וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: קיצוץ רוחבי עבור חינוך חינם מגיל שלוש

טל שלו

4.1.2012 / 0:16

בכוונת נתניהו להביא לאישור הממשלה הצעה המיישמת את פרק החינוך בדו"ח טרכטנברג, לפיה כבר בשנה הקרובה חוק חינוך חינם יהיה מגיל 3. בנוסף ייבנו 2,000 גנים. המימון: ממשרדי הממשלה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר אמש (שלישי) כי בכוונתו להביא לאישור הממשלה בשבוע הבא את ההחלטה להחיל כבר משנת הלימודים הקרובה חינוך חינם מגיל שלוש בישראל. את הדברים אמר בטקס ההשקה של התוכנית למרכזי מצוינות בירושלים. "מדובר בהחלטה שממשלות דיברו עליה, אך מאז קום המדינה לא בוצעה", אמר נתניהו. לדברי ראש הממשלה משמעות התוכנית היא חסכון של כ-800 שקלים בכל חודש לחינוך בגנים ציבוריים, עבור כל משפחה.

בנוסף, מתוכננת בנייה של עוד יותר מ-2,000 גני ילדים ציבוריים בכל רחבי הארץ, והקמת מעונות יום חדשים לעוד 30 אלף ילדים. "הדבר יחסוך אלפי שקלים בחודש להורים הנאלצים כיום לרשום את ילדיהם לגנים פרטיים, בשל המחסור בגנים ציבוריים", אמר נתניהו. כמו כן, מתוכנן סבסוד צהרונים לגילאי שלוש עד תשע באופן מדורג, על פי סולם סוציו-אקונומי. "בשל הצורך להמשיך ולנהוג באחריות, לא נפרוץ את מסגרת התקציב מדובר במשימה לאומית, ולכן מימון התכנית ייעשה מתקציבי כל משרדי הממשלה", הוסיף ראש הממשלה.

ההחלטה להחיל את חוק חינוך חובה חינם מגיל שלוש הינה חלק מהמלצות ועדת טרכטנברג, אשר המליצה להקצות 7.2 מיליארד שקלים בחמש השנים הקרובות על מנת לממן סבסוד מלא של חינוך חינם לילדים בגילאי 3-4.

החוק - משנת 1984

למעשה, חוק חינוך חובה לילדים בגילאים הללו נחקק כבר בשנת 1984 אך אינו מיושם כיום באופן מלא. כיום רק כשליש מהילדים בגילאים הללו בישראל נכללים בחוק, והוא מיושם רק ביישובים ברמות הכלכליות החברתיות הנמוכות ביותר, בעיקר ביישובים חרדיים וערביים.

לאחרונה פנו זוכי פרס נובל, שרי חינוך לשעבר, חתני פרס ישראל לחינוך ואישי חינוך בולטים לראש הממשלה בקריאה ליישם באופן מידי את החוק הפנייה לנתניהו שנעשתה ביוזמת מנהיגי "מחאת האוהלים", התבצעה על רקע חשש שפרק החינוך במסקנות ועדת טרכטנברג לא ימומש. על המכתב המדובר חתמו בין היתר זוכי פרס נובל פרופ' דן שכטמן, פרופ' אהרן צ'חנובר, פרופ' אברהם הרשקו, פרופ' דניאל כהנמן וכן כל שרי החינוך לשעבר.

ביום ראשון הבטיח נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, כי החוק ייכנס לתוקף כבר השנה. בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה כי "יש לנו תנאי פתיחה טובים מבחינה כלכלית ל-2012. השבוע אביא את האיזון בין צורכי הביטחון, הכלכלה והחברה וביניהם הכללת חינוך חינם מגיל שלוש".

עוד בנושא

זוכי נובל לנתניהו: העבר חוק חינוך חינם מגיל 3
מסמך דרישות המוחים: "חינוך חינם והפחתת מע"מ"
הדיון על דו"ח טרכטנברג נדחה פעמיים ונקבע להיום

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully