וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערבים-ישראלים נכנסו בשוגג ליצהר ונרגמו באבנים

יהושע בריינר

1.1.2012 / 0:01

שני תושבי ערערה נקלעו להתנחלות שבשומרון ובתוך זמן קצר החלו כמה צעירים לנקב את צמיגי המשאית בה נסעו וליידות לעברם אבנים. אחד הערבים נפגע קל. ביצהר טוענים: המשאית פרצה את השער

ערבי-ישראלי נפגע אמש (שבת) באורח קל, לאחר שלפי החשד מתנחלים מיצהר שבשומרון יידו לעברו אבנים. מחקירת המשטרה עולה כי שני תושבי ערערה שבנגב נכנסו בשוגג עם משאית להתנחלות. בתוך זמן קצר הקיפו את המשאית כמה כ-20 מתנחלים, ניקבו את צמיגיה ויידו לעברה אבנים. כוח של צה"ל שהוזעק למקום חילץ את שני הערבים מהמקום והפצוע שנפגע בראשו פונה לקבלת טיפול בבית החולים בילינסון בפתח תקוה. המשטרה חוקרת את נסיבות התקרית.

בהתנחלות מדגישים כי ההתייחסות הראשונית לאירוע הייתה כאל אירוע ביטחוני. במזכירות היישוב אמרו כי האירוע יכול היה להימנע אם הכוח הצבאי שממוקם בכביש הגישה להתנחלות, היה מבחין כי משאית שנושאת כיתוב בשפה הערבית עושה את דרכה ליישוב ש"מוכר היטב ככזה שאינו מקבל שירותים מערבים". עוד אמרו במזכירות יצהר כי "המשאית פרצה את מחסום הכניסה ליישוב, לא נענתה להוראות המאבטח בכניסה והסתובבה בין הבתים במשך דקות ארוכות". מנגד, במשטרה אומרים כי הכניסה ליצהר הייתה פתוחה וכי שני המותקפים המשיכו בנסיעה ישר, מפני שחשבו שמדובר בקיצור דרך לצומת תפוח.

מאבטח בהתנחלות היה זה שהזעיק את כיתת הכוננות של היישוב ואת הכוח הצבאי שחילץ את נוסעי המשאית. "אלמלא המחדל של הכוח הצבאי, שלא הבחין כי המשאית חלפה על פניו, האירוע כלל לא היה מתרחש", אמרו ביצהר. "כאשר משאית עם כיתוב ערבי פורצת מחסום, ההתייחסות למקרה היא כאל אירוע ביטחוני חריג לכל דבר".

דובר יצהר אברהם בנימין הוסיף כי "במציאות הביטחונית הרגישה הקיימת בשומרון, משאית עם כיתוב ערבי בולט ומחשיד, שפרצה מחסום ביטחוני עוררה חשד רב ובצדק. האירוע עדיין מוגדר כאירוע ביטחוני ונמצא בבדיקה".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

(עדכון ראשון: 22:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully