וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמה הפגישה המדינית בירדן: "יהיו מפגשים חשאיים"

ניר יהב וטל שלו

4.1.2012 / 0:12

יצחק מולכו וסאיב עריקאת הסכימו להיפגש בשבוע הבא בירדן ולהמשיך במגעים לחידוש המשא ומתן המדיני. שר החוץ הירדני שאירח את המפגש סיפר כי נדונו כל סוגיות הסדר הקבע

ישראל והרשות הפלסטינית לקראת חידוש המשא ומתן המדיני? עורך הדין יצחק מולכו, השליח המיוחד של ראש הממשלה בנימין נתניהו וד"ר סאיב עריקאת, ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני סיימו אמש (שלישי) את פגישתם בירדן שהוגדרה על ידי הצדדים כפגישה "טובה" והשניים קבעו להייוועד בשנית בשבוע הבא. מולכו הציג לעריקאת את עמדתו של ראש הממשלה על חשיבות סידורי הביטחון בכל הסדר עתידי והשניים דנו בהליכי חידוש המשא ומתן. מטרת הצדדים היא להביא לפגישה ישירה בין נתניהו לבין אבו מאזן.

שר החוץ הירדני, נאסר ג'ודה שנכח בפגישה, אמר כי השיחות היו רציניות והצדדים דנו במהלכה "בכל סוגיות הסדר הקבע". עוד אמר ג'ודה במסיבת עיתונאים בתום הפגישה כי "השקנו היום יוזמה רצינית שמטרתה לחדש את המשא ומתן בין הצדדים. סוכם גם לקיים שורה של פגישות בתקופה הקרובה בירדן, חלקן פומביות וחלקן חשאיות". ג'ודה הוסיף כי "המטרה המרכזית מאחורי הפגישה היום והפגישות שתבואנה בעקבותיה היא לשבור את הקיפאון ולהתחיל בדיאלוג רציני בין ישראל לפלסטינים".

לדברי ג'ודה, הפלסטינים העבירו לישראל את עמדותיהם בנוגע לביטחון ולגבולות וישראל קיבלה את העמדות והבטיחה לבחון אותן בימים הקרובים בכל הרצינות האפשרית, זאת בניגוד לפעם הקודמת שהצדדים דנו, אז מולכו סרב לקבל את ההצעה הפלסטינית. "הקמת מדינה פלסטינית עצמאית היא אינטרס ירדני עליון", הוסיף השר הירדני שגם התייחס לבנייה בהתנחלויות וציין כי "העולם מסכים שההתנחלויות אינן חוקיות, ולכן האינטרס של כולם להיכנס למשא ומתן רציני על פי החלטות האו"ם".

מדובר בהצלחה מדינית יחסית שכן בטרם הפגישה הציפיות בירושלים וברמאללה היו נמוכות. עם זאת, ראש הממשלה עצמו אמר ביום שני בפתח ישיבת הליכוד כי ישראל מגיעה לפגישה בחפץ לב, "זוהי עשויה להיות יריית פתיחה למו"מ שיתנהל בשנת 2012".

ישראל והרשות שבים לדבר - כתבות אחרונות:
פגישת המו"מ בירדן: ציפיות נמוכות בשני הצדדים
ארה"ב בירכה על חידוש המגעים: "השלום דחוף מתמיד"
נתניהו: "לא ננהל משא ומתן עם ממשלה מאוחדת לחמאס ופתח"

לפניות לכתבים:

ניר יהב - nir_yah@walla.com
טל שלו - tal_sh@walla.com

(עדכון ראשון: 21:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully