וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובה לחרדים הקיצונים - חרם על מוצרים בהכשרם

המשך ההתנכלויות לנשים וההפגנה בה עשו שימוש הקיצונים בטלאי הצהוב, הביאה חרדים וחילונים כאחד לצאת ביוזמה חדשה: להפסיק לאכול מוצרי מזון בהכשר "בד"ץ העדה החרדית", ביניהם גם במבה

יבינו דרך הכיס? בעקבות חשיפת ההתנכלויות של קבוצת חרדים קיצוניים לנשים בבית שמש ולאור הפגנת הקיצוניים אמש, בה נעשה שימוש בטלאים צהובים, מה שנתפס כזילות השואה בעיני רבים, קוראים היום (ראשון) חרדים וחילונים להפסיק לאכול מוצרים בהכשר "בד"ץ העדה החרדית". ההכשר שייך לגוף כלכלי המזוהה עם אותן קבוצות קיצוניות, המאוגדות תחת ארגון הגג העונה לשם "העדה החרדית".

אחד מהם הוא קובי אריאלי, עיתונאי וסטיריקן חרדי, המוכר גם לצופה החילוני בזכות הופעותיו בתכניות בידור שונות. בשיחה לוואלה! חדשות הסביר אריאלי מה עומד מאחורי קריאתו לחרם ואמר כי "רוב המאבקים והקונפליקטים בין חרדים וחילונים מקורם באותן קבוצות קיצוניות. בין היתר, המאבקים על ניתוחי מתים, חילולי שבת, חפירת קברים ועוד". לדבריו, "אלה לא דברים עקרוניים שאי אפשר להתפשר ולוותר בהם, אבל מרגע שאותן קבוצות מעלות את הנושאים האלה לסדר היום הציבורי החרדי, זה גורר את כולם למאבק". בעקבות כך הוא קורא "לנקוט בפעולה, מבפנים ומבחוץ ולהתבדל מהם", כאמור, על ידי הימנעות מרכישת מוצרים בהכשר שניתן על ידם.

"לנהוג איתם כמו שהם נוהגים בעסקים בשבת"

בתוך כך, בימים האחרונים הוקמה קבוצה בפייסבוק הקוראת שלא לאכול יותר במבה, הנהנת אף היא מהכשר "בד"ץ העדה החרדית". תחת הקריאה "לא קונים במבה מהדרין!" כתבו מנהלי הקבוצה כי "בכל פעם שאנו קונים במבה אוסם, אנו נותנים כסף לקיצוניים שיורקים על ילדות ומקללים חיילות". מייסד הקבוצה, מיכאל חאווי, הסביר כי הרעיון הוא להילחם בקיצוניים בדרכי המלחמה שלהם: "איך הם מצליחים לגרום לרשתות גדולות לא לנהל עסקים בשבת? הם מקיימים חרם ושוברים אותן. אנחנו צריכים לנהוג באותה הדרך".

רבים מחברי הקבוצה של חאווי הם חרדים בעצמם שנמאס להם מכך שאנשי "העדה החרדית" מבאישים את שמם בעיני הציבור הישראלי. יוסי, חרדי ירושלמי, סיפר כי בקניות אותן הוא עורך בשכונתו החרדית הוא נמנע ככל האפשר שלא לקנות מוצרים בהכשר שלהם. "אתמול נוכחתי לדעת שהקיצוניים לא לבד, שיש עוד הרבה אנשים שתומכים בהם ומזוהים עם 'העדה החרדית'. זה גוף בעייתי וגוף הכשרות עוזר לממן הרבה מהפעילות שלו".

כך גם מוטי, חרדי מרמת גן, שציין כי "זאת קבוצה קיצונית שמחזיקה קצר מדינה שלמה". לדבריו, "אני בעצמי משתדל מאוד לא לקנות מוצרי העדה החרדית, ואם יש לי שני מוצרים בשתי כשרויות, שאחת מהן זה כשרות 'העדה החרדית', אז אני בוחר במוצר האחר ואני קורא לחבריי החרדים גם לנהוג כך".

עוד באותו נושא:
זעם ביד ושם: "השימוש בטלאי צהוב - זילות השואה"
הפגנת חרדים "נגד ההסתה"; ילדים עם טלאי צהוב
מאות חרדים יידו אבנים ושרפו פחים בבית שמש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully