה".

"אסד לא צפוי להיעלם בקרוב"

בעניין חידוש המשא ומתן עם הפלסטינים, אמר אילון כי "במצב שבו אתה מגיע להסכם עם הרשות הפלסטינית, לא יהיה יישום שלו עד שלא נראה שהם מסוגלים להשליט אותו וליישם אותו בעצמם. היום כשרואים מחנה פלסטיני משוסע בין חמאס ופתח שגם בו יש זרמים שונים זה בעייתי. אנחנו לא אלה שחוסמים משא ומתן. העקרונות האוניברסלים צריכים לחול כך שהם צריכים לקבל את עקרונות הקוורטט: להפסיק טרור, להכיר בישראל ולהכיר בהסכמים בין לאומיים שנחתמו באוסלו. אם הם יסכימו לתנאים האלה, אפשר יהיה להתקדם". כמו כן הוא הכחיש כי יש בכוונת ישראל ביתנו לפעול להקדמת הבחירות. אין לנו שום עניין בכך. נהפוך הוא. יש לנו סדר יום לקדם. אני מקווה שנוכל לעשות את זה".

אילון התייחס גם למהומות בסוריה, ובמפתיע העריך כי שלטונו של בשאר אסד "לא צפוי להיעלם בקרוב". לדבריו, "לאסד יש סיוע מסיבי מאירן והוא יכול לשרוד תקופה ארוכה ביותר ולפגוע בעם שלו, כמו שהוא עושה, בטרור רצחני ביותר. אני לא אופטימי לגבי מה שקורה שם". הוא הוסיף כי לדעתו, "כל אחד שיחליף את אסד, עדיף לעם הסורי, לאזור ולמאבק מול אירן, שהוא השותף הבכיר שלה. היעלמותו, תוריד אבן יסוד חזקה ביותר מכל המבנה האירני. עדיף שהוא ילך".

לגבי איום עתידי מלבנון אמר אילון כי הסבירות לעימות עם חיזבאללה נמוכה. לדברי אילון, בכל מקרה "התגובה של ישראל תהיה אחרת מ-2006". אילון הרגיע גם לגבי היחסים עם מצרים, ואמר כי "יש שם שגריר שפועל וממשיך לפעול. אנחנו עוקבים אחר מה שקורה שם. אין סכנה לשלום עם מצרים אבל אנחנו עירניים".

עוד בנושא:
מנכ"ל כ.א.ל: "ללא התערבות, פרטי מיליונים בסכנה"
ההאקר הסעודי פרסם עוד 11,000 מספרי כרטיסי אשראי

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • דני אילון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully