וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדלה ההתנגדות לקיצוץ רוחבי: "ככה אי אפשר לעבוד"

טל שלו

5.1.2012 / 12:33

ראש הממשלה צפוי לבקש מהשרים לאשר ביום ראשון את החלת חוק חינוך חובה חינם מגיל 3, אולם כמה שרים כבר הודיעו כי יצביעו נגד. ברק: "תומך בחוק, אך מבלי שתהיה פגיעה בביטחון"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמנם הכריז כי יביא ביום ראשון לאישור את פרק החינוך של דו"ח טרכטנברג הכולל את תוכנית חוק חינוך חובה חינם מגיל 3 בעלות של כ-1.4 מיליארד שקלים, אך הקרב על הקיצוץ הרוחבי שנדרש למימון הרפורמה, הולך ומתגבר.

סיעת העצמאות הצטרפה היום (חמישי) לשרי ש"ס וישראל ביתנו בהתנגדותה לתוכנית. בהודעה שפרסם יו?ר הסיעה, שר הביטחון אהוד ברק, נמסר כי שרי מפלגת העצמאות יתנגדו להצעת המחליטים שתובא בפני הממשלה, ודרשו להבהיר את "אי הוודאות" בנוגע לתקציב משרד הביטחון, "בו יש פערים של מיליארדי שקלים", בעקבות הודעת משרד האוצר מאתמול על קיצוץ של 750 מיליון מתקציב הביטחון. כמו כן, מתנגדים שרי העצמאות לקיצוץ הרוחבי ביתר משרדי הממשלה.

שר הביטחון ברק חזר על דרישתו להרחיב את מסגרת התקציב והדגיש כי הוא תומך במימוש פרק החינוך של דו"ח טרכטנברג, הקובע כי כבר בשנת הלימודים הקרובה יונהג חינוך חינם בגני הילדים מגיל שלוש, אך "מבלי לפגוע בביטחון ישראל". לנוכח האתגרים הביטחוניים והמשבר הכלכלי בשווקי אירופה, אמר ברק כי "חייבים לפעול להרחבת התקציב. יש להגדיל לשם כך את המקורות דרך: מס יסף, ביטול חלקי של פטורים ואף אגרות חוב ייעודיות למטרות מוגדרות". באשר לדרישת השקיפות של משרד האוצר, נמסר בהודעת סיעת העצמאות, כי שר הביטחון "תומך בשקיפות ויעשה כל דבר להבטחת השקיפות, כל זאת מבלי שיפגע כושר הפעולה של צה"ל והיכולת לתת מענה הולם ומהיר לאתגרים הביטחוניים".

גם שרי ישראל ביתנו צפויים להתנגד לקיצוץ הרוחבי המוצע בתקציב. יו?ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, צפוי להתייחס מחר לנושא בישיבת הפורום המוניציפלי של המפלגה, שתתכנס לדון בנושאים חברתיים כלכליים. שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, שב והביע היום את התנגדותו לקיצוץ הרוחבי והצהיר כי יצביע נגד תוכנית נתניהו בממשלה. לדברי השר, שהופיע בכנס תיירות בתל אביב, הקיצוץ הרוחבי אינו מאפשר עבודה סדירה של משרדי הממשלה. "ככה אי אפשר לעבוד", אמר מיסז'ניקוב, "אישרנו את התקציב הדו-שנתי על מנת לגבש וליישם את תוכניות העבודה לטווח ארוך וקיצוצי הרוחב התכופים לא בריאים למשק ולכלכלה. אי אפשר שמישהו יקום בוקר אחד ויגלה פתאום שצריך להשקיע בחינוך בגילאי 3-4. חייבים לעבוד באופן מסודר ומובנה".

גם יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי הודיע אתמול כי ש"ס תתנגד לקיצוץ הרוחבי, בין היתר בשל הפגיעה במענקי האיזון של הרשויות המקומיות, שהכריזו אף הן על צעדי מאבק בקיצוץ. "בעת הזו צריך להגדיל את הגירעון ולא להמשיך לפגוע במשרדי הרווחה, השיכון ובמענקי האיזון לרשויות המקומיות", אמר ישי. השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', מתנגד אף הוא לתוכנית, ובפרט בכוונה לקצץ 20 מיליון שקל מתקציב מפרויקט הדגל של משרדו, "עיר ללא אלימות", ואתמול הזהיר מפני פגיעה מידית בביטחון התושבים.

הביקורת הגיעה גם מהמשנה לראש הממשלה, השר לענייני הנגב והגליל סילבן שלום, שאמר כי הוא מתנגד לתכנית הקיצוץ הרוחבי וכן לקיצוץ הנוסף בתקציב משרדו בסך כשלושים ושבעה מיליון שקלים. "זו מכה לפריפריה", אמר שלום. במקביל, ראשי הרשויות בנגב התכנסו גם הם לדון בצעדים למאבק בקיצוץ.

כמה משרי הליכוד, ובהם השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, שר הרווחה משה כחלון, טרם הגיבו לתוכניות הקיצוץ הרוחבי, שיפגעו גם בפעילויות משרדיהם.

עוד בנושא:

נתניהו: קיצוץ רוחבי עבור חינוך חינם מגיל שלוש
זוכי נובל לנתניהו: העבר חוק חינוך חינם מגיל 3
מסמך דרישות המוחים: "חינוך חינם והפחתת מע"מ"

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully