וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצולי שואה: "שימוש בטלאי צהוב - חציית קו אדום"

קובי דוד

1.1.2012 / 12:24

תמונת הילדים החרדים בהפגנה, במדי אסירים כשלחזם מוצמד טלאי צהוב עוררה זעזוע עמוק בקרב מי שחווה את השואה על בשרו. "אני מתביישת בכך שמדובר ביהודים", אמרה אחת הניצולות

הפגנת החרדים שנערכה אמש (שבת) בשכונת מאה שערים בירושלים ממשיכה לעורר זעם זעזוע. מספר ניצולי שואה ביטאו הבוקר כעס ושאט נפש מהשימוש שעשו האברכים בטלאים צהובים, דוגמת אלה שנדרשו היהודים לענוד במהלך השואה ובמדי האסירים, המזכירים את המדים שלבשו תושבי מחנות הריכוז וההשמדה.

טיבי רם, בן 81 תושב עמק הירדן, הוא ניצול מחנה אושוויץ שהשתתף בצעדת המוות וכיום הוא מרצה ביד ושם. לטענתו, מדובר בקבוצה של חרדים קיצוניים שמכתימים את שם האומה ואת שמם של קבוצת ניצולי השואה. "אני חושב שצריך לנהוג בהם כמו שנוהגים באותן קבוצות חמאס וחיזבאללה", אמר לוואלה! חדשות והוסיף "הם חבורת נבלות שפוגעים בקבוצת ניצולי השואה שהולכת ומתמעטת וכך גם בעם היהודי כולו".

בין יתר עיסוקיו, מלווה טיבי קבוצות בני נוער לטיולי שורשים בפולין. "אני רואה את הזיקה והשייכות והרגש שנוטף מאותם בני נוער שיוצאים למסע לפולין וכואב לי מאד שאותם בני נוער ראו את התמונות המזוויעות אתמול בחדשות בטלוויזיה. אין ספק שאסור להישאר אדישים לתופעה הזו".

חרדים מפגינים בכיכר השבת ועונדים טלאי צהוב. עומר מירון
ההפגנה אמש בכיכר השבת/עומר מירון

"הם לא מבינים את גודל הזוועה שעברנו"

דינה קול, ניצולת אושוויץ, התייחסה אף היא להפגנת החרדים ואמרה כי "קבוצת החרדים הזו השתמשה בטלאי צהוב כדי להכעיס ולעורר סערה בקרב העם היהודי ובפרט בקרב ניצולי השואה. הם חצו את כל הקווים האדומים וכתוצאה מכך ניתן להבין שהם אפילו לא מבינים את גודל הזוועה שעברנו". היא הוסיפה כי היא "ממליצה להם לקרוא פעם אחת ספר שיסביר להם את הזוועות שעברנו בתקווה שמעשים כאלה חמורים לא יחזרו בשנית. אני מתביישת שמדובר ביהודים שפוגעים בכבודם של יהודים אחרים שהחריפו את נפשם כדי להשתייך לעם היהודי".

בתוך כך, גינו היום יו"ר הקרן לרווחה לנפגעי השואה, אלעזר שטרן ורוני קלינסקי, מנכ"ל הקרן, את השימוש בסממני שואה במחאת החרדים. "יותר מאשר פגיעה מזעזעת בזיכרון המתים, מדובר בפגיעה בניצולי השואה החיים. אני לא רוצה לחשוב מה מרגיש ניצול שואה בודד כשהוא רואה ילד יהודי מסתובב עם טלאי צהוב ברחובות ישראל של שנות האלפיים. איכשהו, שוב הצלחנו לשבור במדינה שיא חדש של בושה וחרפה. לא נותר לי אלא להתנצל בפעם המי יודע כמה בפני ניצולי השואה על עוגמת הנפש שנגרמת להם". קלינסקי אמר אף הוא כי "צריך להדגיש שמדובר בקבוצה של חרדים קיצוניים שפוגעת בעצמה ובכל ציבור החרדים. הקרן מטפלת בהרבה ניצולי שואה חרדים שאני בטוח שהשימוש בטלאי צהוב ע"י הקיצונים המפגינים מזעזע גם אותם".

אפליית נשים - סיקור מיוחד בוואלה!
הפגנת חרדים "נגד ההסתה"; ילדים עם טלאי צהוב
זעם ביד ושם: "השימוש בטלאי צהוב - זילות השואה"
מאות חרדים יידו אבנים ושרפו פחים בבית שמש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully