וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: "ישראל מוכנה לנסיגות במזרח ירושלים"

ניר יהב

5.1.2012 / 11:21

עיתון ערבי חשף מסמך שהציגה ישראל במהלך פגישת עו"ד יצחק מולכו עם סאיב עריקאת בירדן. לפי הדיווח, ממשלת נתניהו מתנגדת לכך שמדינה פלסטינית תכונן בריתות עם מדינות אויב לישראל

במהלך הפגישה שנערכה שלשום בירדן, העבירה ישראל לפלסטינים מסמך שממנו עולה כי ישראל תהיה מוכנה לסגת משכונות ערביות במזרח ירושלים, כך דיווח היום (חמישי) העיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון. לפי העיתון, מהמסמך עולה עוד כי ישראל מסרבת לשוב לגבולות 67', דוחה את זכות השיבה, מסרבת לפנות את כל ההתנחלויות בגדה ודורשת נוכחות ביטחונית לאורך הגבול הפלסטיני עם ישראל. גורמים מדיניים בישראל הכחישו את הדיווח "מראשיתו ועד סופו".

ביום שלישי נועדו בירדן שליח ראש הממשלה עו"ד יצחק מולכו וראש צוות המשא ומתן הפלסטיני ד"ר סאיב עריקאת, במסגרת פגישה של הקוורטט. לפי הדיווח הבוקר, במסמך שהעבירה ישראל לפלסטינים עולה כי ישראל לא מוכנה שהמדינה הפלסטינית שתקום תכונן בריתות עם מדינות אויב לישראל. בנוסף דורשת ישראל במסמך שהעבירה לפלסטינים להשאיר מספר "מוצבים חשובים" של צה"ל בתוך שטחי הגדה המערבית "שכן נסיגה ממקומות אלו יהוו סכנה לביטחונה של ישראל".

נימר חמאד, יועצו המדיני של יו"ר הרשות אבו מאזן, אישר כי ישראל העבירה באותה פגישה מסמך ובו 22 סעיפים הפורשים את עמדותיה של ישראל בנוגע לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "אנו נבחן את המסמך הישראלי ונגיב עליו בפגישה ביום שישי הבא", אמר. לדבריו, הדבר החדש שקרה בפגישה האחרונה בעמאן הוא שישראל הסכימה לקבל באופן רשמי את המסמך הפלסטיני ובו עמדותיה בנוגע לסוגיית הגבולות והביטחון, וכן העובדה שהיא העבירה מסמך עם עמדותיה.

"בעבר סירב נתניהו לקבל את המסמך עם העמדות הפלסטיניות", אמר. "הפעם הסכים מולכו לקבל רשמית את המסמך הפלסטיני". לדבריו, המסמך שהעבירה ישראל אינו מפורט. "כהרגלם, הישראלים משאירים את הפרטים לפלסטינים", סיכם.

עוד בנושא:

ירדן מתווכת: ישראל והפלסטינים שבים למשא ומתן
הנשיא פרס: "נתניהו מאמין פחות ממני בשלום"
אבו מאזן: "אין לפקפק ברצון הפלסטינים במשא ומתן"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

השתתפה בהכנת הידיעה: טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully