וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשוד בטרור יהודי ניסה להיפגש בכנסת עם ח"כ אריאל - ונעצר

פנחס וולף ויהושע בריינר

4.1.2012 / 17:52

ח"כ אורי אריאל זימן למשרדו אורח לפגישה. לכשהגיע, התברר במשמר הכנסת כי הוא חשוד במעורבות בהתארגנות לקראת הפריצה לחטיבת אפרים, וכי נגדו עומד צו מעצר. הוא נעצר והועבר למשטרה

משמר הכנסת עצר והעביר לידי המשטרה לפני זמן קצר (רביעי) אדם החשוד במעורבות בארגון הפריצה לחטיבה המרחבית אפרים בחודש שעבר. האיש הגיע לשערי הכנסת וביקש להיכנס למשכן, על מנת להיפגש עם חבר הכנסת אורי אריאל (האיחוד הלאומי). עם זאת, על פי מידע מוקדם שהתקבל מהמשטרה, התברר במערכות המידע של הכנסת כי הוא מבוקש, וכי אף עומד נגדו צו מעצר. לאחר התייעצות בין יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין לקצין הכנסת, נעצר האיש והועבר למשטרה.

משכן הכנסת. שרון בוקוב
הגיע למשכן - והתברר שהוא חשוד במעורבות לחטיבת אפרים/שרון בוקוב

מדובר בפעיל ימין בן 30, שהיה עד לאחרונה פעיל בוועדי המתיישבים ביהודה ושומרון, ובעיקר היה מעורב בארגון הפגנות מחאה. הוא לא נחשב לחלק מחוגי הימין הקיצוני, אך באחרונה עלה שמו כמי שהזמין את אחד האוטובוסים שהובילו פעילי ימין מישיבת מרכז הרב בירושלים בעיר, בלילה שבו פרצו הפעילים לחטיבת אפרים. החשוד נוהג להגיע למשכן מדי שבוע בחודשים האחרונים. הוא ביקש להגיע לכנסת למטרות שידול נגד פינוי המאחזים הבלתי חוקיים ביהודה ושומרון.

"רוסיה זה כאן"

בסביבתו של ח"כ אריאל אישרו כי העצור אכן זומן לקראת פגישה עם חבר הכנסת, ואולם הדגישו כי הוא לא היה מעורב בפעולות טרור יהודי. ח"כ אורי אריאל תקף את המעצר. "רוסיה זה כאן", אמר. "הפרקליטות והמשטרה שוברים את כל כללי הדמוקרטיה ומתנהגים כפיל בחנות חרסינה. מעצר אזרחים שפועלים בצורה הלגיטימית והחוקית ביותר בשערי הכנסת ואשר מגיעים לממש את זכותם להגן על ביתם הינה חציית קו אדום ותמרור אדום לקיום הדמוקרטיה בישראל. הזכות להפגין ולהיאבק היא זכות דמוקרטית בסיסית, והיום הפרקליטות והמשטרה גוזלים זאת".

מדוברות הכנסת נמסר כי "האיש הגיע לשערי הכנסת וביקש להיכנס למשכן, אך על פי מידע מוקדם מהמשטרה שהאיש מבוקש וצו מעצר שהוצא נגדו, ולאחר התייעצות בין קצין הכנסת ליושב ראש הכנסת, נעצר האיש והועבר למשטרה". בלשכתו של יו"ר הכנסת אמרו כי "לאור צו מעצר שנתן בית המשפט, החליט קצין הכנסת בגיבוי יו"ר הכנסת להעביר את החשוד לידי המשטרה, מתוך הבנה ברורה שהכנסת איננה עיר מקלט מפני רשויות החוק והכנסת עובדת בשיתוף פעולה עם רשויות החוק".

בארגון זכויות האדם ביש"ע מגנים בחריפות את המעצר. "המעצר הזה מהווה הגחכה והרחבה נוספת של המושג 'תג מחיר'. בלתי נסבל שנעצרים אנשים שכל עוונם הוא ארגון פעולות מחאה לגיטמיות".

בתוך כך, היום הגישו המשטרה ופרקליטות מחוז ירושלים הצהרת תובע בעניינם של שלושה פעילי ימין מרכזיים שנעצרו לפני כשלושה שבועות בדירתם בירושלים. השלושה, אפי חייקין, צבי אליהו ומאיר אטינגר צפויים להיות מואשמים באיסוף ידיעות סודיות. הם נעצרו מול ישיבת מרכז הרב בירושלים, לאחר שהתגוררו במקום מאז הורחקו בצו מנהלי על ידי אלוף פיקוד מרכז.

טרור יהודי משתולל - כותרות אחרונות
חשד לטרור יהודי: כלי רכב הוצתו בכפר ערבי בי-ם
הוארך מעצר פעילי ימין: ”פעלו כמו מחתרת בשטחים”
המשטרה מעלה הילוך בטיפול בחשודים בטרור יהודי

לפניות לכתבים:
פנחס וולף - pinhas_wolf@walla.com
יהושע בריינר - joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully